Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
När ska stoffe komma in och kommentera tråden tro? :-D Väntar med spänning!

Han ar väl fullt upp med att avla barn samtidigt som han föröker bli pokerproffs. Inte lätt att finansiera unge, shoppinggalen flickvän och sig själv samtidigt som man måste försvara sitt liv mot idioter som jag.

Postad

Misstänker att det blir teh flejm snart så jag lägger mig platt med rumpan i vädret och erkänner mig besegrad innan jag drar på mig en infraction för OT. My bad. Sorry.

Det vore ju så underbart att bevittna så jag hoppas Stoffes tjej fortsätter. :-)

(Eftersom denna post liksom jennez' bidrar till att bumpa bloggreklamen kan det knappast kategoriseras som OT.)

Postad
Det vore ju så underbart att bevittna så jag hoppas Stoffes tjej fortsätter. :-)

(Eftersom denna post liksom jennez' bidrar till att bumpa bloggreklamen kan det knappast kategoriseras som OT.)

Startas det en ny tråd så är jag soooo there.

Postad

Näää, fy vad ni är hemska. Jennez speciellt.

Ni måste väl kunna glädjas med folk som fått barn, eller?

Jag menar, nu har ju ungdomarna lyckats med en bedrift som nästan ingen klarat av sen stenåldern. Stötta dem då!

Usch vilka hemska människor det finns.

Men låt grisungarna stanna hemma när jag och Jennez ska klämma i oss en köttbit på krogen. Vi vill inte ha någon utläggning om hur unikt just ert barn är, just då. Så stanna hemma och förundras över vad ni lyckats skapa.

Skicka ett litet brev till Guiness Book of Records, där ni förklarar det unika med just ert eget lilla rosa helvete.

Men när jag käkar min oxfile, vill jag inte höra ett pip från varken föräldrar eller grisungar...Grattis förresten:-D

Postad
Näää, fy vad ni är hemska. Jennez speciellt.

Ni måste väl kunna glädjas med folk som fått barn, eller?

Jag menar, nu har ju ungdomarna lyckats med en bedrift som nästan ingen klarat av sen stenåldern. Stötta dem då!

Usch vilka hemska människor det finns.

Men låt grisungarna stanna hemma när jag och Jennez ska klämma i oss en köttbit på krogen. Vi vill inte ha någon utläggning om hur unikt just ert barn är, just då. Så stanna hemma och förundras över vad ni lyckats skapa.

Skicka ett litet brev till Guiness Book of Records, där ni förklarar det unika med just ert eget lilla rosa helvete.

Men när jag käkar min oxfile, vill jag inte höra ett pip från varken föräldrar eller grisungar...Grattis förresten:-D

Jösses, det här ska jag absolut inte kommentera när jag är full.

Postad

Vad jag anser om vissa småbarnsföräldrar har vi här:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/42322-odraegliga-barn.html

Vad jag anser om folk som frivilligt försöker skaffa barn när de är runt 20 är att det bara är tragiskt. Nej, man är inte vuxen när man är 20. Möjligtvis på pappret men inte mognadsmässigt. Visst, alla mognar olika fort men när jag snackar med en 20-åring idag, vilken som helst, så inser jag jävligt snabbt att även man själv var hyfsat omogen i den åldern.

Nu råkar jag själv vara ganska omogen av mig ibland så det stör mig inte alls, däremot så stör det mig att folk väljer att förstöra sina liv med ett barn i så unga år.

Naturligtvis vill ni aldrig ha det ogjort eftersom era instinkter säger åt er att älska de ungar som ni satt till världen, men försök ändå att se bortom det. Försök förstå hur liten chans det var att just ert barn skulle födas. Sannolikeheten att lilla Freja, Rudolf eller Månstråle istället skulle rinna ner mellan era skinkor och sluta sina dagar som en fläck på lakanet är miljarder gånger större.

Med detta menar jag att ni lika gärna kan vänta med att skaffa barn. "Men då hade ju inte lilla Dolph kommit till världen!" säger ni då och tittar på det lilla knytet med tårfyllda ögon. Nej, det hade han inte, men det hade han med allra största sannolikhet inte gjort ändå. Det hade blivit en helt annan unge om bara en annan spermie att befruktat ägget. Dolph är visserligen unik, men han är så fruktansvärt unik att vilken annan unge som helst skulle bräcka honom.

Postad

Haha Jennez dina inlägg är ju bara för goa, en aning cyniska men likväl (;. Måste säga att den där bloggen inte tilltalar mig på något sätt. Designmässigt var det kanske inte en katastrof men förstår inte riktigt varför du vänder dig till detta forum för kritik på en alldaglig blogg? Du kan få en eloge för att du är modig iallafall.

Postad

Nu är jag nykter. Jag tycker ändå inte att mitt lilla inlägg, gällande "evolution of man" var speciellt märkligt...ja lite kanske.:-D

Men jag vill fortfarande kunna njuta av en middag på krogen, utan att behöva ha ett högfrekvent tokskrikande i mitt ena öra.:-(

Postad
Haha Jennez dina inlägg är ju bara för goa, en aning cyniska men likväl (;. Måste säga att den där bloggen inte tilltalar mig på något sätt. Designmässigt var det kanske inte en katastrof men förstår inte riktigt varför du vänder dig till detta forum för kritik på en alldaglig blogg? Du kan få en eloge för att du är modig iallafall.
Att ha sin länk på pf torde scora högt om man googlar design/mode/blogg? För lat för att testa själv.

True that att Jennez inte skyr språket nr han raljerar om barn. Håller visserligen med honom om en 20-årings mognadsgrad men att han ondgör sig över bandet som finns mellan barnet och föräldern, det är lite mer svårförståeligt.

Blogga känns f.ö så... 2005...

Postad
Jorå, jag raljerar lite generellt sisådär, men faktum kvarstår, det är väldigt sällsynt att hitta en bra blogg. De flesta stupar på språket men framförallt på innehållet, att berätta en historia som fängslar är en konst.

Här har vi ett utmärkt exempel. Killen bor i Gimo, har ett totalt ointressant liv och kan inte skriva för fem öre. Men han sitter i rullstol, vilket uppenbarligen gör honom intressant nog att blogga på UNT:s (Upsala Nya Tidning) hemsida:

Mathias blogg

Postad
Större attention-ho än Stoffes flickvän har jag nog aldrig stött på. Narcissism fo da win!

Kramade inte dina föräldrar dig som liten?

Till skillnad från dig hade hon iaf föräldrar, dina ville inte veta av dig.

EDIT: inlägget varnat för trams/personangrepp. /Appel

Postad

Haha. Jävligt rolig tråd det här.

Till saken då, ni får fan sluta vara så jävla bittra killar och tjejer :)

Förstår att ni irriterar er på saker, men nånstans måste man fan låta folk göra vad dom vill.

Tycker du är rätt festlig egentligen jennez, men vad är det för konstig fråga om hur hon försörjer sig ? :) Hon får väl försörja sig som hon vill. Även bidragstagare får ha bloggar!

Debatten om blondinbella har ju blivit otroligt infekterad, vilket jag tycker är helt tokigt. Hon räddar knappast världen, men det gör man inte genom att spela fotboll, poker, arbeta som taxichaffis eller att föreläsa om aktier heller. Låt henne göra vad hon vill lixom, och om hon drar in skitmkt cash på det är det nog 1-0 till henne egentligen.

Gällande vad posten egentligen skulle handla om, den här bloggens design, tycker jag att den gröna färgen var ful.

Tack för ordet.

Postad

Har tagit bort länkarna till bloggen, då det inte är tillåtet att annonsera om sina privata hemsidor på forumet, även om man kamouflerar det med en fråga om designen.

Ang. designen tycker jag dock att sidhuvudet är snyggt utformat (men den vänstra bilden är lite väl fjortis med putandet och den där posen), men sedan har du glömt att designa resten av sidan. Det ska vara snyggt och stilrent även när man scrollar ned på sidan.

Postad
Smart att kommentera designen och sen plocka bort länken.

Btw, vad tycker ni om den här bloggdesignen? [url borttagen :roll:]

Du vet ju på förhand att det där är ett säkert sätt att plocka på sig infractions. Den kommer på posten.

Postad
Du vet ju på förhand att det där är ett säkert sätt att plocka på sig infractions. Den kommer på posten.

Aja, nu gjorde jag ju inte egenreklam, men skit samma. Du kanske kan hålla med om att det inte är så smart att svara på frågan i ett tydligen regelvidrigt inlägg, och sen plocka bort länken?

Postad

Varför kan man inte ha en "laglös" tråd på forumet där folk får skriva precis vad dom vill? Skulle nog bli ganska kul och kolla på dom olika pajkastningarna som har kokat under ytan på forumet under åren..

Postad
Aja, nu gjorde jag ju inte egenreklam, men skit samma. Du kanske kan hålla med om att det inte är så smart att svara på frågan i ett tydligen regelvidrigt inlägg, och sen plocka bort länken?

Nej, hade jag tryckt på "egenreklamsknappen" så hade du blivit permainstabannad. Tyckte det verkade rätt överdrivet för ett förvisso trött och uttjatat provokationsskämt.