Gå till innehåll

Ak off (röda) på en K-7-6 klöverbräda?


thekazh

Recommended Posts

Hejsan gott folk!

 

Denna hand har spökat för mig i ett par dagar nu och jag skulle uppskatta ifall någon ville lämna lite synpunkter.

 

Innan jag går in på hande så ska jag nämna att jag iförsta hand spelade för att vinna och att "post`n folda" mig in till pengarna var inte ett alternativ då det inte handlade om någon större turnering.

 

Spelform: NLHE Turnering 150 startande 23 kvar (20 betalda)

Position: Direkt efter UTG

Stack: 11,5k (tillräckligt för pengar)

Blinds: 200/400 ante 50

Hand: AhKd

 

Jag får AK off direkt efter UTG som foldar, jag raisar till 1300 alla foldar utom SB som synar.

 

Floppen: Kc7c6c, SB (en tight spelare) checkar jag betar 2300 han tänker en stund och raisar det dubbla (4600 totalt) alltså 2300 för att syn på en 10300 pott, vad ska man göra?

 

Hur som helst så synar jag bara, turn kommer 6h varpå SB ställer...

...jag synade (han täckte mig) med uppfattningen att SB satt på KQ-KJ med klöverdraget alternativt A-7 med klöver ess...

...för övrigt så kom river kom hjärter 2.

 

Min fråga här lyder gjorde jag "rätt" eller "fel" då jag fick en hel del kommentarer efter denna hand.

 

Jag tänker inte avslöja vad SB hade då det alltid är lätt att ha synpunkter med facit i hand.

 

Tacksam för synpunkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt, men du hade redan vid synan av SB bestämt dig för att gå all the way, kolla bara att klubban inte dyker upp, men det är definitivt ett move att raisa där, ingen vågar reraisa så hårt med en triss på flopp, möjligt på turn

 

trist om du torska, skicka PM på handen sunnyboy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...