Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eva 19 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: klonkis10 (0.00)

Plats 2: SussPuss (7788.23)

Plats 3: drakeld (2200.53)

Plats 5: Du Rietz (0.00)

SussPuss lägg LM 5.00

drakeld lägg SM 10.00

** Giv **

SussPuss [Ek, 10r]

drakeld [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SussPuss Höj till 40.00

drakeld Höj till 140.00

SussPuss Syna 140.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 5h, Es]

*** Bet Runda 2 ***

drakeld Satsa 200.00

SussPuss Syna 200.00

*** Turn(Board): *** : [8k, 5h, Es, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

drakeld Satsa 350.00

SussPuss Syna 350.00

*** River(Board): *** : [8k, 5h, Es, Dk, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

drakeld All-in 1510.53

SussPuss TOM LR MONSTER?

Read på fi: Möjligt väldigt tiltad, min stack kommer till 90% ifrån honom vid HU på detta bord, han är också väldigt agressiv/lös pre i hu så han har en enorm 3bet range, jag tänkte 4beta och ångrar lite att jag inte gjorde det..

Med denna read, hur gör ni här? Är ju egentligen mardrömsturn och river, han har ju antingen QQ,KK,AK eller absolut air

Jag ska ju inte höjja någonstans känns det som..jobbig situation, kommentera gärna spelet innan rivern om det finns något ni tycker jag gjorde fel, det enda jag kan komma på är att jag inte 4betade pre med tanke på "flow of the game"

Postad
Syna en reraise med A10 os? ( Tack, men nej tack )

Men de e klart, på SvS är det många som håller sina Ess lika starkt som navelsträngen mellan foster o mamman! :-D

Min åsikt!;-)

kul att se att du tog bort det där med "raisa först in med A10 os ( Tack, men nej tack )"

Postad
kul att se att du tog bort det där med "raisa först in med A10 os ( Tack, men nej tack )"

Hehe......tur att jag kollade pos en xtra ggn innan man hade fått höra det här....:-D Hade ju dock redan postat.....hehe...:oops:

Faan, var alltså en som hann se ändå! Säg inget! :lol::oops::lol:

Postad

ATo är ju en solklart spelbar hand mot en FI som denna HU, han är verkligen ingen NIT heads up, möjligen 5manna, men det är ett helt annat spel, ja som jag sa, mitt misstag var väl att kallsyna ATo där istället för att 4beta, tycker inte jag kan lägga ATo mot annat än 5bet

Postad

Vet inte hur JT försvann ur hans range. KQ tror jag nog iofs inte han trycker.

Men herregud säg inte att du hitta syn! Så sjukt lätt fold, och allmänt fold pre.

Ooo, färg gick in på river, any 2 clubs pushar han på river också (SCs).

Postad
ATo är ju en solklart spelbar hand mot en FI som denna HU, han är verkligen ingen NIT heads up, möjligen 5manna, men det är ett helt annat spel, ja som jag sa, mitt misstag var väl att kallsyna ATo där istället för att 4beta, tycker inte jag kan lägga ATo mot annat än 5bet

Jo, men att syna hans raise!

Hur kul är det att kriga med sitt A med 10an som kicker...........Jag menar att din syn av hans raise med din A10 kan skapa dig stora o dyra problem, bättre vänta på en bättre hand! ;-)

Postad
Jo, men att syna hans raise!

Hur kul är det att kriga med sitt A med 10an som kicker...........Jag menar att din syn av hans raise med din A10 kan skapa dig stora o dyra problem, bättre vänta på en bättre hand! ;-)

Grejjen är den att som jag nämnde så har han en otroligt stor 3bet range, och jag floppar ju precis det jag vill, på floppen vill jag ju jättegärna tro att jag har bästa hand, händerna innan har han 3betat händer som Q6s, alla suited connectors och onegaps trebettar han med. Det kluriga här är att han kan ha ett monster lika gärna som han kan ha absolut ingenting, dum situation för min del och han spelar den väldigt bra då han antagligen sätter mig på ett svagt äss

Att jag synar hans 3bet pre är ju för att det är HU, AT är långt ifrån en dålig hand att syna en 3bet med hu, speciellt emot honom, jag vill ju dock helst ha en billig showdown efter turnen, hans push är tråkig, jag kan inte höjja turnen heller känns det som?

Postad

Och du är duktig på att hålla en diskussion om något helt oviktigt i väntan på att tråden dör ut heltoker.

Skulle aldrig syna här själv. Hans 3bet-range är enligt vad du skrev ganska bred så finns säkert en hel del oväntad skit han kan ha som slår dig, även om du kanske någon enstaka gång kan fånga hans bluff här.

Postad
Vet inte hur JT försvann ur hans range. KQ tror jag nog iofs inte han trycker.

Men herregud säg inte att du hitta syn! Så sjukt lätt fold, och allmänt fold pre.

Ooo, färg gick in på river, any 2 clubs pushar han på river också (SCs).

Floatad flopp som hittade färgdrag på turn, syns ju långväga!

+1 på allt som står här uppe!

Postad

Är inte jättenöjd med min syn, foldar 19/20 gånger här känns det som, det ska just vara i en sådan här situation emot en sån här fi med faktorer som väldigt tiltad, jättebred range och mer än kapabel till att göra ordentliga bluffspel, för att jag ska hitta den där enskilda synen.

jag synade och han visade upp 78o

Väldigt få här inne som verkar se spelets tidigare flow, tilt och dyl. som en faktor, samt att det är heads up? (kommentarer som att kasta AT pre etc)

Till killen som tycker jag är dålig på matte, jag menade självklart 90% av stacken UTÖVER standardinköpet på 2k, varför haka upp dig på en sådan löjlig grej?

Postad
Och du är duktig på att hålla en diskussion om något helt oviktigt i väntan på att tråden dör ut heltoker.

Skulle aldrig syna här själv. Hans 3bet-range är enligt vad du skrev ganska bred så finns säkert en hel del oväntad skit han kan ha som slår dig, även om du kanske någon enstaka gång kan fånga hans bluff här.

amen duråå

Postad
Är inte jättenöjd med min syn, foldar 19/20 gånger här känns det som, det ska just vara i en sådan här situation emot en sån här fi med faktorer som väldigt tiltad, jättebred range och mer än kapabel till att göra ordentliga bluffspel, för att jag ska hitta den där enskilda synen.

jag synade och han visade upp 78o

Väldigt få här inne som verkar se spelets tidigare flow, tilt och dyl. som en faktor, samt att det är heads up? (kommentarer som att kasta AT pre etc)

Till killen som tycker jag är dålig på matte, jag menade självklart 90% av stacken UTÖVER standardinköpet på 2k, varför haka upp dig på en sådan löjlig grej?

är dock lite besviken på dig att du inte ville spela HU :roll:

Postad

Vi spelade ju hu där ett tag? :)

jag sitter ofta på HU borden på svs och väntar (älskar HU för övrigt), just då hade jag ingen lust att möta en spelare som faktiskt kan spela poker i en längre HU match då jag faktiskt inte var helt nykter ;)