Gå till innehåll

NLT 2,5/5kr AK preflopaction


Recommended Posts

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (715.89)

Plats 2: Thessse (467.69)

Plats 3: barcabla (465.21)

Plats 4: riverjack (1136.17)

Plats 5: LottaR (177.41)

Neuen lägg LM 2.50

Thessse lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [Er, Ks]

 

*** Bet Runda 1 ***

barcabla Lägg

riverjack Lägg

LottaR Höj till 15.00

Neuen Syna 15.00

Thessse Höj till 55.00

LottaR All-in 177.41

Neuen ?

 

Vad ska man göra i detta läget, LottaR kan ha precis vad som helst, men vad kan Thessse sitta på och har vi odds att gå AI eller hur spelar man härifrån?

Potten är ju ganska stor redan.

 

Kanske en enkel fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att vi inte har read på Thesse som exceptionellt tajt så finns det bara ett vettigt spel imo och det är push. För att kunna vika AK preflop för ~93bb vid 3mannaspel krävs det mycket speciella omständigheter imo, och det verkar vi inte ha här.

Vi har ju dessutom underreprestenterat vår hand rejält genom att bara syna först, så thesse bör squeeza här med rätt bred handdistribution.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att vi inte har read på Thesse som exceptionellt tajt så finns det bara ett vettigt spel imo och det är push. För att kunna vika AK preflop för ~93bb vid 3mannaspel krävs det mycket speciella omständigheter imo, och det verkar vi inte ha här.

Vi har ju dessutom underreprestenterat vår hand rejält genom att bara syna först, så thesse bör squeeza här med rätt bred handdistribution.

 

Och vi får syn av vad vi inte är tok dog mot?

Push känns som riktigt värdelöst spel här..

 

Lägg dig och låt dem göra upp, kommer fler lägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tryckt. Kallsynar du inte AK från början för deception eller gör du alltid det? Ur min synvinkel har din fälla slagit igen, det är push push push här. Kortstacken kan lätt ha AQ eller ngt halvhögt pp, han har liksom inte ens ett halvt inköp inte så han väntar på KK-AA och trycker då. Thesse's höjning är ju inget direkt superstarkt move heller snarare squeeze.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vi får syn av vad vi inte är tok dog mot?

Push känns som riktigt värdelöst spel här..

 

Lägg dig och låt dem göra upp, kommer fler lägen!

Jag har mig veterligen inte påstått att vi vill ha syn? Däremot hamnar jag gärna allin mot en shortstack som kan ha lite vad som helst och med 55 döda pengar i potten, och det kommer hända väääldigt ofta om vi pushar här.

 

Även när vi får syn kommer vi ofta ligga helt ok till mot tex aj och qq, eller qq och tt eller liknande. Ibland springer vi in i aa eller kk, men givet att det är 3-manna inte tillräckligt ofta för att fold ska vara ett vettigt alternativ.

 

Att det kan komma fler lägen är som vanligt ett nonsensargument i cashgame. Det väsentliga är om detta läget är +ev eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol instapush.

 

Tänkte NL100 först och "Oj vad lätt fold". Sen såg jag att de var SvS 2/4. Dega.

 

Kan inte förstå ditt tankesätt, inte många 3-betar pre på 2,5-5 nivån, och pushar vi så är vi dog mot allt som synar oss.

 

Min erfarenhet säger att när någon höjer till 15(stora felet ligger väl där?), en synar och en höjer till 55, som känns som en rätt låg summa här, skriker minst qq..

 

Hade vi bäst så kommer det komma nya chanser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fudge skriver så har dom flesta på 2,5/5 en otroligt liten 3-bet range (QQ-AA), på 5/10 degar jag nog, 2,5/5 viker jag hellre om jag inte har read på fi, det är faktiskt en enorm skillnad på 3bets på 2.5/5 och 5/10 mot den genomsnittliga spelaren i min erfarenhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte förstå ditt tankesätt, inte många 3-betar pre på 2,5-5 nivån, och pushar vi så är vi dog mot allt som synar oss.

 

Min erfarenhet säger att när någon höjer till 15(stora felet ligger väl där?), en synar och en höjer till 55, som känns som en rätt låg summa här, skriker minst qq..

 

Hade vi bäst så kommer det komma nya chanser

 

2.5/5 != 2/4. Mycket mer tomteri pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vi bäst så kommer det komma nya chanser
varför riskera hela stacken genom att pusha med en spelare till med när vi inversterat 15kr?

Nu har du kommit med de 2 absolut vanligaste och dummaste nonsensargument som används för att förespråka fold i cashgame.

 

På plattityd A svarar vi: Det vet vi inte alls om det gör, fisken kan närsomhelst torska sin stack till någon annan, eller helt enkelt dra. Och fler chanser kan mycket väl komma även om vi inte lägger oss i denna handen. Det väsentliga är om detta läge är +ev, inte vad som kan tänkas hända i framtiden.

 

På plattityd B svarar vi: Ja varför nånsin riskera stacken när vi spelar poker? Därför att vi vill tjäna pengar. Det väsentliga är om syn, eller i detta fallet push, är +ev, inte hur mycket vi redan lagt in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du kommit med de 2 absolut vanligaste och dummaste nonsensargument som används för att förespråka fold i cashgame.

 

På plattityd A svarar vi: Det vet vi inte alls om det gör, fisken kan närsomhelst torska sin stack till någon annan, eller helt enkelt dra. Och fler chanser kan mycket väl komma även om vi inte lägger oss i denna handen. Det väsentliga är om detta läge är +ev, inte vad som kan tänkas hända i framtiden.

 

På plattityd B svarar vi: Ja varför nånsin riskera stacken när vi spelar poker? Därför att vi vill tjäna pengar. Det väsentliga är om syn, eller i detta fallet push, är +ev, inte hur mycket vi redan lagt in.

 

Så att vi bara lagt in 3bb och tänker spela om hela stacken med AK när två andra spelare visar styrka kvittar när man funderar på vad som är ev+ här?

 

Sa jag att vi aldrig ska riskera stacken när vi spelar? Måste missat vart jag skrev det! Men vi spelade denna hand fel när vi valde att bara syna pre, när då två andra visar styrka så tycker jag det är dags att vika. Är som sagt dog mot så gott som allt vi får syn av vid push! Så ser det som ev+ att vika handen som den utspelat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du kommit med de 2 absolut vanligaste och dummaste nonsensargument som används för att förespråka fold i cashgame.

 

På plattityd A svarar vi: Det vet vi inte alls om det gör, fisken kan närsomhelst torska sin stack till någon annan, eller helt enkelt dra. Och fler chanser kan mycket väl komma även om vi inte lägger oss i denna handen. Det väsentliga är om detta läge är +ev, inte vad som kan tänkas hända i framtiden.

 

På plattityd B svarar vi: Ja varför nånsin riskera stacken när vi spelar poker? Därför att vi vill tjäna pengar. Det väsentliga är om syn, eller i detta fallet push, är +ev, inte hur mycket vi redan lagt in.

 

ah tack. blir lika tiltad av att folk alltid drar upp de "argumenten".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

givetvis är det orgasmpush här om inte spelarna suger stenhårt i form av aptighthet.

 

lol den första som går allin har 35bb och den andra 93. slår lätt den första som är allin och vi kan få den andra att vika då har vi en flip eller 70/30 med döda pengar. gött.

 

 

om ni aldrig får syn av sämre spelar ni helt enkelt för nitigt.

 

 

slår vad om att ni känner er riktigt busiga när ni någon gång slår upp 67s utg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

givetvis är det orgasmpush här om inte spelarna suger stenhårt i form av aptighthet.

 

lol den första som går allin har 35bb och den andra 93. slår lätt den första som är allin och vi kan få den andra att vika då har vi en flip eller 70/30 med döda pengar. gött.

 

 

om ni aldrig får syn av sämre spelar ni helt enkelt för nitigt.

 

 

slår vad om att ni känner er riktigt busiga när ni någon gång slår upp 67s utg.

 

Slå upp med 67s, är du galen?:shock:

 

 

Tror bara inte det är ev+ att spela om halva stacken med AKo pre.. Inte ofta man ser spelare visa upp sämre hand på 2,5-5. Men kanske är helt fel ute..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå upp med 67s, är du galen?:shock:

 

 

Tror bara inte det är ev+ att spela om halva stacken med AKo pre.. Inte ofta man ser spelare visa upp sämre hand på 2,5-5. Men kanske är helt fel ute..

 

SPELAR INTE 2.5/5 på svenska spel men om det inte går att stoppa in här med AK profitabelt spelar de alldeles för nitigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...