Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag ska bila i västra USA (i maj) och för detta tänkte jag inhandla en billig GPS med extra karta för just västra USA (LA->San Diego->Las Vegas->San Francisco skall bilas). Denna modell (Garmin Nuvi 200) kostar bara 1000kr och sen extra karta för ca 400kr (detta var vad TomTom tog för ny karta men hittar inte motsvarande för Garmin), eller vad säger ni?

http://www.garmin.se/productpage_tab4.aspx?pageid=2953

Någon som har erfarenheter av denna GPS modell med USA kartor?

Har även kollat på TomToms (Typ modellen XL eller 520 med SD-kort) modeller där man kan uppdatera kartorna direkt över Internet vilket verkar smidigt och bra då man förhoppningsvis får uppdaterad karta (har läst mkt negativt om gamla kartor, hur vanligt är detta?)

Ett annat alternativ är givetivs att köpa en GPS på plats i USA.

Vill ha en billig (max 2000 kr för GPS och USA karta) och enkel GPS. Har sett GPS mottagare för 5000kr + med mp3 spelare etc men detta är jag inte intresserad av.

Har även försökt hitta lite info om bilkörning i USA men hittar bara olika böcker, någon som vet någon läsvärd guide/tips för bilkörning i USA på stora vida Internet?

Tack på förhand