tamtaram Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Snoopfree varnar vid inloggning till Party Poker att man vill haka på tangentbordet. Är detta nåt att oroa sig för? Det är olika tempfiler vid olika inloggningar... Utskrift från snoopfree: Unauthorized Keyboard Hook EXTREME PRIVACY RISK -- Use Extreme Caution Program Name: "149.tmp" Program Path : "C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temp\149.tmp" The program named above is trying to hook your keyboard. If you allow this, the program will be able to watch every key you press. If you want to allow this program to watch every key you press, you should click the 'Allow Access' button below. If you're not sure that you want to allow this program to watch your keyboard, you can get more information by clicking the 'More Information' button below. Citera
Matfrid Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Ja, det finns skäl att vara orolig. Se vidare denna tråd http://pokerforum.nu/forum/fristaende-pokerrum/44466-trojan-pa-partypoker.html Citera
tamtaram Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 Tackar, jag tillåter helt enkelt inte att de hakar på tangentbordet och hoppas att det inte ger några sidoeffekter. Citera
tamtaram Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 Sidoeffekt: Går inte att chatta, kanske lika bra Citera
Zyr Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 Party Poker har ju möjligheten att ta prinscreens av ens skärm för att avslöja fusk så varför inte också logga tangenbordet också för att avslöja bots? Citera
tamtaram Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2008 Party Poker har ju möjligheten att ta prinscreens av ens skärm för att avslöja fusk så varför inte också logga tangenbordet också för att avslöja bots? Du har säkert rätt men jag tycker att de kunde vara lite öppnare med vad de vill göra. Att få en varning om att nån skum tmp-fil vill haka på tangentbordet känns inte direkt tryggt. Jag stänger t.o.m av google analytics via firefox noscript. Citera
Joeduck Postad 13 Mars , 2008 Rapport Postad 13 Mars , 2008 De använder oxå rootkit teknologi, o blir sura när du inte tillåter de låter printa din screen o snoka dina lästa URL's. Citera
Recommended Posts