Gå till innehåll

Intressant AK hand


Recommended Posts

Texas Hold'em NL $0.10/$0.20

 

Seat 1: Hero ($39.10 in chips)

Seat 3: x ($18.98 in chips)

Seat 5: x ($37.11 in chips) DEALER

Seat 6: x ($42.96 in chips)

Seat 8: fi1 ($18.00 in chips)

Seat 10: fi2 ($21.73 in chips)

x: Post SB $0.10

fi1: Post BB $0.20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of DiamondsAce of Clubs

fi2: Call $0.20

Hero: Raise $1.00

x: Fold

x: Fold

x: Fold

fi1: Raise $3.00

fi2: Call $3.00

Hero: Call $2.20 Var sugen på att gå allin för att göra det enkelt för mig, men med position så synade jag.

*** FLOP *** 10 of ClubsJack of HeartsKing of Clubs Vilken flop!:shock:

fi1: Check !

fi2: Check

Hero: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, och inte ta gratiskortet med outs till nötterna?:shock:

 

?? Enkel openfold? Alltså, de har alltid något som slår dig här. Deras checks = trap och du leder aldrig.

 

Oddsen för att du sätter stegen är inte heller tillräckligt stora för att stanna i handen. Därmed är openfold det bästa och enda alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? Enkel openfold? Alltså, de har alltid något som slår dig här. Deras checks = trap och du leder aldrig.

 

Oddsen för att du sätter stegen är inte heller tillräckligt stora för att stanna i handen. Därmed är openfold det bästa och enda alternativet.

 

LOL! Det enda jag kan säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold > infocheck

 

 

eller vafan, ypperligt läge att testa den nya:

infofold, det tror jag på..

jag röstar för infofolden

 

Haha det var ju grymt kul =)

 

Om du inte redan fattat det, (och levlar oss) så driver alla med dig. Varken fold eller check är ett spel som (nästan) alla aldrig skulle göra i en sådan här situation. Handen är i sig inte speciellt intressant då den är oerhört standard. Om du inte har mega readen på fi, vilket jag betvilar man kan ha på NL20, så är bet här alla dagar i veckan det enda som gäller. Sen är det väll bara att syna mot alla omslag om han inte är riktigt jävla äckel tight. Svårare än så är det inte.

 

Nu var jag lite tråkig =/

 

Edit: Kollade igenom dina tidigare poster. Är du på riktigt? Eller mega levlar du oss? Kan inte riktigt bestämma mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ingen tvingar dig ju att lära dig nått.

Haha, så skönt att du börjat trolla bara för dina seriösa analyser söööööög. Keep it up!

 

OnT: Jag ser inte hur det inte kan vara en given check. Eftersom du har Ace of Clubs själv så behöver du inte vara så rädd för att ge frikort till ett eventuellt färgdrag. Kika turn och se hur action går där. Utvecklar du inte din hand och dom andra två börjar bråka så kan du vika. Om du möter ett bet oavsett turn (förutom en nia) så är call oftast rätt. Du vill inte ha in allt i en trebettad pot på en sån här bräda utan helst ta dig till showdown genom att max få in ett bet på någon gata (antingen genom att du synar turn/river eller värdebettar river själv).

 

Det är svårt att förklara utförligt till spelare på den här nivån. Bara du frågar på om det är något du inte förstår.

 

Edit: Tydligen är den inte standard RuchYa då du själv inte har koll på vad som är profitabelt/inte i det här läget, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det var ju grymt kul =)

 

Om du inte redan fattat det, (och levlar oss) så driver alla med dig. Varken fold eller check är ett spel som (nästan) alla aldrig skulle göra i en sådan här situation. Handen är i sig inte speciellt intressant då den är oerhört standard. Om du inte har mega readen på fi, vilket jag betvilar man kan ha på NL20, så är bet här alla dagar i veckan det enda som gäller. Sen är det väll bara att syna mot alla omslag om han inte är riktigt jävla äckel tight. Svårare än så är det inte.

 

Nu var jag lite tråkig =/

 

Edit: Kollade igenom dina tidigare poster. Är du på riktigt? Eller mega levlar du oss? Kan inte riktigt bestämma mig...

 

Jag har inte bestämnt mig om jag är på riktigt eller levlar om jag är ärlig:lol:

Så du tror att fi alltid har QQ här? Bet är väl knappast standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, så skönt att du börjat trolla bara för dina seriösa analyser söööööög. Keep it up!

 

OnT: Jag ser inte hur det inte kan vara en given check. Eftersom du har Ace of Clubs själv så behöver du inte vara så rädd för att ge frikort till ett eventuellt frikort. Kika turn och se hur action går där. Utvecklar du inte din hand och dom andra två börjar bråka så kan du vika. Om du möter ett bet oavsett turn (förutom en nia) så är call oftast rätt. Du vill inte ha in allt i en trebettad pot på en sån här bräda utan helst ta dig till showdown genom att max få in ett bet på någon gata (antingen genom att du synar turn/river eller värdebettar river själv).

 

Det är svårt att förklara utförligt till spelare på den här nivån. Bara du frågar på om det är något du inte förstår.

 

Edit: Tydligen är den inte standard RuchYa då du själv inte har koll på vad som är profitabelt/inte i det här läget, wp.

 

Mycket bra svar tycker jag!;-) Som jag sagt tidigare så checkade jag floppen... turn :7s: och fi1 satsar halvpott som jag synar(fi2 foldar), river :4b: och fi1 går allin för sina sista slantar och jag foldar då jag endast slår mycket osannolik bluff eller delar potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...