Gå till innehåll

TPTK NL50 sh stars


Recommended Posts

Typ första handen vid bordet... Vad gör vi???

 

 

 

PokerStars Game #15944803971: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/03/13 - 05:52:24 (ET)

Table 'Thusnelda IV' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Dope Smuggla ($145.55 in chips)

Seat 2: ManU-roma7-1 ($50.70 in chips)

Seat 3: vaildave777 ($1.95 in chips)

Seat 4: son_of_jet ($109.60 in chips)

Seat 5: bigdaddybran ($12 in chips)

Seat 6: PokerWiz84 ($138.90 in chips)

PokerWiz84: posts small blind $0.25

Dope Smuggla: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 Queen of HeartsAce of Spades

ManU-roma7-1: raises $1.50 to $2

vaildave777: folds

son_of_jet: calls $2

bigdaddybran: folds

PokerWiz84: folds

Dope Smuggla: folds

*** FLOP *** Queen of Clubs6 of Diamonds2 of Clubs

ManU-roma7-1: bets $3

son_of_jet: raises $6 to $9

ManU-roma7-1: calls $6

*** TURN *** Queen of Clubs6 of Diamonds2 of Clubs5 of Diamonds

ManU-roma7-1 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om eller vik på floppen!

 

Intressant o höra hur du tänkte på turnspelet när du bara synar OOP?

 

inget fel att endast syna flop egentligen mot aggro spelare, men måste ju ha en plan för turn ^^

 

c/r allin känns väl mest ev+, bör få bet på turn där av typ det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget fel att endast syna flop egentligen mot aggro spelare, men måste ju ha en plan för turn ^^

 

c/r allin känns väl mest ev+, bör få bet på turn där av typ det mesta

 

 

Nej. Men eftersom det var hans första hand vid bordet så känns del fel att spela djupt med bara tptk, vilket inte är så pass starkt här för att kunna ge ev. gratiskort.

 

Vi sätter oss själva i svåra situationer med sådana här spel, eftersom FIs range blir så bred. Men självklart måste man variera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Men eftersom det var hans första hand vid bordet så känns del fel att spela djupt med bara tptk, vilket inte är så pass starkt här för att kunna ge ev. gratiskort.

 

Vi sätter oss själva i svåra situationer med sådana här spel, eftersom FIs range blir så bred. Men självklart måste man variera sig.

 

 

Mycket givande...:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skulle det gå till om swalle vore Hero och jag skulle vara villain.

 

PokerStars Game #15944803971: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/03/13 - 05:52:24 (ET)

Table 'Thusnelda IV' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Dope Smuggla ($145.55 in chips)

Seat 2: Swalle ($50.70 in chips)

Seat 3: vaildave777 ($1.95 in chips)

Seat 4: Henrik123 ($1858.60 in chips) Var tvungen att ändra storleken på stacken så att det skulle vara lite mer realistiskt:mrgreen:

Seat 5: bigdaddybran ($12 in chips)

Seat 6: PokerWiz84 ($138.90 in chips)

PokerWiz84: posts small blind $0.25

Dope Smuggla: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Swalle ::Qh:Ace of Spades

Dealt to Henrik123 ::7d::7c:

Swalle: raises $1.50 to $2

vaildave777: folds

Henrik123: calls $2

bigdaddybran: folds

PokerWiz84: folds

Dope Smuggla: folds

*** FLOP ***:Qc::6d::2c:

Swalle: bets $3

Henrik123: raises $7 to $10

Swalle: folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag ska citera mitt inlägg igen, men inte skrev jag vik floppen mot re-raise.

MEN jag tycker man ska bestämma sig, med tanke på att det är vår första hand och vi sitter förmodligen helt utan reads på fi + att på NL50 spelar de flesta alla möjliga händer så därmed blir det svårt att sätta en okänd FI på en hand.

DÄRFÖR är det mest ev+ att spela abc och SLÅ OM på floppen återigen för att ge FI det svåra beslutet. Synar vi och FI betar får vi svåra beslut både på turn och på river beroende på korten som faller, men du verkar ju känna dig så pass grym att du kör på den linjen.

 

 

Iallafall, ditt löjliga beteende avslöjar ju mer om dig än om det vi egentligen snackar om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag ska citera mitt inlägg igen, men inte skrev jag vik floppen mot re-raise.

MEN jag tycker man ska bestämma sig, med tanke på att det är vår första hand och vi sitter förmodligen helt utan reads på fi + att på NL50 spelar de flesta alla möjliga händer så därmed blir det svårt att sätta en okänd FI på en hand.

DÄRFÖR är det mest ev+ att spela abc och SLÅ OM på floppen återigen för att ge FI det svåra beslutet. Synar vi och FI betar får vi svåra beslut både på turn och på river beroende på korten som faller, men du verkar ju känna dig så pass grym att du kör på den linjen.

 

 

Iallafall, ditt löjliga beteende avslöjar ju mer om dig än om det vi egentligen snackar om

 

 

Slå om? Du menar gå allin? Är ju ingen mening att slå egentligen eftersom Hero har ju inte mycket kvar sen och måste syna om FI går allin. Går man allin på floppen så får FI ett enkelt beslut. Tycker både allin och syn c/r turn är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om? Du menar gå allin? Är ju ingen mening att slå egentligen eftersom Hero har ju inte mycket kvar sen och måste syna om FI går allin. Går man allin på floppen så får FI ett enkelt beslut.

 

Ok, så då är det bättre att checka ner eller? :D Eller låta FI dra ut billigt kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jag, vem är du? Om det är nån som ska släppa stoltheten så är det du...

Du tål ju inte ens ett skämt.

 

 

Du får gärna skämta, bara du inte skämtar och förlöjliggör mig för det tål jag inte. Och det handlar definitivt inte om stolthet, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...