Gå till innehåll

Bärbar med 2560x1600 upplösning?


geeky

Recommended Posts

vad jag vet så är max 1920x1200 på laptop skärm. dock har ex macpro möjlighet att ansluta externa skärmar med den upplösningen du söker.

 

testat googla lite själv? kolla ex prisjakt där du kan ställa upp dina "krav" och där finns inte ens det du efterfrågar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man koppla in en externskärm i alla laptops? har vaio själv.

 

Ja, om det finns en port för att koppla in en extern monitor går det. Jag har aldrig sett en laptop där det inte finns någon sådan port. Det är möjligt att det inte finns på de laptops som är jättesmå men då finns oftast dockningsstationer man kan sätta dom i och få fler av alla portar.

 

På min laptop har jag 1920*1200 upplösning och det är bra litet och jobbigt att spela med tycker jag, framförallt för att man måste titta neråt jämfört med en extern monitor som man kan ställa i ögonhöjd. Visserligen kan man lösa det också men har man en monitor över så varför inte koppla in den. Dessutom är inte skärmen på min laptop alls lika ljusstark som den externa jag har inkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal dell 660mhz(uppskattningsvis) laptop som har grym upplösning av någon anledning. kommer inte ihåg exakta siffrorna men det är ungefär 2200 x 1400. Man får in lite drygt fyra svenskaspelbord utan överlapp! Tyvärr lossnade skärmen från själva datorn så den går inte att använda längre=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal dell 660mhz(uppskattningsvis) laptop som har grym upplösning av någon anledning. kommer inte ihåg exakta siffrorna men det är ungefär 2200 x 1400. Man får in lite drygt fyra svenskaspelbord utan överlapp! Tyvärr lossnade skärmen från själva datorn så den går inte att använda längre=(

 

haha.. låter ju lite småskumt det där. aldrig hört talas om sådana upplösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tror det blir svårt att hitta 2560*1600 på en laptop då skärmen måste vara rätt stor för att man ska slippa förstoringsglas.

 

Men hade varit intressant med en laptop som stöder en extern skärm med den upplösningen, finns det några andra än Macpro som ngn föreslog?

Hade varit trevligt att kunna skippa stationär dator helt (särskilt då jag lyckats krascha den =( ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...