Gå till innehåll

Betyder ständig otur att man är oskicklig?


slampen

Recommended Posts

Gruppen Onlinepoker är för diskussioner om sajter och onlineevents, den här tråden av mer poll-karaktär passar bättre i Poker OT, flyttar den dit.

 

Tänk också på att försöka rubricera dina funderingar eller frågor så bra som möjligt i ämnesrubrikerna.

 

Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide.

 

Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sem beror det ju på hur du menar med otur. Att tomten sätter runner runner stege mot din floppade top set, all in på floppen går det inte att göra mycket åt, men hur spelar du händerna? Slowspelar man för många händer så kan det vara större chans att motståndarna jagar, vilket i sin tur gör att de oftare hittar sina händer och ger dig "otur". Sedan kan det också vara så att man oftare ser när man själv har otur, och inte då man har tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig och lira ett par SnG, och gå sedan igenom hand history för ALLA händer du deltog i. Hur många gånger blev du utdragen? Vågar tippa på att alla blir utdragna ungefär lika mycket.

 

Det intressanta är att spana in hur många gånger DU drog ut din motståndare. Man minns lätt när man själv blir utdragen, men glömmer ofta bort att man själv satte den där mirakulösa 2-outaren när man var all-in på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ar en spelare som manga bemarker har "tur", eller att de har otur mot mig.

 

Jag jagar manga drag och ofta om jag kommer undan relativt billigt med det, alt. att jag inte har pottodds for det egentligen, men jag vet att om jag satter draget sa kommer jag att fa bra betalt (funkar dock bara i NL, typ att killen synar en all in pa river kvittar vad).

 

Mot spelare som mig funkar bara en strategi, var aggressiv nar du tror att du har basta handen. det lonar sig. Battre tt vinna manga mindre potter an att forlora en stor.

 

Spelare som har "otur" hela tiden vet inte hur man spelar.

 

edit: kl ar 5 pa morgonen. vad fan gor jag vaken fortfarande. kom nyss hem, nykter... mmm en kyckling burrito i magen satt fint. Mexikanarmat ar gott sa har mitt i natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wolf, precis så är det !

 

Runner, runner, runner för färg mot floppat set !

 

Om det är liten chans att någon får färg eller stege nför turnen kan du slowplaya om det känns bra. Försök annars ta hem potten snabbt. Det beror på hur mycket det är i potten. Vem du spelar mot. Vad du spelar. Är det turnering eller cashgame? Hur har fi bettat innan. Det gäller att kunna läsa vad fi har.

 

Set är en underbar kombination och det går oftats att krämma mycket stasch från fi.

 

Spela lite turneringar vet jag. Det är bättre då man bara riskerar en limiterad insats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

altså nej, du spelar mkt mkt mkt mkt snabbare online och du multitablar och du har alltid tillgång till färska bord, du behöver aldrig stå i kö för ett bra bord = du kommer få sååå många mer spelade händer, turen/oturen kommer att jämna ut sig på kortare tid än man tror.

 

alla har otur ibland, det är bara så men den förlorande spelare tror ofta att han alltid har otur för d känns ofta som man spelar rätt fast man spelar fel när man är orutinerad.

 

en vinnande spelare bör aldrig gå minus en månad om man spelar mycket, det har hännt mig en gång att jag har gått minus en månad sedan jag "tog steget" och det var för att jag tog ett skott på högre stakes när jag egentligen inte hade någon business att vara där.

 

Vad jag försöker säga är att om du gör rätt i de flesta situationerna, spelar potoddsen rätt och bluffar i rätt lägen o synar i rätt lägen kommer du kanske att förlora 10 lax en dag, men i längden (ja inom en månad) att gå pluss på det, det som är poker, långsiktigt.

 

blir lite irriterad på folk som tror folk e grymma för dom vinner en tour, det gäller o vinna många tours på ett år eller halvår ist, det är skill-_- inte att få AA 29 gånger i en tour..det är bara flyt =)

 

 

jag babblar när jag e omatad :( *går o käkar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det taskiga är ju att livet är på tok för kort för att jämna ut turen för alla. Förstå hur taskigt att vara den människan som blir utrdragen 75% extra i hela sitt liv :D

 

Det är ju faktiskt sant, Allt snack om att otur och tur jämnar ut stämmer ju inte riktigt. Någon måste ju faktiskt ha mest otur om man skulle kunna jämföra mellan alla spelare. För honom räcker det garanterat inte att spela som ett fullblodsproffs, han kommer gula ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur jämnar ut sig. Men spelar du bra kan du eliminera risken att du förlorar vissa händer. Till exempel genom att betta bra kan du antingen slippa få se nästa kort eller få se nästa kort billigt, etc. Ju bättre spelare du blir desto mindre avgör slumpen.

 

Det är så jag ser det iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon redan skrivit så handlar det om att eliminera risken att bli utdragen genom att försvara sin hand med en så stor bet att motståndaren inte får odds att dra ut.

 

Förvånansvärt ofta ser man folk på nätet småbeta högsta par med två till flush på bordet, precis lagoma bet för att ge helt korrekta odds för draghänder att vara med....för att sedan när draget går in utbrista i "OMFG unbelievable!! it only happens on the internet"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...