Gå till innehåll

Black_Jim


Black_Jim

Recommended Posts

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Turneringsdag

 

Idag kommer jag ägna mej åt det jag är sämst på, nämligen turneringar. Kommer spela på Stars som vanligt, en del satelliter och lite andra.

 

Här postas resultaten eftersom:

 

 

  • $5+R NLHE turbo sat to Sunday Million
    Resultat: 189 av 234

 

  • $2.20 NLHE heads-up 128 players
    Resultat: Ut i match 1

 


  • $1+0.20 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $1+0.20 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $1+0.20 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 3

 


  • $1+0.20 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 1

 

  • $5+0.50 Poker Stars Tournament #86032016
    Resultat: 801 av 1450

 

Nu blir det paus ett tag...

 

Dags igen...

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 6

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 1

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 6

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 2

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 8

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 5

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 1

 

och igen...

 

  • $2.50+0.25 Poker Stars tournament #86032055
    Resultat: 768 av 3596


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 2

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 2

 

ROI $5.50 S&G: 30% (nivån jag kommer hålla till på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sit&Go

 

Så har man då åter fattat tycke för denna underbara spelform! Som resultaten ovan visar håller jag mej på låga nivåer. Men jag tycker det är fruktansvärt roligt faktiskt. Så mina närmaste pokertimmar kommer förmodligen ägnas åt denna varianten. En sak som är extra skönt med S&G är att jag inte behöver anstränga mej lika mycket som när jag spelar cash, det känns som det är mer standard spel på S&G.

 

---

 

Nu börjar jag fundera på om min teve har hängt sej, 3 gånger senaste dygnet har jag slagit på den, och varje gång har jag kommit in mitt i en Mando Diao konsert.

 

---

 

Allt jag skrev om IFK Göteborg tidigare var ironi om någon inte fattade det... dom är precis lika dåliga som alla andra svenska lag.

 

---

 

Nu ska jah lägga mej snart, räknar med att snart åka ur pågående turnering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svennis får sparken efter att ha lett tråkiga City till en placering i tabellen som överträffat alla förväntningar. Detta med ett lag som förvisso förstärkts sedan ifjol, men inte med några större stjärnor, och att så snabbt fått det att stämma så pass bra som det ändå gjort, det är en störra prestation än vad någon pengastinn gammal thailändare verkar fatta.

 

Frågan är om inte City, pengarna till trots, sklulle må bättra av dumpa Thailändaren istället för Svensken.

 

Ska också säga att jag inte är något större Svennis-fan, jag grundar mina åsikter på en objektiv (vill jag tro iaf) översikt av det sportsliga...

 

---

 

Det är lugna gatan på pokerfronten just nu, med tanke på Valborg och alla förberedelser...

 

Ha en bra Valle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det en sak som slog mej... Hur ser bankrullekraven ut för S&G? Det borde väl vara mer än de 30 inköpen som rekommenderas för cash? eller är jag helt ute och cyklar nu? Hjälp mej!

 

---

 

I övrigt kommer Chelsea spela tråkigt ikväll och det kommer inträffa ett kontroversiellt domslut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska de till en Fru Gårman, jämställt ska det vara! Undrar vilken urbota korkad människa som orkar beklaga sej över dylika tingest...

 

Men om det nu ska vara så jävla jämställt så måste vi ju bara införa ett par Herr och Fru Vitman, det kan ju inte vara så att alla Gårmans ska vara negrer? Det måste ju vara rasism? Tänk om det varit tvärtom, vilket jävla liv det hade blivit...

 

Sen måste vi naturligtvis införa Herr och Fru Kinesman, Norskman, Efterblivenman, Överintelligentman och naturligtvis Herr Bögman samt Herr/Fru Transevstitman. Rätt ska vara rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det en sak som slog mej... Hur ser bankrullekraven ut för S&G? Det borde väl vara mer än de 30 inköpen som rekommenderas för cash? eller är jag helt ute och cyklar nu? Hjälp mej!

 

---

 

I övrigt kommer Chelsea spela tråkigt ikväll och det kommer inträffa ett kontroversiellt domslut!

 

 

Har för mig att det är mindre inköpskrav för SnG´s men är osäker. Finns säkert nå´n tråd om det på forumet...

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka i Uppsala efter några dagar på hemorten. Valborg avlöpte lugnt och smidigt, en trevlig grillkväll bara.

 

Det finns för - och nackdelar med katter har jag blivit varse efter ett antal nätter hos mor och far. En av fördelarna är att de är förbannat gosimosiga.

 

Nackdelen är att de väcker mej 04:08 med ett jävla jamande och vill ner(de är instängda uppe där jag sover), när jag efter en halvtimmes kattorkester tillslut insett att jag tjänar kraft på att resa mej ur sängen denna bedrövliga timme istället för att härda ut, så släpar jag mej ner för trappen och öppnar dörren, masar mej tillbaka och kryper ner under täcket igen. Efter ungefär 17 sekunder så ligger bägge katterna åter på golvet bredvid mej och har tydligen insett att nedervåningen inte alls var så jävla underhållande! TILT 2008!

 

---

 

Aktier

 

Mina LUMI är det en jävla fart på ibland, dessvärre både upp och ner, så jag tjänar inget på dem. Men men, på lite längre sikt hoppas jag kunna tjäna nån krona på dem iallafall.

 

Har även funderat på att göra lite snabba affärer, under en dag typ, där man tar en aktie man tror på och köper och sen säljer direkt om den ökat lite under dagen... Men det projektet får vänta på sej, då jag inte har ekonomin till det nu, och framförallt inte tiden till att sitta och "passa" börsen, eller "framförallt" gäller nog mest ekonomin om jag tänker efter... Vad anser ni om sådana satsningar vs långsiktiga?

 

---

 

Nu ska jag fortsätta min karriär som S&G spelare, postar in lite resultat här senare...

 

---

 

Myggorna har vaknat! Där har vi en art som borde utrotas!

 

---

 

Imorgon kommer dagboken handla om:

 

 

  • Hockey-VM(Jippie! NOT)
     
  • Körslaget
     
  • Aftonbladet
     
  • Fotboll
     
  • Den abnorma skandalen vissa "kändisprofiler" står för
     
  • Poker?

 

Tills dess: Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat från kvällen:

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 6

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 6

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 1

 


  • $5+0.50 NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 2

 

ROI: 9%

 

---

 

Har precis kommit på att jag tiltar mer på S&G än på cash, eller tiltar skulle jag väl inte kalla det heller, men blir överjävligt förbannad iallafall! Som tur är kan jag hantera det ganska bra nu för tiden...

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens resultat:

 

  • $5+0.50 Tourney NLHE 5000 Guaranteed!
    Resultat: 99 av 2474 = $17.32

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 8

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 7

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 6

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 5

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 4

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 3

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 3

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 2

 


  • $5+0.50NLHE sit&go 9 players
    Resultat: 1

 

ROI: -10%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Aktier

 

 

Har även funderat på att göra lite snabba affärer, under en dag typ, där man tar en aktie man tror på och köper och sen säljer direkt om den ökat lite under dagen... Men det projektet får vänta på sej, då jag inte har ekonomin till det nu, och framförallt inte tiden till att sitta och "passa" börsen, eller "framförallt" gäller nog mest ekonomin om jag tänker efter... Vad anser ni om sådana satsningar vs långsiktiga?

 

[/b]

 

 

Tjena!

Har du kollat nåt på optioner? Där kan du ju även vinna pengar på en aktie som går ner vilket kan vara lite skoj. Sen behöver du ju inte alls ett lika stort kapital som för aktier. Men riskerna är större dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hockey-VM

 

Denna värdelösa turnering som spelas varenda år. Inget lag ställer upp med något som kan liknas vid det bästa landet har att erbjuda, förutom B-nationerna då. Spelarna tycker tydligen att det är lika ointressant som oss andra, det "tackas nej" som det så vackert heter, "inte intresserad" borde det heta.

 

Ett VM var 4:e år, så det blir 2 år mellan VM och OS, kanske skulle kunna skaka liv i turneringen, och då inte under brinnande NHL-säsong.

 

Men vad bryr jag mej egentligen? Jag skriver om det för att locka hit hockey intresserade läsare... funkar sådär kan jag meddela...

 

---

 

Körslaget

 

Denna ofantligt trevliga lördagsunderhållning! Nu är det final och pressen vrider på minsta lilla uttalande för att få till en rubrik. Det är ordkrig och slagsmål och utbrott och raseri, snälla ni, det är bara på skoj, det finns ingen som kommer komma ihåg er iallafall efter finalen.

 

Att Gry "jag måste synas överallt" Forsell skulle välja låtarna gjorde ju ingenting bättre, ledde till allmänt "raseri" hemma i tv-soffan, för att använda ett blaskuttryck.

 

För övrigt håller jag på han från Mora vars musik jag vägrar kallar rock.

 

---

 

Aftonbladet

 

Jag hatar er!

 

---

 

Fotboll så...

 

Så skönt var det igår när Erkan Zengin ignorerade Italienska Ligan framför näsan på "JagärsåkåtpåSerieA" Hussfeldt i fotbollskväll eller va de heter. Kan inte alla bara inse att den bästa fotbollen inte spelas där? eller är ens i närheten av att spelas där? De får kämpa sej in på topp 4-5 om du frågar mej!

 

Jag längtar tills i sommar! Först EM, sen kan man danka av sommaren med OS, ligga uppe hela nätterna och kolla på obergripliga grenar, that's what it's all about! (nu antar jag bara att de går på nätterna i Sverige eftersom Kina är så långt borta...)

 

Sverige ska spela 3 matcher i sin EM-grupp, jag kommer få exakt lika många utbrott på Sveriges laguttagning i dessa 3 matcher! Där aftonbladet, kan man snacka raseri utbrott!

 

---

 

Kändisskandaler...

 

Jag vet inte om ni hört detta, men det finns tydligen kändisar som, hör och häpna.... nej, jag vågar inte, ni kommer inte kunna sova.... jo, här kommer det... det finns kändisar som... som...... SOM INTE BETALAR TV-LICENS!!!!!..... kan ni tänka er något värre? Barn svälter i världen, det är krig överallt, snart kommer vårfloden, barn mördas till höger och vänster, men fan alltså, inget brott är värre än det makabra att inte betala tv-licens! Nä, det är sant, fråga aftonblaskan...

 

Det finns väl för fan inte en vettig männsika på denna jord som som vill betala multum för att se Kineska barn snacka om sin skolas mattanter textat på engelska i UR?

 

Men dom sänder ju underhållning också, som att se Östros och Borg tjaffsa om pengar hit och pensionärer dit i 24:an... ZZZZzzzZZZzzz...

 

Jag ringde och sa upp mitt tv-innehav förra veckan... Jag står på er sida "kändisar"!! Nu vinner vi kriget mot Bolibompa!

 

---

 

Poker

 

Som ni kan se i dagboken så spelar jag vidare mina S&G:s lite då och då, och uppdaterar eftersom... Kommer en lite större uppdatering snart på första posten, tänkte uppdatera månadsvis där.

 

---

 

Det här kan ha varit det mest innehållslösa meningslösa inlägget hittills i dagisen, men jag kände mej så fruktansvärt kinkig och jag måste få gnälla någonstans...

 

Särskriver jag mycket förresten?

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Har du kollat nåt på optioner? Där kan du ju även vinna pengar på en aktie som går ner vilket kan vara lite skoj. Sen behöver du ju inte alls ett lika stort kapital som för aktier. Men riskerna är större dock.

 

Tja!

 

Välkommen in i min db, hoppas du ska trivas här! :-)

 

Nej, jag har faktiskt inte nån koll alls på optioner, kanske ska läsa på lite om det. Utan att satt mej in i det så känns Aktier som rock n' roll medans Optioner är mera disco... eller som Hold'em vs Finns i sjön... och man vill ju vara rock n' roll! :-P

 

Men jag ska som sagt kolla på optioner och se om det är något för mej. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fixat första sidan lite, med månadsresultat. Blir ju bara störigt att sitta och skriva in en ny post efter varje gång, speciellt som ingen bryr sej... så nu kommer jag uppdatera efter varje månad. Förslag på förbättringar tas gärna emot, men jag är grymt nöjd med hur jag fått till det, färger och allt tamejfan! :-D

 

Hur laddar man upp bilder och skit i dagboken? Kanske skulle göra den lite trevligare?

 

---

 

Måste även citera min vän, vi kan kalla honom Fjolof, ang. att han inte tränar så mycket:

 

"Jag har inte sprungit sen sist"

 

Tro fan de! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och lirar nu och har precis insett att jag blir helt handikappad när jag får ett PP. Vad ska jag göra med dessa? Speciellt då senare i turneringarna?

 

Kan dra några exempel senare... men hur spelar man dem överlag?

 

Där har jag något att förbättra iallafall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mannen som sköt en 15-årig kille till döds utanför sitt hem friades idag helt. Åsikterna går isär omdet är rätt beslut. Mannen har tydligen trakasserats av ungdomsgäng en längre tid och fick till slut nog och det hela slutade väldigt olyckligt.

 

Jag tycker dock att beslutet är riktigt. Det är naturligtvis olyckligt att en person fick sätta livet till, men att göra en annan människas liv till ett helvete, då får man ta konsekvenserna också, även om de i det här fallet vart värsta tänkbara.

 

Jag är så less på folk som gör allt för att förstöra för andra, vare sej det gäller detta, fotbollsbråk, eller fallet med Engla. Det är självklart trist att de ska behöva sluta såhär, men efter vad jag läst mej till vill jag tro att grabben fick vad han förtjänade. Han hade ingen rätt att förstöra mannens liv, och fick för det betala med sitt eget.

 

Mannen mår nog dåligt nog över det som har hänt utan att behöva sitta inne.

 

Man kan ju såklart tycka vad man vill om att han sköt ner en pojke, men den största skulden vill jag lägga gänget, hade dom inte börjat trakassera oskyldigt folk hade pojken fortfarande varit vid livet.

 

Jag jämställer grabben med vilken grabb som helst i gänget, det är inget riktat mot just den som blev skjuten.

 

Ovanstående åsikter är mina generella i fall som det ovan. Åsikterna är grundade på information från media och om något jag läst/sett inte stämmer kan min åsikt vara en annan. Så också om jag hade vetat allt som föregått händelsen.

 

---

 

Aktier

 

Idag var det uppåt igen för LUMI som slutade dagen i 47:- efter att i slutet på förra veckan varit nere i runt 40:-. Läge att sälja och hoppas på att kunna köpa om den till ett lägre pris om den eventuellt skulle sjunka igen? Jag väljer att avvakta för tillfället, då jag hoppas den har börjat riktiga klättringen mot en dubblad kurs...

 

---

 

Poker

 

Idag har det varit en jobbig dag, precis som igår. Det känns som jag förlorar alldeles för många AJ vs KT och AK vs QJ AI PF när det närmar sej bubblan. Men det är svårt att avgöra när man precis börjat med S&G om det är varians eller om jag inte räcker till på nivån. Får kämpa på så längen rullen står pall iallafall.

 

Har även hamnat i en del situationer som jag tycker är svåra som jag inte känner igen från cashgame spelet.

 

Dessutom är det mer påfrestande med alla dessa all-in situationer som man hamnar i på S&G:s.

 

Men jag kämpar vidare så får vi summera efter månaden slut hur det har gått...

 

---

 

Fotboll

 

Nu börjar det ryktas om en hel del värvningar i fotbolls Europa.

  • Eto'o till Tottenham?
     
  • Ramos till Chelsea?
     
  • Vad händer med City och deras stjärnor?
     
  • Vem ska ersätta Flamini i Arsenal?
     
  • Vilka rensar Barca ut?

Fy fan va intressant de ska bli att följa!

 

Här kommer världens bästa lag just nu:

 

Iker Casillas

 

Daniel Alves - Micah Richards - Sergio Ramos - Gael Clichy

 

Francesc Fabregas - Steven Gerrard

 

Lionel Messi - Cristiano Ronaldo - Kun Aguero

 

Fernando Torres

 

Vi skulle spöa skiten ur alla andra lag!

 

---

 

Nu ska jag lira lite till, se om jag kan dra ut någon stackare!

 

På återseende!

 

PS! Textstorlek 2 är bättre eller hur?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag bara hunnit spela 12 st S&G och mäktade bara med två 3:e platser på dessa. Någonting som jag absolut måste förbättra är spelet på bubblan, har åkt ut i ungefär 20% av turneringarna på den försmädliga 4:e platsen.

 

Funderar även på att joina cardrunners igen för att se om dom har några sjyssta S&G vids. Har även haft tankar på att spela in en egen video och om jag kan åstakomma något som är någorlunda bra kanske lägga upp den bland videoanalyserna.

 

Hittills jävlas dock mikrofonen för mej och det hörs knappt vad jag säger, inbyggt skit, ska nog köpa en riktig och hoppas det funkar bättre.

 

Imorgon hoppas jag hinna spela lite fler, har dock en Matte E kurs som hänger över mej också, tenta på måndag och jag öppnade boken för första gången i måndags.

 

---

  • Hockey-VM är ganska kul ändå, kul med en svensk som kan stå upp lite
     
  • Hur kan man som måldomare missa att Finlands mål inte var mål?
     
  • Imorgon tas EM-truppen ut, högsta snittåldern vinner vi nog iaf
     
  • Poker är roligt igen

 

Nu somnar jag till rockklassiker.... God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, here we go...

 

Henrik Larsson är alltså uttagen i landslaget, journalister och experter jublar hurrar och drar en handtralla i ren glädjeyra... jag är inte lika imponerad... Jag hade hellre sett Markus Berg på den platsen, dels tror jag att han är bättre än Larsson, och dels är det väl dags att våga släppa taget och gå vidare? Dessutom är det skillnad på att hålla hög nivå i Allsvenskan än i Europa...

 

Vidare hade jag satt in Rasmus Lindgren istället för Daniel Andersson...

 

Kennedy istället för Allbäck...

 

Sen hade jag vänt på varenda sten i skogen för att hitta ersättare till Mikael Nilsson, Niclas Alexandersson och Anders Svensson...

 

Med det sagt ska jag framöver vara positiv... :-)

 

Med truppen som är uttagen ser min startelva ut som såhär:

 

Isaksson

 

Stoor

Mellberg

Granqvist

Dorsin

 

S. Larsson

Linderoth

Källström

Ljungberg

 

Elmander

Ibrahimovic

 

Nu är det bara att ladda för fullt! Snart smäller det! :-D

 

 

---

 

Idag ska jag försöka knåpa ihop en S&G video, ska fila lite på basrösten först bara!

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok!

 

Idag gick jag + på SnG för första gången på väldigt länge.

 

Inte så mycket dock, men det känns ändå som att jag utvecklar mitt spel och är på väg åt rätt håll.

 

Spelar fortfarande $5 men har nu skurit ner till 4 bord, det blir viss skillnad ändå mot att spela 6 bord, bättre koll på läget.

 

Hoppas kunna lasta iväg ett gäng SnG imorgon också, men jag har även ett sido uppdrag:

 

P g a av att våran Matte E lärare egentligen är en elev så var det lönlöst att gå på hennes lektioner, hon verkar nämligen tända på "svarta tavlan". Hon står med läpparna mot den när hon ska förklara, och fan trot om det inte är lite tungkontakt också.

 

Så jag gav upp de lektionerna ganska omgående och fokuserade på mina andra 2 ämnen istället. Nu börjar det närma sej Matte E tenta, närmare bestämt nu på måndag, mitt mål är att klara den, jag slog upp boken förra måndagen och gnetar på för fullt.

 

Klara jag att lära mej Matte E och fixa tentan på egen hand med bara 2 veckor på mej? ...det är frågan!

 

---

 

Jag har fått någon slags konstig hockeyabstinens! Jag hatar ju hockey för fan! Vad är detta?

 

Jag måste se Sverige spela mot Kanada! Se Murray krossa blödiga kanadicker! Finns inget jag hatar så mycket i hockey som Kanada!

 

---

 

Jag har insett att jag kan vara taskit mot folk lite här och var på forumet, hoppas ingen tar illa upp, jag menar inget illa, det bara slinker ur mej! :-)

 

Rostade mackor med smör, ost och marmelad. Perfekta träningskosten, speciellt mitt i natten!

 

Ha de gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag spelat en hel del SnG med ganska dåligt resultat, min bankrulle är inte så stor. Spelade lite cashgame igår också, gick inte heller så bra...

 

Nu vet jag inte vad jag ska satsa på, kommer förmodligen fortsätta med SnG månaden ut iallafall, för att sedan summera.

 

Kommer kanske prova att köra lite HU och andra varianter också, känns som jag måste hitta nån variant som gör det roligt med poker igen.

 

Lyckas jag vända trenden på SnG kanske det blir roligt igen, det som egentligen är roligt med poker för min del, är när jag känner att jag lär mej saker och utvecklas i mitt spel.

 

Så vi får se vad som händer framöver...

 

---

 

Vi har fixat 6:an till våran korridor, så ikväll jävlar ska vi köra över Kanadicker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen SnG spelare har jag insett. Jag har nu $90 kvar på Starskontot. Dessa ska jag nu försöka ta mej upp med den långa vägen, nämligen grinda NL10. Jag vet att detta är i underkant av den rulle jag borde ha, och vet att risken finns att jag kommer gula. Det är dock en risk jag är beredd att ta då jag isåfall kommer sätta in en ny rulle senare som håller bankrullekraven.

 

Detta blir mer ett försök att slippa göra en ny insättning.

 

Kommer eventuellt rejoina cardrunners också, som jag tycker är en förträfflig sida...

 

Så the long way to the top har börjat...

 

---

 

Sverige förlorade mot Kanada igår, helt rättvist då Kanadickerna gjorde som de ville lång stunder. Med lite tur hade dock Tre kronor kunnat ta sej vidare... Henrik Lundqvist gjorde en del svettiga räddningar, men dessvärre släppte han in några puckar som inte såg otagbara ut. Backarna lät dock rappa Kanadicker trampa förbi dom som vore dom koner gång på gång... och det håller ju inte... Sverige hade mycket tur i matchen, med lite mer tur hade det gått vägen...

 

Bronsmatch mot Finland om en timme, inte så intressant, även om jag gärna tar en seger...

 

---

 

Ur aftonbladet:

 

"Emma Jangestig hittades sönderslagen på golvet av sin sambo bredvid sina barn Max och Saga. Hon överlevde – hennes barn dog. Nu talar Emma och hennes sambo ut om hur de försöker skapa sig ett normalt liv igen och om minnena från den där dagen för två månader sen."

 

Det där går ju att feltolka om man vill... och gör man det måste man tycka att det är en väldigt förlåtande tjej...

 

Hoppas den skyldige dör i helvetet där man drar av en kroppsdel i taget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...