Gå till innehåll

Black_Jim


Black_Jim

Recommended Posts

Tja!

 

Här kommer jag att vädra lite tankar framöver. Både om poker och annat som händer i Sverige och världen. Känner att jag behöver skriva av mej lite nu när det händer så mycket i både sport och nöjes/schlagervärlden.

 

Pokermässigt har jag precis gått ner till NL25 då jag tog ut det mesta av rullen för att bli finanspamp och handla lite med aktier. Började med $430 iförrgår på nämnda nivå och tänker hålla mej där tills rullen är på minst $1k, skulle kanske kunna spela NL50 med denna rulle, men jag har ganska hårda rullkrav + att jag inte känner något behov av att spela högre nu då det mest är nöjesspel.

 

Aktier då? Jag har noll erfarenhet av detta och noll koll också. Men wtf, man måste ju börja nånstans, för min del börjar det med 10k SEK hos Avanza, ingen jätte rulle, men som sagt, någonstans måste man ju börja. Inte inhandlat något än dock, tips mottages tacksamt!

 

I övrigt så pluggar jag i Uppsala för tillfället, annars händer inte så mycket i mitt liv. Försöker lära mej spela gitarr på egen hand. Blandad framgång, kan byta utan problem mellan D, G och Em. Med problem mellan C, Am, A, A7, D7 och E. På en halvtimme mellan G7 och B7. Ett F kan jag få tag i efter en timme och hålla i ca 2 sekunder.

 

Nu har jag lovat mej själv att hålla denna "dagbok" vid liv, även om det bara är jag som skriver här, får väl se hur det går med det...

 

Here we go...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här kör vi igång direkt med lite schlagernytt.

 

Carola: "Folk kanske är mätta på oss"

 

Svar: Ja, kanske det. Men framför allt är nog folk fruktansvärt "mätta" på att dina låtar inte sticker ut det minsta utan låter likadant varje gång och därför inte kommer ha en chans i en stor Europafinal.

 

Nordmans och Fridas låtar/stilar sticker då ut lite granna från CarolaCharlotte-genren, men nu skulle ju inte de ha någon chans heller i den stora finalen, eftersom man måste ha fler grannar än vad Sverige har för att vinna.

 

Nu har jag bara följt schlagern sporadiskt och är inge fan av det hela, så de finns säkert fler som sticker ut och är "bra för att vara schlager".

 

Apropå bra förresten, trodde aldrig att jag skulle få se något riktigt bra i en melodifestival, men Björn Gustafsson imponerar stort.

 

Nour(?) får dock välförtjänt kritik och känns ganska onödig, men det är ju inte hennes fel att hon är med.

 

"Androla", herregud Aftonbladet, gå och dra nått gammalt över dej!

 

och ja, jag skäms lite för att prata schlager...

 

Nu blir det sängen, och när jag vaknar kommer det förmodligen att handla en hel del om bandy. Semifinal 4 mellan Västerås - Edsbyn och Hammarby - Sandviken. En rysare iaf, frågan är om Hammarby har krafter kvar...

 

Förresten, både Man Utd och Chelsea åkte ur FA-Cupen idag, gott mos!

 

Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det sängen, och när jag vaknar kommer det förmodligen att handla en hel del om bandy. Semifinal 4 mellan Västerås - Edsbyn och Hammarby - Sandviken. En rysare iaf, frågan är om Hammarby har krafter kvar...

Jag tror inte det finns en chans att Hammarby vinner om SAIK kommer upp i normal nivå, de är helt enkelt överlägsna, det såg vi prov på i förra matchen. Hammarby borde vara revanchsugna, men tror SAIK är tillräckligt taggade för att ta det. Tror dom plockar hem guldet i år. Västerås såg grymt diciplinerade ut i de 2 första matcherna (såg inte 3e), och edsbyn får det riktigt tufft där imo. Nyckeln är väl att Daniel Liw kommer igång, samt att VSK släpper lite på koncentrationen och gör några misstag. Annars avgör VSK och vi får en TV-match mindre att njuta av:-(

 

Förresten, både Man Utd och Chelsea åkte ur FA-Cupen idag, gott mos!

 

Natt!

 

Well, man kan ju inte ta trippeln varje år....

 

Tror jag kommer spendera en hel del tid i denna dagboken.... GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur man multiciterar så jag tar det såhär ist.

 

Ang. Man Utd så var det Kuszczak som fick rött, Van der sar vart skadad tidigare i matchen. Ferdinand gick åt rätt håll på straffen, men Muntari är säker. Borde förresten vara nervöst och slå en straff mot en utespelare, kul att missa liksom...

 

----------

 

Bandy så, normalt sett ska ju Hammarby inte ha mycket att säga till om. Men de har överraskat tidigare och gjort en makalös säsong. Tidigare år var de det sista laget jag ville se vinna SM, men nu när de inte lever över sina tillgångar, och ändå gjort det så bra kan man ju faktiskt unna dem det, framför allt "Lillis". Jag hoppas de kan ge SAIK en match idag. Tips: 5-6

 

Den andra semin, Västerås har varit äckligt täta och organiserade, och ledde välförtjänt med 2-0 i matcher. I senaste matchen släppte Edsbyn på bromsen och satsade allt, det gick vägen då. Jag hoppas att de kör lika igen och låter det bära eller brista, det blir bra reklam för bandyn i tv. Liw, Hedqvist och Svensson nyckelspelare. Jag tycker dock det är kul att se två organiserade lag spela "schack" mot varandra också, och Västerås lär inte gör myket annourlunda än i tidigare matcher. Östling, Joneby(borta förra matchen) och Kjörling nyckelspelare. Spännande! Tips: 3-5

 

Måste även ge en lite känga till de Västerås supportrar som gång efter annan beter sej illa, och ger den supporterskara som sköter sej och lät grymt i arenan förra matchen, dåligt rykte. Kängan gäller också, klubben/supporterklubben, som tydligen inte har någon vilja att ta tag i problemet.

 

Och hur fan kan man tända en bengal inomhus?:shock:

------------

 

Dagens Carola:

"Det känns som jag bränts på bål".

Då vet du hur vi känner varje gång du sjunger...

 

"Det är över nu"

Oddset för att hon står där nästa år igen? 1.02?

 

--------------

 

Kommer nog bli en del hockey också framöver, nu när världens tråkigaste serie är överstökad och slutspelet(som också är för många matcher) ska börja.

 

Luleå tyckte det var bättre att klara sej kvar än att vinna SM-guld. Målsättning: "Vi siktar på placeringar 10-2 gubbar, vinna funkar också, men det är så jävla mycket bättre att bara klara sej kvar!"

 

Foppa är tillbaka, må han få vara hel. Odds: 91.00?

 

----------

 

Nu spelar de Iron Maiden på rockklassiker.se, klart överskattat band!

 

----------

 

Nu blir det Musli och Lingosylt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kollat på "Inget är heligt" med Magnus Betnér, halvrolig filur, men framför allt ligger det en del i det han säger.

 

-----

 

Stefan Holm vann guld igår, bra gjort, absolut... Men det är ju inte så att jag får stånd av Inomhus-VM direkt....

 

Lider lite med Sanna dock... men hennes största stunder ligger framför henne...

 

-----

Västerås - Edsbyn 2

Hammarby - Sandviken 2

 

odds: 3.75 på Unibet känns spelbart.

 

-----

 

Nu blir det lite NL25, uppdaterar om det händer nått spännande...

 

Hejs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en minus session då detta var den enda större potten jag var med i. Inte mycket att analysera eller orda om kanske.

 

PokerStars Game #15852810723: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2008/03/09 - 10:45:36 (ET)

Table 'Anubis' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: camojy ($43.40 in chips)

Seat 2: YeahIGotU ($24.65 in chips)

Seat 3: bondjazz ($52.40 in chips)

Seat 4: Himsey01 ($17.45 in chips)

Seat 5: pokerpike25 ($5.20 in chips)

Seat 6: HeraclioT ($27.80 in chips)

HeraclioT: posts small blind $0.10

camojy: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to YeahIGotU 9 of Spades9 of Hearts

YeahIGotU: raises $1 to $1.25

bondjazz: folds

Himsey01: raises $1 to $2.25

pokerpike25: folds

HeraclioT: folds

camojy: calls $2

YeahIGotU: calls $1

*** FLOP *** 10 of Spades9 of DiamondsJack of Clubs

camojy: checks

YeahIGotU: bets $5.25

Himsey01: raises $9.95 to $15.20 and is all-in

camojy: folds

YeahIGotU: calls $9.95

*** TURN *** 10 of Spades9 of DiamondsJack of Clubs10 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Spades9 of DiamondsJack of Clubs10 of Diamonds10 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

YeahIGotU: shows 9 of Spades9 of Hearts (a full house, Tens full of Nines)

Himsey01: shows Jack of HeartsAce of Hearts (a full house, Tens full of Jacks)

Himsey01 collected $35.45 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det har smällt i Sthlm, en s k Stureplansprofil som ligger bakom tydligen, undrar vad de tänker med egentligen... "Faaan va sent de vart igår, mår så jävla illa, och denna satans huvudvärk. Vad fan ska jag göra? Jag provar att spränga en bil, jag är ju trots allt en stureplansprofil och kan göra vad jag vill, och vem vet, de kanske hjälper.....*BOOOM*.... Nähä, inte de...."

 

---

 

Så har det stoppats ett terrordåd på ett plan i Kina, dom övade tydligen inför OS i sommar. Så jävla less på folk som ska spränga och mörda till höger och vänster runt om i världen, att man kan vara så totalt utan sunt förnuft... Man kan ju inte på fullaste allvar tro att någonting blir bättre av att man har ihjäl oskyldigt folk, de enda dom vill är att förstöra för andra, eller?

 

---

 

Kollade lite på skidskytte imorse, och svenskarna håller stilen. Vore jag skidskytt och skulle stå på banan brevid en svensk, då hade jag fan ställt mej bakom honom och väntat tills han skjutit klart. Dom sprider ju skotten värre än en speedad taliban.

 

---

 

Edsbyn och Sandviken vann sina matcher, vilket betyder att Sandviken är klar för final, och att det väntar en högst oviss och spännande 5:e semi uppe i Edsbyn på Tisdag.

 

---

 

Wigan håller 0-0 hemma mot Arsenal än, spännande!

 

Ser också att Recreativo nog ska träna försvarsspel i veckan, 7 mål på 50 min.

 

---

 

Nu blir det en stekt fläskfilé med kroketter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en påminnelse om "Köping" som börjar i tv 4 om 20 min, får inte missas! Så jävla skönt att dessa underbara människor fått en egen serie i ett tv-samhälle som består bimboprogram och övertrista skitsåpor!

 

I övrigt kan jag rekommendera Ink programmen på 6:an/Discovery, kul att se hur dom jobbar och hur duktiga dom är. Även om det är lite väl många onödiga manusskrivna intriger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, först och främst, Tobbe i "I en annan del av Köping", vilken människa! Hur kan man bli så jävla underbar? Jag kommer sakna honom enormt om det inte blir säsonger av serien. Tänk om alla var som han... va jobbigt de skulle bli... men ändå! Grym!... och Mats och Linda, vilket par! Hoppas det håller 4-ever och att dom får barn, då vill jag fan adoptera ett!

 

---

 

Sen undrar jag om någon har koll på det här med jägarexamen, jag har nu bestämt mej för att få tummen ur... och ta tag i det hela! Nån som vet hur det ser ut i Uppsala med kurser? Går det bara på hösten? Kan man köpa böckerna och lära sej teorin utan kurser? Tacksam för hjälp!

 

...och ja, jag har kunnat fråga någon annanstans, men jag är så stolt över min fina dagbok så jag kommer nog aldrig mer skriva en rad utanför den :-D

 

---

 

Aftonbladet: "Chippen räddade poäng åt Deportivo"

 

Jaha, tänker ni då. Då måste han ha gjort minst ett jätteviktigt mål.

 

Men icke! Det är ju aftonbladet som skrivit. Han har alltså sprungit en sväng på sin kant och slagit ett random inlägg som någon har tåat in.

 

Ungefär som på den tiden Blomqvist spelade i United och "låg bakom segern" med ett inkast till försvaret som rullade runt i en halvtimme, sen slog dom en långboll som nickades ut till hörna, innan hörnan slås byter dom ut Blomqvist, hörnan leder till en ny hörna, och på den gör United mål.

 

---

 

80 skadade under fotbollsmatch i Colombia.

 

Det fanns en tid när fotboll var roligt och alla trivdes. Det var när jag var 10 år och spelade med kompisarna efter skolan. Nu är det bråk och stök överallt, det är pinsamt, i grund och botten är det bara ett spel.

 

---

 

God natt för den här gången! Nu ska jag se lite vänner, sen somna som sej bör till rockklassiker... I natt hoppas jag få höra "Damn Yankees - High enough"

 

---

 

Tillägg: Lingonsylt funkar alldeles utmärkt till musli, dessvärre har jag molat de flesta fruktbitarna så bara säden är kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. Foppa... Ja, det var ju knappast oväntat, inte utan att man tycker lite synd om karln. Undrar hur länge han orkar. Hoppas det ordnar sej iallafall.

 

---

 

Nu har dom skrivit en artikel i aftonbladet om försökringskassan. Jag har inte läst den, men efter vad jag har hört av folk jag känner och även läst tidigare så är jag högst tveksam till hur dom arbetar. Nu ska jag dra alla över en kam, även om det säkert finns bra folk där också(?)

 

Det verkar inte finnas någon förståelse för att folk verkligen är sjuka/skadade, alla behandlas som hycklare som vill utnyttja systemet. Nu är det ju säkert så att dessa människor också förekommer, kanske i stor utsräckning också? Men att bli bemött som en hycklare när man har allvarliga problem att ta sej igenom vardagen, med ungar och hemmasysslor, det är förjävligt.

 

För att inte tala om psykiska problem, det ses ju som en myt av försäkringskassan, och hur ska någon kunna bevisa att man mår psykiskt dåligt?

 

Hur ser ni på det hela?

 

---

 

När jag kommer hem sen ska jag in och leta kap på börsen. Någon som sysslar med aktier som vill tipsa/disskutera lite? Jag vill gärna bli lärd!

 

---

 

Det regnar och blåser i Uppsala idag(Sällan!), undrar om man tar sej till Ångan...

 

Nu blir det musli och lingonsylt...

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från gymmet har jag till min fasa insett att jag är världens ovigaste, stelaste människa. Men nu ska det bli ändring på det! Framför allt baksidorna av låren ska få känna att dom lever. Började så smått att strecha i förrgår, la upp foten på lagom höjd stående (typ 1 meter) och böjde mej för att ta tag i foten med rakt ben. Nådde till strax efter knät... och det lät om nån spelade in en porrfilm, så mycket stånk, stön och skrik... Men det känns väldigt bra efteråt, det riktigt spritter i benen... tills nästa gång man ska strecha och inser att det fortfarande är lika illa. Men förhoppningsvis blir det bättre framöver om jag håller i....

 

Gymmet förresten, fan va folk det är nu. Folk har börjat inse att beach-08 närmar sej. Förhoppningsvis inser dom snart att det redan är försent också och slår sej ner i soffan framför Gilmore Girls igen...

 

---

 

Fotboll

 

Lehmann är puppig på Arsenals bänk. Men får alla utom han själv(och möjligtvis motståndarna) bestämma blir han nog kvar där. Maken till tavlor karln levererar.

 

Så säger Eduardo att Tyler(han som smällde av benet på Eduardo) inte alls har var till honom på sjukan och bad om ursäkt. Vore ju en ganska fräck lögn av Tylor isåfall.

 

Imorgon har Inter ett berg att bestiga, ska bli kul att se den matchen med tanke på att ett italienskt lag måste anfalla mot ett hyfsat lag. Jag hoppas verkligen att Liverpool klarar det där. Inte för att jag gillar 'pool, utan för att jag gillar engelsk fotboll och hatar italiensk.

 

Förresten, har ni sett straffarna Inter fått denna säsong? Såg ett insalg på tv för nån dag sen... italiensk fotboll stinker lika mycket idag som för några år sedan!

 

Apropå Liverpool, ägarna sägs nu ha lagt ner disskusionerna med DIC om ett köp. Det gläder endast två personer... ni vet vilka.

 

---

 

Hockey

 

Färjestads bjässe Andre Lakos missar slutspelet. Jag har aldrig hört det namnet förr, det är för många spelarbyten i dagens hockey. Ingen klubbkänsla alls... Man känner ju inte igen lagen om man inte kollar läget varje dag typ...

 

---

 

Nu ska jag leta käk...

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis kollat på ett program på kanal 5 som handlade om nätpedofiler. Programmet gick i korthet ut på att de som låg bakom programmet gick in på en chattsida och utgav sej för att vara mindreåriga tjejer, som sedan sexchattade med män i olika åldrar och bestämde träff med männen i syfte att ha sex i tjejens hus.

 

När männen kom till huset mottogs dom av en tjej som sedan sa att hon skulle gå iväg med tvätten eller dylikt, varvid programledaren klev in istället och började fråga ut männen. Han läste bl a chattloggar och frågade varför de kommit till huset.

 

Därefter lät dom männen gå ut ur huset varvid dom blev gripna av polis.

 

Vissa av männen var cencurerade och andra inte, antar att de som så småningom blev dömda var de som inte cencurerades. Detta var i USA.

 

Det visade sej att jag och en vän hade lite olika åsikter om detta. Han tyckte att det var oetiskt gjort av de som gjorde programmet, att det var fram provocerat, och att man inte borde gått ut med ocencurerade bilder på männen. Iallafall inte på de som var unga, runt 20 år, eftersom det förstör hela deras liv.

 

Är den mindre ålderskillnaden, om ett år när tjejen inte längre är mindreårig så hade det ju varit helt normalt om dom var tillsammans, en förmildrande omständighet? De äldre männen är mer troligt "riktiga" pedofiler.

 

Jag tycker det är rätt åt dem att de blir uthängda och deras liv förstörda, tror jag... Iallafall de äldre männen, är det dubbelmoral? Jag vet inte....

 

Finns det olika grader av pedofilism(?), om man väl haft sex med flickan?

 

Ska också tillägga att min vän inte på något sätt försvarar pedofiler, ifall någon uppfattar det så.

 

Frågan är om männens ålder är relevanta i sammanhanget? Det är ju flickans ålder som är relevant, och gör handlingen olaglig, inte ålderskillnaden.

 

Är flickans ålder relevant så länge hon är mindreårig? Är handlingen värre om hon är 9, 12 eller 15 år?

 

Vidrigt är det iallafall med dessa män som utnyttjar unga flickor...

 

---

 

Så nu blir det sängen, full dag imorrn! Har inte blivit så mycket poker den senaste tiden. Ska försöka klämma in några timmar framöver och se om det händer något intressant.

 

God natt eller god grind, beroende vilken sorts människor ni är....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart avslag i avgjörande bandysemin mellan Edsbyn och Västerås. Samt nedsläpp i de första kvartsfinalerna i hockeyslutspelet. Och lite senare ikväll Inter mot Liverpool i champ. league.

 

Bandy

 

Edsbyn - Västerås: Helt oviss match. Jag har känslan av att Västerås är lite starkare för tillfället, förlorade inte helt rättvist senast hemma i ABB-arena, och till den här matchen har de fått tillbaka Joneby från sjukdom.

 

Edsbyn är svårslagna i arenan, frågan är om hemmaplan hjälper? VSK har haft ett härligt supporterstöd på plats i samtliga semifinaler, liksom Edsbyn.

 

Det lär bli åka av iallafall, och det lag som går vidare har helt klart förtjänat det.

 

Mitt tips blir ändå Edsbyn, de har gjort det omöjliga så många gånger för och varit i liknande situationer och visat att de behärskar det.

Tips: 5-2

 

Hockey

 

Tänker inte kommentera matcherna mer än att jag tippar utgången.

 

Skellefteå - HV71: Skellefteå satsar allt med publiken i ryggen och tar den första matchen.

Tips: 4-2

 

Djurgården - Linköping: Djurgården vinner, det är min känsla.

Tips: 6-1

 

Timrå - Modo: Timrå vinner detta med hjälp av hemmaplan.

Tips: 5-3

 

Frölunda - Färjestad: Jag tror Färjestad tar denna.

Tips: 4-6

 

Fotboll

 

Inter måste ta fram allt för att lyckas vända detta. Jag tror dom vinner med 2-0, men förlorar efter straffar.

Tips: 2-0

 

---

 

Nu har det börjat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, to sum it up.

 

Bandy

 

Ni som inte kollade på svt24 mellan kl 19-21 missade något! Mer spänning och dramatik kommer inte upplevas i någon match på bra längen, oavsett sport. Edsbyn står alltså som segrare när slutsignalen ljuder, trots att de ser (ut)slagna ut i 60 minuter.

 

Västerås tar ledningen och utökar den till 3-0 i halvtid, dom spelar tätt bakåt och sätter chanserna framåt, undantaget en idioträddning av Svensson i Edsbykassen och en ramträff. Edsbyn kommer ingenstans i sitt spel och Anders Östling och Ted Andersson leder sitt lag starkt.

 

I andra halvlek har Västerås koll i början, men ju längre matchen lider desto tröttare blir VSK benen. I den 73:e minuten smäller bandyvärldens hårdaste bössa in 3-1 i krysset på frislag, skytten heter Jocke Hedqvist. Detta ger Edsbyn enorm energi samtidigt som det nog börjar funderas och lite rädsla dyker upp i Västerås skallarna.

 

Edsbyn fortsätter att köra samtidigt som Västerås backar hem runt eget straffområde, detta leder till att Edsbyn får en massa hörnor. Västerås har dock effektivt tagit bort de tidigare hörnorna genom att lämna över halva laget i målet. Men nu får Edsbyn utdelning:

 

3-2 i 79:e minuten, på hörna.

3-3 kvittering med 2 minuter kvar av matchen, på hörna.

4-3 som det inte vore nog med kvittering så gör edsbyn det omöjliga och smäller in en 3:e hörna i sista minuten.

 

Västerås ska ha en stor eloge för sitt spel och hade varit minst lika mycket värda som Edsbyn att spela final på Lördag. Dom har visat ett spel, en diciplin och en offervilja som egentligen var värd ett bättre öde. Som västeråsare ska man vara stolta över sitt lag, och det är nog de flesta också, och VSK kommer igen framöver.

 

Lite anmärkningsvärt dock att man inte får iväg någon supporterbuss till en avgjörande match, klacken har ju imponerat stort tidigare. Blir man strykrädda och skiter i att stöda sitt lag när det verkligen behövs?

 

Edsbyn då? Man blir inte kloka på dem, gång efter annan gör dom det omöjliga! Man undrar om den sagan någonsin kommer att ta slut... Finns inte så mycket att säga, dom tror på sej själva och sitt kunnande.

 

Ska blir kul att se om det finns någon ork kvar till på Lördag.

 

---

 

Hockey

 

Tippade 2 av 4 matcher rätt, det får jag vara nöjd med eftersom jag inte är så insatt i hockey. Kul iallafall att slutspelet är igång!

 

Ska bli kul att se hur de går nästa match, om underdogsen Skellefteå och Timrå har lekt av sej, eller om de kan ge favoriterna en match. Spännande också att se om de andra två favoriterna håller.

 

---

 

Fotboll

 

Inter mäktade inte med att hämta upp ett 2-0 underläge hemma mot Liverpool utan förlorade med 1-0 sedan Torres strutat. Fyra engelska lag i Kvartfinalerna i champ. league... Jag bara nämner det! Det kan väl inte vara en tillfällighet?... Det är det dock varje gång ett italiensk lag vinner :-P

 

Nu väntar vi på lottningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outch, ruskigt trött nu! Pluggandet får ursäkta idag.

 

Spelade några händer NL25 igår kväll, inga speciellt intressanta händer. Men här kommer en som ni kanske hade foldat? Det ska dock mycket till för att jag ska slänga topp 2 där, känns som jag ligger före oftare än efter här. Ni kanske hade spelat annourlunda?

 

POKERSTARS GAME #15913851462: HOLD'EM NO LIMIT ($0.10/$0.25) - 2008/03/11 - 20:38:06 (ET)

Table 'Anza IV' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: Gullmyr ($24.65 in chips)

Seat 2: jp1811 ($58.30 in chips)

Seat 3: jc4444 ($26.80 in chips)

Seat 4: YeahIGotU ($26.55 in chips)

Seat 5: pimp_playaz ($5.25 in chips)

Seat 6: alu1337 ($27.85 in chips)

YeahIGotU: posts small blind $0.10

pimp_playaz: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to YeahIGotU Jack of DiamondsAce of Diamonds

alu1337: raises $0.50 to $0.75

Gullmyr: folds

jp1811: calls $0.75

jc4444: folds

YeahIGotU: calls $0.65

pimp_playaz: folds

*** FLOP *** 9 of HeartsAce of SpadesJack of Hearts

YeahIGotU: bets $2

alu1337: raises $4 to $6

jp1811: folds

jc4444 leaves the table

YeahIGotU: raises $19.80 to $25.80 and is all-in

alu1337: calls $19.80

 

---

 

Uppåt värre på börsen igår, det är inte varje dag, och det verkar fortsätta idag. Själv avvaktar jag och följer utvecklingen, känns som jag närmar mej mitt första köp dock, spännande värre!

 

---

 

Nu tvingar hungern mej ur sängen! Dammit!

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår sa Mancini att denna var hans sista säsong i Inter, trots 4(?) år kvar på kontraktet. Idag har han ångrat sej. Borde han inte vara lite för rutinerad för att häva ur sej sånna saker direkt efter en förlust?

 

---

 

Såg Frölundaspelarens attack på mot en Färjestadare på sporten idag, medierna är nästan gråtfärdiga och skriker på avstängning och böter och fängelse.

 

Va fan, de va ju bara en liten knuff i ansiktet. Låt han spela för fan, de hör slutspelet till....

 

---

 

Har fortfarande inte haft tid till poker, gillar inte att lira på dagarna, och på kvällarna har jag haft fullt upp på slutet. Men jag ska försöka bättra mej, måste bygga upp resterna av min rulle igen, vill upp på NL50 så fort som möjligt. Har just nu $470, och kliver upp när jag passerat $1000. Förhoppningsvis ska jag inte behöva kliva ner iaf...

 

---

 

Nu ska jag sova så jag orkar plugga imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va ni skriver i min dagbok!... eller inte... Är jag så jävla tråkig? Mycket skitsnack har det varit på sistone, och det är ju också lite meningen att det ska vara så. Vad föredrar ni att skitsnacka om?

 

Det kommer bli mer poker framöver som jag sagt tidigare, alla vill väl följa en random tråkig grabb som lirar NLsålågtsåjagpissarpåmej... Men vänta ni bara, i framtiden.. då... DÅ! En vacker dag SKA jag spela NL50!!! ...eller åtminstone skotta där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...