Gå till innehåll

Poddnas Dagbok - Studentliraren


Poddna

Recommended Posts

checksyn

 

Jag satte honom på en nia och ville bluffa ässet som jag omöjligt kunde sätta honom på så länge han inte hade AQ, vilket var svårt att sätta honom på då jag hade damen själv och han har representerat en 9a på turn. Att jag däremot skulle sitta med ett A hade ur hans synpunkt varit extremt troligt då jag höjer preflop och på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså där ser man vem som har hittat hit 8-).

 

Härligt att se att du har hittat tilbaka till pokern nu. Verkade för mig som du pluggar hela tiden men antar att vi inte hörs så mycket längre.

Kommer troligtviss följa dagboken så gott som det går och hoppas det går bra för dig. Får även se om man orkar med ett och annat spel om man ser dig på svs någon gång.

 

Ha det härligt och lycka till med civing. utbildningen så klart. Jag joinar dig i lund om ungefär ett år när man har läst in lite som krävs dock på elektronik troligtvis.

 

MVH Herr Bonde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså där ser man vem som har hittat hit 8-).

 

Härligt att se att du har hittat tilbaka till pokern nu. Verkade för mig som du pluggar hela tiden men antar att vi inte hörs så mycket längre.

Kommer troligtviss följa dagboken så gott som det går och hoppas det går bra för dig. Får även se om man orkar med ett och annat spel om man ser dig på svs någon gång.

 

Ha det härligt och lycka till med civing. utbildningen så klart. Jag joinar dig i lund om ungefär ett år när man har läst in lite som krävs dock på elektronik troligtvis.

 

MVH Herr Bonde

 

Haha David, käre kusin! Kul du hittade in här :P Ska precis iväg till min elektropolare för öl,pizza,bastu och film :) Ska bli jävligt gött!

 

Pokern gick spelmässigt dåligt med flera värdelösa bluffar och lite annat smått. Hade tur med korten och slutade +28$

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 Mars

Ingen kul dag pokermässigt :( spelade 4 bord i 4 timmar ungefär och det blev minsann inte många vunna potter under den tiden. Försökte spela aggressivt på de få händerna jag fick, men blev bombad tillbaka stenhårt varje gång och när jag väl träffade så var det i form av kåkar och annat så att inte en människa runt bordet hade ett dugg.

 

Aja färdigwhinat :) Resultatet blev: -108,90$

Tråkigt dagen innan månadsbokföringen :(

 

På kvällen fick jag mess av perran och blev inbjuden till livepoker på Helsingkrona, vilket var mycket trevligt :) Pokermässigt gick det dock inte bra där heller då jag slutade på tredje plats (två fick pengar) i turren och i Cash Gamet så rök hela mitt inköp till slut på ett 2 par med AJ mot en stege. Aja det var kul att lira iaf, hoppas det blir av fler ggr ;)

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit på länge så här kommer en update!

 

Bokföringen för mars månad blev +1446kr

 

Dagarna har sedan blivit (allt i kronor):

 

31/3 -71kr

1/4 -309kr

2/4 -532kr

3/4 +185kr

4/4 +140kr

5/4 +446kr

6/4 +238kr

 

Har skaffat mig ett konto på unibet där jag tänkt lira lite grann. Lagt ner FTP och cashat ut samt tagit en tröja ur VIP shoppen. Blev spärrad på Unibet efter en dags lir (av okänd anledning) och har nu fått skicka in ID uppgifter och fått dem godkända så nu ska bara deras tekniska avdelning unbanna mig.

 

Har lirat på SvS under tiden och har plussat varje session hittils där. Alla förlustresultaten är gjorda på FullTilt där jag hade ett antal dåliga dagar precis innan månadsskiftet.

 

Var och lirade poker på Helsingkron ikväll och jag åkte rättså tidigt på A10 mot A5 all in pre flop när jag hade 11BBs kvar av min stack.

 

Ska sova nu! Hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenda poddna. Ser att du testar lite ny mark. Jag Började också månaden med två tunga backdagar så bestämde mig för att byta till SvS. Detta framförallt för att dollarn är så galet ostabil. För tillfället lirar jag mest SH Sng :)

 

Känner att jag måste göra nästan samma sak också, dollarn sjunker ju bara mer och mer :shock:

Annars kan man köra € sidor, finns många sidor med €..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag måste göra nästan samma sak också, dollarn sjunker ju bara mer och mer :shock:

Annars kan man köra € sidor, finns många sidor med €..

 

Gillar inte heller den låga dollarn, tuffare motstånd för mindre pengar bara. Ska spela bonusspel på eurosidor nu ett tag tills jag hittat någon site som jag verkligen vill stanna på.

 

Jag flyttade över mina dollar från Fulltilt till Unibet (eurosida) men jag blev ju bannad efter en dag av okänd anledning. Har ring supporten och skickat in ID och hela kittet samt fått det bekräftat och väntar nu bara på att få mitt konto upplåst igen av den tekniska avdelningen...

Fattar inte hur det kan ta sån tid...

 

Lite trött på att spela 0,5/1kr på SvS, tycker sidan är lite jobbig och spelet är mentalt påfrestande när folk kan syna med vadsomhelst preflop. Hade tunga badbeats igår och är inte så sugen på att sätta mig och lira. Ska nog inte spela något idag utan läsa lite i pokerböcker och göra lite skolarbete som jag halkat efter med och sen blir det nog lite Family Guy :)

 

Funderar på att skaffa någon pokerbok. Har någon ett förslag på en bra bok för shorthanded spel på låg nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt lite i Poker Office. Skulle vilja veta vad ni tycker om mina grafer.

Tacksam för alla serriösa åsikter.

 

Först mina stats:

 

pokerstats.jpg

 

Sen min profit, total aggro factor samt aggro preflop factor.

 

pokergraf.jpg

 

Som man kan se så har min aggro factor stabiliserats efter hand och det tror jag har att göra med att jag inte hade kommit in i mitt spel i början då jag startade upp efter ett längre uppehåll.

 

Finns det något att kommentera? Spelar jag för löst/svagt/dåligt på något ställe? Vad bör man ligga runt?

 

Tack på förhand!

 

/Poddna

 

PS. Såg att profitgrafen blev lite väl bred, men är den för liten går det inte att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tighta till spelet i blindsen lite?

Jag är inte 100% på hur man tolkar all statestik.

 

Jo, jag har märkt att jag förlorat väldigt mycket pengar från just dom positionerna. Spelar nog lite fler kort än vad jag borde för att "försvara" mörkarna. En läcka som bör tätas kanske.

 

Tack för tipset!

 

/Poddna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mam6 Calls [$1.0]

Ida_Maria Calls [$1.0]

Poddna Raises [$5.0]

Sourzie Folds

Cederlid Folds

Mam6 Calls [$4.0]

Ida_Maria Raises [$8.0]

Poddna Calls [$4.0]

Mam6 Calls [$4.0]

 

Dealing flop: Jd5c4d

Mam6 Checks

Ida_Maria Bets [$27.0]

Poddna Calls [$27.0]

Mam6 Folds

 

Dealing turn: 7h

Ida_Maria goes All-in [$57.59]

Poddna Calls [$57.59]

 

Poddna Shows [KhKd]

Ida_Maria shows [9d10h]

 

Dealing river: 8c

 

Ida_Maria wins the pot 197.68$ with a Straight Jack-high

 

Detta är SvS :) visst förlorar man händer likt dessa men i slutändan går man alltid plus trots allt.

+274kr idag, vilket innebär att jag är på plus igen den här månaden efter det stora raset i första veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du skrev att du hade flyttat till unibet och blivit bannad efter en dag. Exakt samma sak hände mig idag. Lirade vid två tillfällen under dagen utan problem, sen när jag skulle logga in en tredje gång fick jag meddelandet "Your account has been locked out of the system" typ vilket är riktigt sjukt. Har inte angett fel lösenord eller något sådant. Riktigt kasst tycker jag. Vad sa de när du ringde dem då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du skrev att du hade flyttat till unibet och blivit bannad efter en dag. Exakt samma sak hände mig idag. Lirade vid två tillfällen under dagen utan problem, sen när jag skulle logga in en tredje gång fick jag meddelandet "Your account has been locked out of the system" typ vilket är riktigt sjukt. Har inte angett fel lösenord eller något sådant. Riktigt kasst tycker jag. Vad sa de när du ringde dem då?

 

Jag satte in pengar på onsdagen 2/4 och blev bannad på torsdagen därpå. Ringde in och fick höra att jag behövde skicka in foto på bankkort samt ID-handling. Gjorde så på torsdagskvällen och fick inget svar infrån dem så på lördagen ringde jag in igen och hörde med dem. Fick då godkänt mina uppgifter och de sa till mig att mitt konto tidigast kunde låsas upp på måndagen eftersom de som låser upp inte jobbar på helgerna. Fick ett bekräftelsemail om att jag skulle få mitt konto upplåst, fortast möjligt. På onsdagskvällen hade jag inte hört av dem och ringde in igen. Då fick jag prata med en kille som sa att allt verkade okej och att mitt konto borde vara upplåst senast torsdag kväll. Nu är det lördag och mitt konto är fortfarande låst 10 dagar efter att jag blev bannad.

 

Ska ringa in till dem efter helgen igen och höra vad dom sysslar med, för det verkar inte ge någonting att ringa in på helgen.

 

Har du blivit låst så tycker jag att du ska ringa in till dem på direkten och höra med dem, annars kan det ta riktigt lång tid.

 

Som tur var så hade jag halva min pokerkassa inne på SvS och där har jag grindat 0,5/1kr nivån och plussat nästan en tusenlapp på dessa 10 dagarna.

 

Kan passa på att nämna att jag hade korridorsfest i torsdags 10/4 så då blev det inget lir och i fredags blev det baksmälla fram till 15:00 tiden och poker på kvällen som gick finfint :)

 

11/4 slutade +253kr på 0,5/1kr @SvS

 

Kan passa på att summera månaden här för er.

1/4 -309.92

2/4 -532.82

2/4 185.42

3/4 140.00

4/4 1.00

5/4 446.00

6/4 238.00

7/4 -553.00

8/4 131.00

9/4 274.00

10/4 0.00

11/4 253.00

Summa: 272kr

 

Inledde månaden tungt med hemska badbeats på Fulltilt innan jag cashade ut. Har därefter spelat bra poker och det har mestadels blivit gröna dagar. Förlorade stort en dag på SvS efter många tråkiga badbeats men turen vände efter den dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel på två dagar på grund av att jag varit på fest på lördagen och nu på söndagen är jag och hälsar på hemma i Osby. På kvällen ska jag åka ner till Lund och lira lite poker på Helsingkrona, blir nog 50kr rebuy turnering.

 

Har halkat efter en aning i skolan så nästa vecka så ska jag försöka ägna så mycket tid som möjligt åt plugg, vilket kommer innebära mindre poker.

 

Ska ta kontakt med Unibet imorn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...