Gå till innehåll

Frågor om spel i Las Vegas


Recommended Posts

Jag skall åka till Las Vegas i en månad i April och spela Poker.

Jag har några frågor som jag har försökt hitta svar på, men det har inte gått så bra. Så jag undrar om någon här kan hjälpa.

 

1.Vid vinst i tunering så har jag förstått att man skall betala skatt i USA (papper som skall fyllas tydligen. Tydligen kan man fylla i ett papper innan man åker när det gäller att betala skatt I USA, men jag fick rådet att "vinn först" sen kan du fylla i pappaerna)

Så man betalar både skatt i USA och i Sverige eller hur funkar det?

 

Är det bara åka ned och "lösa problemen" vid en ev vinst?

 

Tacksam för svar

 

N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fyller i ett papper ifall du vinner ngt som friar dig ifrån skatt i usa eftersom du är svensk och ska skatta för dina vinster i sverige.

 

detta får man hjälp med när man ska casha ut vinsten (iaf när det gäller wsop).

 

I mindre turneringar så får man vinstpengarna i Cashgamemarker precis som på cosmo vilket gör att man "kan" smita undan skatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag är inte helt hundra, men jag har för mig att det gäller först när man kommer över 10K USD eller kanske 5K eller något sådant..

 

Vet att det var en del tjafs när ett gäng tog en BBJ på ett hotell (ca $11K), när jag sen var med o klonkade den och den var fräscht nollad på $500 så var det ju (såklart) inget snack om detta.

 

gränsen kanske står i tråden som tipsades om innan, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...