Mjorich Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Jag lirar mycket NL shorthanded och funderar lite hur man bör tänka när man raisar preflop. Visst bör man har större raise om det finns limpers innan än om man är först ut exempelvis? Ändå bör man väl ha en standardraise, så man blir svårläst? Kom gärna med några allmänna funderingar härl * RP - QoS * Citera
ades_va Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 Jag raisar större med fler limpare innan mig för att få större pott och dessutom ge de dåliga händerna sämre odds till att syna och träffa t ex tvåpar. Du behöver inte heller oroa dig för att bli lättläst med tanke på att du isf gör såhär med alla händer. Citera
summlan Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 eftersom folk gärna synar en raise lättare om dom limpat in bettar ja alltid mer. brukar betta 2-3 ggr potten. säg att de är ett 0.5/1 bord. 4 har limpat in, då raisar ja 4-5$, hade ingen limpat innan hade ja nöjt mej me att raisa 2-3$. ja tar gärna potten direkt med en AK, AQ. de kanske är för liten raise på vissa siter, men på party där ja spelar där man bara kan gå in med 50bb räcker de alldeles utmärkt. Citera
Recommended Posts