Gå till innehåll

LÅS DENNA! Lägger pokern på hyllan för gott! Tar även farväl av detta forum.


Alow

Recommended Posts

Matchen Liverpool - Arsenal gick hem på sportbettingen, upp 150kr där.

Har dock inte hunnit lira någon poker sen jag återställde datorn totalt, inte hunnit ladda ner klienterna ännu :-P Kommer dock vara sparsam på sånt, och inte ladda ner grejer i onödan nu då datorn är rensad och går perfekt.

Men slutar +-0 på pokern.

 

 

Hur tycker ni man ska agera här? Syna?

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-64951629-514

played at "Sevilla" for USD RM from 2008-04-08 18:01 until 2008-04-08 18:01

 

 

 

Seat 1: vargaby ($29.95 in chips)

Seat 4: AAvalanche ($26.80 in chips)

Seat 5: FlorianTevez ($14.35 in chips)

Seat 8: HERO ($14.85 in chips)

Seat 9: rus-vi-rus ($14.75 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

FlorianTevez posts blind ($0.10), HERO posts blind ($0.15).

 

PRE-FLOP

rus-vi-rus calls $0.15, vargaby folds, AAvalanche folds, FlorianTevez folds, HERO checks.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,2 of Clubs,7 of Hearts ]

HERO bets $0.15, rus-vi-rus calls $0.15.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,2 of Clubs,7 of Hearts,4 of Hearts ]

HERO bets $0.20, rus-vi-rus bets $1, HERO folds.

 

Rätt och folda? Hade ingen read eller något heller.

 

 

Som sagt så har jag börjat mer och mer med CG igen, kommer ge det ett seriöst försök och hoppas det kan gå vägen, gillar i grund och botten mer cashgame. Sedan tycker jag det funkar mkt bättre, behöver inte lägga undan lika mycket tid åt gången.

 

Nej dags för sängen nu, blir dock endel lir på förmiddagen imorgon eftersom jag är ledig.

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 287
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har lirat lite grann idag, och det har blivit CG för hela slanten. Körde dock en SNG 10$, men det gick åt helevete som vanligt.

Men cashgamet gick mycket bättre, körde 3st nl25 bord och ett bord nl10. Kan dock börja på nl50, men börjar med att grinda nl25 ett tag till.

 

Nivå: nl25 och nl10

Hands: 200st

Resultat: +149$

 

Ska lira lite mer senare, CG känns bättre för mig just nu. Har dock spelat cg jämt innan jag började med sng för någon månad sedan. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen så blir det sjukt svårt att höja, syna eller folda om man inte har någon hand. Kolla handhistoriken :-D

 

Haha opps! Har glömt bort vad jag hade, ska se om jag kan få tag på handen en gång till :-P

 

Funderar även nu på att skaffa PO eller PT. Verkar som många får bättre koll, själv har jag aldrig använt det. Så måste väl läsa på lite hur det fungerar först.

Men vilken föredrar ni mest? Vilken funkar enklast? De flesta använder väl PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick! :shock:

 

Lirar du SH eller FR?

Hur håller du koll på antalet händer utan PT/PO?

 

Du fortsätter bjuda på grymma resultat, keep going!

 

Angående PT eller PO väljer jag PT, jag har provat båda. Lite mer avancerat tror jag, men det är mycket nice. :)

 

Det kan man säga ;) SH..

Väljer att visa statistiken för varje bord, och får då antalet händer på alla bord.

I will!

Okej, de flesta säger faktiskt PT. Blir nog det, men har ni fått mycket användning för det? De flesta utvecklas otroligt bra med det programmet, och man blir en bättre pokerspelare...så det blir att införskaffa ett.

Måste dock läsa på lite mer om PT har ingen aning om hur det funkar, var kan man göra det? Följer det med någon manual?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa PT eller PO, signa på CR, glo lite videos.

Sen är det bara att plöja genom nivåerna. :-D

 

Yes det blir PT! Ja CR verkar vara ha massor av nyttiga videos, men är dem inte ganska dyr? Jag skulle nog behöva det, för jag har mycket kvar att lära mig :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört några bets idag, enligt följande:

 

Liverpool - Arsenal 1 2,30 1(4-2) En klar.

Manchester United - Roma 1

Totalt odds: 3,80

Insats: 3kr

Möjlig Utbetalning: 19kr

 

Sedan en dubbel,

 

HV 71 - Linköpings HC: 1

Manchester United - Roma: 1

Totalt odds: 2,92

Insats: 117,00 kr

Möjlig Utbetalning: 341,64 kr

 

Hoppas dessa nu går in, skulle varit nice :D Har satt både två st dubbel, och en trippel i veckan.

 

Nu blir det dags och ladda för hockeyn, ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Mycket intressant DB! Ska följa den! Otroligt fina resultat du har skördat i april, jag är imponerad!

 

Ha det bra!

 

/Poddna

 

Roligt att du gillar den, tack för dem fina orden ;)

Detsamma!

 

 

Fan sportbettingen gick inte hem PGA HV, jag var väldigt tveksam till att HV skulle ta hem denna match, men mitt beslut föll efter många om och men på HV ändå, pga att dem hade hemmaarena, ångrar det nu i efterhand.

Och som jag sagt tidigare, Linköping kommer ta hem SM-guldet. Hv har inte mycket att komma med.

Men hade några andra bets som gick in iallafall, men slutar minus rätt så mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om vad kassa spelare ongame har, höjer ungefär 4x bigblind preflop med AK i ett sent läge av turren, och får syn. Träffar tvåpar och går allin, får då syn av en med 82 sutied, som självklart träffar färg på rivern.

Reder dock ut det hela och ta mig till en andra plats iallafall och 15$ upp, dock bara 5$ profit. Dock bara kört en sng idag, kanske ska starta en till snart.

Men lirar just nu bara CG, går väl sådär. Ligger iaf upp 5-7$ kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 150 spänn i månaden tror jag. Kan lova att dom betalar sig rätt fort flera gånger om. :-D

 

Okej det är så pass bra? :-P De flesta säger att man lär sig mycket, men lite tveksam till att man utvecklas så jäkla bra.

Fast kanske får testa, kan ju inte säga något först det... men får se, ska höra runt lite om det är riktigt värt.

Kommer dock fixa PT eller PO snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar nu med CG och landar på plus 20$ nu ikväll, lirade 150händer till.

Totalt idag har jag lirat 500händer på ongame, och en enda sng! Och det har gått riktigt bra. Kommer fortsätta med CG. Lirade även på fulltilt idag fast enbart 60händer, slutade iallafall +10$ där.

 

Slutar plus 179$ tot idag (räknar in fulltilt resultaten och ongame tillsammans) , vilket jag är grymt nöjd över, även spelet flöt på riktigt bra. Håller mig dock till nl25 ett tag till, har dock rulle för nl50 men avvaktar med det ett tag till.

 

 

April:

1/4 +12,50$

2/4 +200$

3/4 +147$

4/4 +110,40$

5/4 +176$

6/4 +334$

7/4 +88$

8/4 +-0

9/4 +179$

Tot: 1236,90$

 

Rulle:

Fulltilt: 342$

Ongame: 1472$

 

Edit avslutar med en SNG 10$ SH innan sängdags! :-D

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plocka ut rullen från Full tilt o släng in dn på SvS som du skrev i min DB, riggen på Full Tilt gular alla i längden !!! :-D

 

Haha, ja funderar på det :-P Känns inte säkert att köra på fulltilt, riggen slår väl snart in på mig där. Men ska faktiskt casha ut därifrån, men får se om det blir SvS.

Körde som jag skrev en sista sng, och blev 2:a så 5$ extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att casha ut endel av rullen.

Så har bara runt 879$ på ongame och 340$ på fulltilt som vanligt.

Alltså cashat ut en större del, vågar inte ha inne allt. Man vet aldrig, plötsligt kan tilten komma och man lirar bort allt.

Har dock bestämt mig för att aldrig göra det mer, eftersom det ALLTID slutar illa.

Hade förut svårt med tålamod, och kunde gärna ta skott. Men vill undvika det nu, man går bara ut som förlorare nästan.

Så nu är det hård grind som gäller, och hoppas det räcker till bra plusmånader!

Finns inga genvägar, inte ens genom pokern.

Därför cashar jag ut lite grann :-P Fast hade varit härligt och behållt allt och bygga på, men det får bli så här. Känner dessutom att mitt tålamod börjar svikta, men jag måste verkligen fortsätta gneta på stenhårt :D

Kommer troligen återgå till SNG nu, då det känns mer säkert än CG.

Och hoppas även på mina 500$ min "polare" är skyldig mig, så får jag ändå en rätt så schysst rulle.

 

 

Rulle (10/4):

Fulltilt: 340$

Ongame: 879$

 

Blir som en liten nystart det här då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag kommer förmodligen lägga ner pokern. Igår kväll efter uttaget losa jag runt130$-180$ och klarar knappt av det. Det är just de som är problemet, klarar inte av att förlora bara runt 100-200$. Därför tror jag att poker inte är något för mig riktigt, tyvärr hade varit roligt att kunna spela.

Men det tar för mycket tid dessutom, då jag måste fokusera på annat.

Sedan har jag lite problem med tålamodet, och lätt hänt att jag försöker mig på ett skott. Poker passar väl inte alla riktigt...

Så bestämmer mig för att ta ut allt, och lägga mer kraft på annat håll. Kommer att ägna min mest tid åt skolan och träningen inför nästa hockeysäsong.

 

Lägger ner dagboken tills vidare, får se om jag återkommer någon gång.

Och lycka till allesammans vid borden! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra. Sjuk diciplin att sluta ändå, att komma till insikt. Det är nog inte många som gjort.

 

Lycka till i verkliga livet. :D

 

Tror tyvärr inte det bra är att sluta på en 5-öring då du völ blivit lite inbiten i poker...........Han är snart igång igen vare sig han skriver om det här eller inte ! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra. Sjuk diciplin att sluta ändå, att komma till insikt. Det är nog inte många som gjort.

 

Lycka till i verkliga livet. :D

 

Tack så mycket! Ja det känns bäst att lägga av :)

 

Tror tyvärr inte det bra är att sluta på en 5-öring då du völ blivit lite inbiten i poker...........Han är snart igång igen vare sig han skriver om det här eller inte ! :roll:

 

Nej du, tveksam på att det blir något mer lir. Förra gången jag tog uppehåll så la jag av direkt och kom inte tillbaks på 1,5år.

Men sportbettingen kommer jag fortsätta med, vilket jag tycker är roligare. Dock om mindre summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att casha ut endel av rullen.

Så har bara runt 879$ på ongame och 340$ på fulltilt som vanligt.

Alltså cashat ut en större del, vågar inte ha inne allt. Man vet aldrig, plötsligt kan tilten komma och man lirar bort allt.

Har dock bestämt mig för att aldrig göra det mer, eftersom det ALLTID slutar illa.

Hade förut svårt med tålamod, och kunde gärna ta skott. Men vill undvika det nu, man går bara ut som förlorare nästan.

Så nu är det hård grind som gäller, och hoppas det räcker till bra plusmånader!

Finns inga genvägar, inte ens genom pokern.

Därför cashar jag ut lite grann :-P Fast hade varit härligt och behållt allt och bygga på, men det får bli så här. Känner dessutom att mitt tålamod börjar svikta, men jag måste verkligen fortsätta gneta på stenhårt :D

Kommer troligen återgå till SNG nu, då det känns mer säkert än CG.

Och hoppas även på mina 500$ min "polare" är skyldig mig, så får jag ändå en rätt så schysst rulle.

 

 

Rulle (10/4):

Fulltilt: 340$

Ongame: 879$

 

Blir som en liten nystart det här då!

Exakt sådär kände jag då det var dax för mig att sluta. Det är inte värt det helt enkelt.

Nu spelar jag kanske 2-3 timmar i månaden, det får räcka.

GL!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt sådär kände jag då det var dax för mig att sluta. Det är inte värt det helt enkelt.

Nu spelar jag kanske 2-3 timmar i månaden, det får räcka.

GL!

/C

 

Nej precis, har dock inte lirat speciellt mycket. Kanske 1-2timmar per dag. Men det blir nästan för mycket för mig vissa dagar.

Så det blir bäst att sluta, kommer dock fortsätta lite småbetting ändå eftersom jag tycker det är så grymt kul. Behövs inte lika mycket tid heller.

Har dock inte fått ut pengarna från Fulltilt är runt 340$, måste lira in 400poäng till såg jag nu eftersom jag tagit en gratisbonus. Men vettefan om jag orkar lira in det :-P Nästa alternativ blir isåfall chipdumping hehe, eftersom jag tänkte betta med dessa och inte lira poker med dem. Eller finns det något annat smart sett och slippa undan det?

Lycka till själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...