Gå till innehåll

NL 50 KQ. hur gör jag?


Recommended Posts

Jag har nyss satt mig i bordet så inga reads på fi.

 

***** Hand History for Game 981358460 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, Mars 4, 14:39:50 ET 2008

Table Table TH 301 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Mr198546 ( $59.1 )

Seat 3: Renegades8 ( $57.7 )

Seat 4: ante88 ( $53.2 )

Seat 5: jorgen83 ( $42.88 )

Mr198546 posts small blind [$0.25].

Renegades8 posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to ante88 [ Kh Qh ]

ante88 raises [$1.75].

jorgen83 folds.

Mr198546 calls [$1.5].

Renegades8 folds.

** Dealing Flop ** [ Qc, Ks, Th ]

Mr198546 bets [$3].

ante88 raises [$9].

 

Det här känns väldigt standard. har troligtvis bäst hand. Kan hända att han helt enkelt försöker köpa potten eller så kasnke han betar för information eller så har han floppat TTT eller liknande. jag höjer upp för information/värde.

 

Mr198546 raises [$16].

 

Här blir jag lite osäker däremot. här börjar det tala för att han har floppat nåt väldigt bra men det kan väl även vara semibluff med en J kanske? Vad gör jag här?

 

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle stege vara avlägset? iaf, blir nog å få in degen, kan säkert sitta med lägre tvåpar alternativt en hand som AK, inte direkt någon ovanlig hand där...

Nej jag menade inte att stege var avlägset. jag var kanske lite otydlig men när jag skrev "TTT eller liknande" så menade jag stege också. jag var lite otydlig där.

 

Jag ställde iaf in och hoppades att jag hade bäst men han hade AJ så det var inte så lyckat. aja jag hade väl bara lite otur där då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag har spelat på den nivån mycket.

Vid första raisen kan man ju tänka sig händer som KJ AK AQ TJ

par och stegdrag (öppna eller hålstege) men de kan du utesluta eftersom han hade inte återhöjt dig igen till 16 dollar. Men ser ut som en stege, på grund av uppbyggnaden av potten. Han bettar in i potten för att han vet att detta är din range och det finns bra chans att du träffat stort och vill höja han. Det känns som att han planera in en höjning från dig. Men som sagt kan också ha varit TTT eller kanske en KT KQ som inte ville att du skulle klonka bättre 2par, men ser som sagt ut som stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade man haft någon read på FI kanske man hittat folden, annars mosar jag varje dag i detta läge. Har han i värsta fall AJ eller 10 10 så har vi fortfarande outs. Om vi säger att hans möjliga range här är TT,AKs,AJs,KJs,QJs,JTs,AKo,AJo,KJ så har vår hand fortfarande 53,698% equity enligt Pokerstove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...