Gå till innehåll

manhag tillbaka och kämpar på på NL200 och funderar på skottning!


megatiltarn

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Nu startar jag min första dagbok och detta efter att jag har spelat mindre och mindre senaste månaderna och tappat sugen för spelet. Nu startar jag här en dagbok då för att förhoppningsvis kunna komma igång med grindandet.

 

Jag har spelat poker i några år, mestadels på evp började på shasta ;-) och på den vägen är det. Jag har läst en del här på forumet men har inte deltagit genom att skriva, men nu ska det då förhoppningsvis bli ändring i detta.

 

Jag lirar just nu NL 200 vilket jag har hållt på med ett tag, men jag har även lirat en del NL400 men tack vare taskig timing och en del tiltande har jag tvingats ner på NL200 ganska snabbt igen.

 

Som sagt har jag inte skrivit här på forumet och är inte så bra på att diskutera händer och analysera, men förhoppningsvis ska det bli bättre med den saken.

 

Jag har följt en del dagböcker här på forumet en del och först och främst Kaffedopps och Hampulitos.

 

Mål borde man kanske också sätta upp, men jag vet inte riktigt vilka så jag avaktar ett tag med det nu. Tänkte istället dra igång den första grinden på länge, wish me "good luck" :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

summerar vi första grinden då:

 

Grinden började segt utan intressanta händer låg plus minus noll ett tag, plockade nåt inköp och fick sedan en liten rush, så det såg ut att bli en mycket trevlig start, men sedan kom en tråkig utdragning och där rann ett inköp iväg.

 

Återkommer snart med resultat och några HH om jag nu lyckas post några :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade 419$ plusset på 1200 givar, helt ok men kunde som sagt blivit bättre om flytet hållt i sig.

 

Här kommer 2 händer, den ena vill jag ha kommentare på.. den första.. och den andra ville jag bara visa, dagens största pott :-D HH;na blev lite röriga..vet egentligen inte hur man ska göra :oops:

 

 

Motståndaren är average "fisken" typ

Seat 1: $268.00)

Seat 2: $89.26)

Seat 4: $153.25)

Seat 5: $198.00)

Seat 6: $197.00)

Seat 5 posts the small blind of $1.00

hero posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeroKing of Diamonds King of Hearts

fi folds

fi calls $2.00

fi 1raises to $4.00

fi folds

Hero raises to $15.00

Fi 2 calls $13.00

Fi 1 calls $11.00

*** FLOP *** Queen of Spades10 of Clubs8 of Spades

Hero bets $36.00

Fi folds

Fi calls $36.00

*** TURN *** Queen of Spades10 of Clubs8 of SpadesKing of Spades

Hero?

 

 

Sen här kommer dagens finaste pott dårå. Jag är inte stolt över spelet.. Vet inte varför jag gör så där på floppen.. får en flipp och gör så då och då mot fiskiga motståndare med djupa stackar när ja har ett set. Den här gången betalade det ju dock av sig 8-)

 

 

Seat 1: Fi ($115.75)

Seat 2: Fi ($354.05)

Seat 3: Fi ($66.50)

Seat 4: Hero ($474.45)

Seat 5: Fi1 ($400.80)

Seat 6: Fi ($201.00)

Fi posts the small blind of $1.00

Fi posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero9 of Hearts 9 of Spades

Fi folds

Fi folds

Fi folds

Hero raises to $7.00

Fi 1 calls $6.00

Fi folds

*** FLOP *** 9 of ClubsAce of Hearts10 of Spades

Fi1 bets $16.00

Hero raises to $32.00

Fi calls $16.00

*** TURN *** 9 of ClubsAce of Hearts10 of Spades5 of Spades

Fi1 checks

Hero bets $66.00

Fi1 raises to $278.00

Hero raises to $435.45 and is all-in

Fi1 calls $83.80 and is all-in

Fi1bet of $73.65 returned to manhag957

*** SHOW DOWN ***

Fi1 shows Ace of Spades5 of Clubs

Hero shows 9 of Hearts9 of Spades

*** RIVER *** 9 of ClubsAce of Hearts10 of Spades5 of Spades2 of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 9 of ClubsAce of Hearts10 of Spades5 of Spades2 of Hearts

Hero collects $800.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar me på evp,NL100, och ska upp på NL200 inom kort.

 

Va nickar du?

 

Btw så har du glömt "sudda"ett nick "Uncalled bet of $73.65 returned to NICK"

 

Brukar du "kallianka-höja" som du gör på flop me 99 ?

 

Check/syn me KK?

 

Lycka till hur som helst.. ska följa din dagbok =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ju inte direkt standardspel från min sida.. men får för mig att göra så ibland när jag tror/känner att det in e så farligt att ge dem de oddsen då ja tror jag leder stort och bara vill få in pengarna på något sätt.. Hoppades han skulle typ "tilt"-potta...

 

aaa check syn med KK kan va vettigt.. men va gör du river om den blankar? checksynar hans al in? ja betade ut o va commitad o synade ner hans färg o drog inte tillbaka till kåken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag föresten för att ändra rubriken till första posten?

 

Tänkte dra igång en liten grind till nu. Vi får väl se om det blir något spännande hand att post eller om det bara blir gnäll om oflyt efteråt ;-)

 

Sen tänkte jag att dem läsare som nu finns.. om det nu är några.. :P får gärna komma med förslag på vad för sorts mål jag ska lägga upp.

 

Thx på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ju inte direkt standardspel från min sida.. men får för mig att göra så ibland när jag tror/känner att det in e så farligt att ge dem de oddsen då ja tror jag leder stort och bara vill få in pengarna på något sätt.. Hoppades han skulle typ "tilt"-potta...

 

aaa check syn med KK kan va vettigt.. men va gör du river om den blankar? checksynar hans al in? ja betade ut o va commitad o synade ner hans färg o drog inte tillbaka till kåken...

 

Checksynar typ alltid turn. Beror lite på hur stor beten är och hur mkt man comittar. Om rivern blankar e de svårt som fan. Beror lite på vem fiärmen check/fold om ja tror han sitter på färgen

 

Nicket ville du hålla hemligt eller eftersom du inte svarde. PMa om du inte vill skriva.

 

Rubriken ändrar du genom att redigera första inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällsgrinden gick inte alls särskilt angenämt avslutar nu i skrivandets stund, kugger väl något inköp ner för den sessionen.

 

Väldigt dålig timing under kvällen. Folket hittar foldknappen hela tiden så fort jag hittar ett högt pocket förutom då när dom har hittat ett högre pocket. :) aja man ska inte wina för mycket, men lite måste man ju få "avreagera" sig lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt att man kan plussa så här mycket. Nu är man fan oslagbar och odödlig 8-) plusset på 2412$ idag... helt jävla otroligt nice. Folk donerar som bara den och de gånger man "råkar" få in pengarna som underdog från man dra tillbaka :lol:

 

Om vi ska sumera hittils denna månad:

 

1/3

2/3

3/3

4/3975

5/32412

 

12 inköp idag riktigt fint. Ibland när det går dåligt fattar man inte hur man ska göra för att plussa, det verkar helt omöjligt. Nu känns det däremot tvärtom och det känns otroligt NICE 8-)

 

Nu ligger jag väl bara en 3000$ från ATH

 

Det blev en himla massa grind idag dock, fast man hittar väl inte sådana här pluss utan en stor volym givar.

 

Finns säkert en hel del händer att analysera i denna session men nu är jag trött och måste sova. Försökte stanna på borden så länge jag orkade då det fanns sjuukt värde med donatorer i mängder:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man hemkommen från skola och squash. Riktigt ovärt, glömde mina gympaskor hemma så det gick inte så jävla bra, dessutom har jag ont i fötterna.

 

Nu tänkte jag dra igång lite grind och sen blir det hockey ikväll.

I helgen blir det ingen grind och ingen aktivitet i dagboken då flickvännen kommer, dock blir det kanske lite lir söndag kväll när hon åkt hem

 

Hoppas man kan gå till helg med ett stort brett smile efter ett fint pluss idag med då :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till den fina dagboksstarten!:-D

 

I KK-handen så betar jag 2/3 av potten på turn och comittar mig alltså. Tycker inte riktigt att checksyn är speciellt roligt eftersom vi sätter oss i en ännu jobbigare sits på river om vi inte träffar kåken, i så fall tror jag nästan hellre att jag checkfoldar men det är lite för vekt om man inte vet att Fi är nit som bara spelar nötter. Hur gör du om du istället hade suttit på två spader och turnar färgen, hade du betat ut då eller checksynat?

 

 

Lycka till med liret, kommer självklart följa dig och vi kanske möts vid borden en dag!=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till den fina dagboksstarten!:-D

 

I KK-handen så betar jag 2/3 av potten på turn och comittar mig alltså. Tycker inte riktigt att checksyn är speciellt roligt eftersom vi sätter oss i en ännu jobbigare sits på river om vi inte träffar kåken, i så fall tror jag nästan hellre att jag checkfoldar men det är lite för vekt om man inte vet att Fi är nit som bara spelar nötter. Hur gör du om du istället hade suttit på två spader och turnar färgen, hade du betat ut då eller checksynat?

 

 

Lycka till med liret, kommer självklart följa dig och vi kanske möts vid borden en dag!=)

 

Ja det där med att committa sig låter ändå inte helt fel ;-) palla checka o sen folda eller att han checkar bakom och får dra till färgen med ett spader på hand eller nåt sånt skit. Känns ju inte som någon jätteförlust att få in all degen där, i alla fall inte mot en snitt handrange hos fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var helgen över och som redan nämt blev det bara grind idag söndag. flaxet har inte vänt än och det tackar vi för :mrgreen:

 

Då summerar vi de 9 första dagarna i mars:

1/3

2/3

3/3

4/3 975$

5/3 2412$

6/3 29$

7/3

8/3

9/3 578$

 

 

Denna dagbok har absolut startat angenämt, men nu vill jag gärna komma på några bra mål att sätta upp.

 

Ett mål som känns ganska enkelt är i alla fall att se till att spela in 10k sp i månaden så att man i alla fall får en 500$ bonus. Annars har jag inga bra KONKRETA mål däremot är ju givetvis ett mål att plussa fint utveckla mitt spel och även klättra i stakes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog precis igång en grind hoppas på flytet. Ska kanske "samlira" lite senare med Dave^ ikväll vore kul att testa och diskutera händerna med varandra under spelets gång, kan ju faktiskt vara ganska givande.

 

för att förtydliga: Att man då alltså spelar på ett konto och pratar igenom alla beslut tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade gröna siffror idag med ett inköp närmare bestämt, men det satt långt inne. Såg länge ut att bli "rekordstora" röda siffror för denna dagbok.

 

Börjar bli riktigt sugen att sjitta lite NL400 men jag har inga goda erfarenheter av den nivån så det får vänta lite tills rullen är större

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...