Nickefik Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Det sägs att 90 % av alla pokerspelare är förlorande pokerspelare och resterande 10 % är vinnande. Det vore intressant att se statistiken över Pokerforum.nu´s spelare. Så, är DU en vinnande pokerspelare? Citera
Vitae Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag kan inte svara på den frågan än. Jag är såpass färsk inom poker att min inlärningskurva fortfarande pekar brant uppåt. För varje månad som gått och jag lagt ner lite energi på pokern tycker jag har lärt mig något. Jag har inte vunnit mycket. I början brände jag lite grann, sedan började jag studera och det jämnade ut sig; och nu går det långsamt uppåt. Skall precis gå upp i nivå och jag gör mitt bästa för att bli en bättre och vinnande spelare. Ber att få återkomma när jag spelat 100k händer. Citera
MaLiik Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag tror att det bli lite missvisande eftersom få vill erkänna att de förlorar... Citera
PokerWiz Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 "Vinner mycket" syftar då på "mycket" i jämförelse med den nivå man spelar på hoppas jag? Annars är mitt svar felaktigt och jag tar då tillbaka det Citera
Krissan Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Verkar som om alla som svarat på tråden är relativt blygsamma och tar "Jag vinner lite", vilket även jag valde... Citera
PokerWiz Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Nej för fan Krissan! Inge falsk blygsamhet här inte. Jag vinner säkert lite i jämförelse med många som svarat "jag vinner lite". Men det kan banne mig inte hjälpas. Här ska skrytas å det grövsta!!!!! Citera
Stridsman Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Deffinera vinna mycket? Om jag sitter på 0.05/0.10 limits och dubblar upp varje inköp när jag spelar är det att vinna mycket? Är det samma sak som att sitta på 5/10 limits och vinna upp 2-3 inköp per vecka. Du vinner kanske mer på den sistnämnda i storlek, men i procent ökas din bankrulle mer på 0.05/0.10. Citera
gdaily Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag tror att det bli lite missvisande eftersom få vill erkänna att de förlorar... Turken gjorde mostvarende undersökning i Malmö en gång i "Pyas Palace", ett hemmagäng på c:a 20 pers, inför en C-uppsats på universitetet. ALLA utom en sa att dom gick jämt upp eller vann lite. Den enda som sa att han förlorade var pyas själv (som var bästa spelaren i gänget, men den enda som förde egentlig bok på sitt spel). Så ta resultattet av den här pollen med en stor nypa, ja tunna kanske, salt. Citera
Largo-Sama Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 På våra homegames går det jättebra för mig, på internet ligger jag några hundringar minus Citera
QoS Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Vad betyder röda siffror i PT? - QoS Citera
Nickefik Postad 25 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2005 Definiera vinna mycket? Eftersom jag inte gjort någon definition av vad som är mycket så är det upp till var och en att göra den definitionen. Därav den otroliga kvaliten på den här undersökningen. Resultatet på den här undersökningen lär ju inte kunna vinna några priser för sitt korrekta resultat.... men det är kul ändå att se vilken uppfattning spelare här på pokerforum.nu har om sig själv. Citera
inteillaalls Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 få vill erkänna att de förlorar Det är viktigt att tro på sig själv! Om man tänker 'ååååh vad jag suger på det jag gör' presterar man väl inget vidare? /G Citera
MaLiik Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 ALLA utom en sa att dom gick jämt upp eller vann lite. Den enda som sa att han förlorade var pyas själv (som var bästa spelaren i gänget, men den enda som förde egentlig bok på sitt spel). Så ta resultattet av den här pollen med en stor nypa, ja tunna kanske, salt. Det beror på de psykologiska försvarsmekanismerna som finns, själv skall jag börja med att föra bok varje dag på lördag, men till nu så har jag iaf en liten vinst om man jämför cash in och cashout + pengar i spel, vilket jag är glad över... Citera
Tobbo Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Ibörjan gick jag upp till 7000kr plus över 1-2 månader. Sen gick det bara upp och ner, när jag var nere på +5000kr så kammade jag hem 120 papp på expekt tours Så får väl säga att jag vinner mkt Citera
Trolldeg Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Vad betyder röda siffror i PT? - QoS Det betyder att dina SEXY BABES kommer dra ifrån dig snart. Citera
QoS Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Trolldeg, brukar inte rätt betyda att man är HET? - QoS Citera
Trolldeg Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Trolldeg, brukar inte rätt betyda att man är HET? - QoS Rätt vetifan men rött kanske gör det. Fast det är klart, knugen vet ju bäst. Citera
QoS Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Rätt, rött - rött, schmött... Jag är, som man säger over där, on FIRE! - QoS Citera
Lamby Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag svarade utifrån hur pokern går och inte med pengar i tanke. Sedan när jag svarat så insåg jag att "vinna mycket" betyder olika för olika spelare. Jag ligger just nu på 1,75 BB / 100 händer på de senaste 10000 händerna. (live spel = 25 händer per timma). Jag svarade att jag vinner lite men ... En fråga: jag brukar justera vilken nivå jag spelar en del efter resultat. Att vinna 2 bb/100 på 5/10 ger ju lika mycket deg som 1 bb/100 på 10/20. Då är ju valet enkelt men när skall man ta steget upp? Faktorer jag grunnar över: Spelstyrka Att tjäna pengar Risk Hur gör ni? Säg inte att bankrullen skall avgöra!!! Om jag vinner 40000 dollar i en turnering så inte skall jag börja spela 100/200 dagen efter bara för att min bakroll tillåter det, eller har jag fel? MVH Lamby Citera
Nusseman Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag tror den här pollen kommer få väldigt högt resultat på vinner lite och går jämnt upp. Det ligger ju lite i pokerforummedlemmars natur att lira halvbra och vilja bli bättre. Citera
kidkurry Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Psykologin ligger väl snarare i att de som varit lyckosamma på senaste tiden gärna gör sig mödan att svara (positivt), medan de andra på pokerforum som har sugit lately inte känner samma behov att att delataga i pollen......alltså blir det slagsida mot "vunnit" Citera
psykologen Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag tror att det bli lite missvisande eftersom få vill erkänna att de förlorar... Turken gjorde mostvarende undersökning i Malmö en gång i "Pyas Palace", ett hemmagäng på c:a 20 pers, inför en C-uppsats på universitetet. ALLA utom en sa att dom gick jämt upp eller vann lite. Den enda som sa att han förlorade var pyas själv (som var bästa spelaren i gänget, men den enda som förde egentlig bok på sitt spel). Så ta resultattet av den här pollen med en stor nypa, ja tunna kanske, salt. A och O med en poll är att ha en "vet inte" markering också. Jag är nyfiken vilket ämne han gjorde det examensarbetet i då utgången var given om det ses från en psykologisk synvinkel. Citera
Josefk Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Tänker vara lite djärv nu och påstå att framför allt ni som svarat "Vinner litegrann", ljuger friskt. Inte alla med många av er. Även om de som besöker det här forumet är bättre spelare än genomsnittet så finns det inte en chans i h-vete att mer än 50% vinner pengar. Jag köper det inte. Citera
wolf Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Jag tog att jag vinner lite. Jag tycker själv inte att jag är en BRA spelare, kanske medelmåttig på cashgame och ännu sämre på turneringar . Jag försöker dock spela tight och strukturerat, och tar de lägen som kommer. Detta funkar bra på då lägsta nivåerna, och har sedan jag började spelat i september dragit in några tusenlappar. Inga stora summor med andra ord, men jag tycker poker är kul och jag är glad för att jag vinner lite på det, jag har ju bara studiebidrag som annan inkomst så alla extra slantar är välkomnade Citera
MaLiik Postad 25 Februari , 2005 Rapport Postad 25 Februari , 2005 Tänker vara lite djärv nu och påstå att framför allt ni som svarat "Vinner litegrann", ljuger friskt. Inte alla med många av er. Även om de som besöker det här forumet är bättre spelare än genomsnittet så finns det inte en chans i h-vete att mer än 50% vinner pengar. Jag köper det inte.Behöver inet vara medvetna lögner... Citera
Recommended Posts