Gå till innehåll

Är du en vinnande pokerspelare?  

455 medlemmar har röstat

1. 1. Är du en vinnande pokerspelare?

• Ja, jag vinner mycket.
    • Ja, jag vinner lite grann.
    • Nej, jag förlorar lite grann.
    • Nej, jag förlorar mycket.
    • Jag varken vinner eller förlorar..... det går jämt upp.

Recommended Posts

Postad

Jag kan inte svara på den frågan än. Jag är såpass färsk inom poker att min inlärningskurva fortfarande pekar brant uppåt. För varje månad som gått och jag lagt ner lite energi på pokern tycker jag har lärt mig något. Jag har inte vunnit mycket. I början brände jag lite grann, sedan började jag studera och det jämnade ut sig; och nu går det långsamt uppåt. Skall precis gå upp i nivå och jag gör mitt bästa för att bli en bättre och vinnande spelare.

Ber att få återkomma när jag spelat 100k händer. ;)

Postad

Deffinera vinna mycket?

Om jag sitter på 0.05/0.10 limits och dubblar upp varje inköp när jag spelar är det att vinna mycket? Är det samma sak som att sitta på 5/10 limits och vinna upp 2-3 inköp per vecka.

Du vinner kanske mer på den sistnämnda i storlek, men i procent ökas din bankrulle mer på 0.05/0.10.

Postad
Jag tror att det bli lite missvisande eftersom få vill erkänna att de förlorar...

Turken gjorde mostvarende undersökning i Malmö en gång i "Pyas Palace", ett hemmagäng på c:a 20 pers, inför en C-uppsats på universitetet.

ALLA utom en sa att dom gick jämt upp eller vann lite. Den enda som sa att han förlorade var pyas själv (som var bästa spelaren i gänget, men den enda som förde egentlig bok på sitt spel).

Så ta resultattet av den här pollen med en stor nypa, ja tunna kanske, salt.

Postad

Definiera vinna mycket?

Eftersom jag inte gjort någon definition av vad som är mycket så är det upp till var och en att göra den definitionen. Därav den otroliga kvaliten på den här undersökningen. :roll:

Resultatet på den här undersökningen lär ju inte kunna vinna några priser för sitt korrekta resultat.... men det är kul ändå att se vilken uppfattning spelare här på pokerforum.nu har om sig själv.

Postad
ALLA utom en sa att dom gick jämt upp eller vann lite. Den enda som sa att han förlorade var pyas själv (som var bästa spelaren i gänget, men den enda som förde egentlig bok på sitt spel).

Det beror på de psykologiska försvarsmekanismerna som finns, själv skall jag börja med att föra bok varje dag på lördag, men till nu så har jag iaf en liten vinst om man jämför cash in och cashout + pengar i spel, vilket jag är glad över...

Postad

Ibörjan gick jag upp till 7000kr plus över 1-2 månader. Sen gick det bara upp och ner, när jag var nere på +5000kr så kammade jag hem 120 papp på expekt tours :roll: Så får väl säga att jag vinner mkt :?

Postad

Jag svarade utifrån hur pokern går och inte med pengar i tanke.

Sedan när jag svarat så insåg jag att "vinna mycket" betyder olika för olika spelare. Jag ligger just nu på 1,75 BB / 100 händer på de senaste 10000 händerna. (live spel = 25 händer per timma).

Jag svarade att jag vinner lite men ...

En fråga:

jag brukar justera vilken nivå jag spelar en del efter resultat.

Att vinna 2 bb/100 på 5/10 ger ju lika mycket deg som 1 bb/100 på 10/20. Då är ju valet enkelt men när skall man ta steget upp?

Faktorer jag grunnar över:

Spelstyrka

Att tjäna pengar

Risk

Hur gör ni?

Säg inte att bankrullen skall avgöra!!! Om jag vinner 40000 dollar i en turnering så inte skall jag börja spela 100/200 dagen efter bara för att min bakroll tillåter det, eller har jag fel?

MVH

Lamby

Postad

Psykologin ligger väl snarare i att de som varit lyckosamma på senaste tiden gärna gör sig mödan att svara (positivt), medan de andra på pokerforum som har sugit lately inte känner samma behov att att delataga i pollen......alltså blir det slagsida mot "vunnit"

Postad
Jag tror att det bli lite missvisande eftersom få vill erkänna att de förlorar...

Turken gjorde mostvarende undersökning i Malmö en gång i "Pyas Palace", ett hemmagäng på c:a 20 pers, inför en C-uppsats på universitetet.

A och O med en poll är att ha en "vet inte" markering också.

Jag är nyfiken vilket ämne han gjorde det examensarbetet i då utgången var given om det ses från en psykologisk synvinkel.

Postad

Tänker vara lite djärv nu och påstå att framför allt ni som svarat "Vinner litegrann", ljuger friskt. Inte alla med många av er. Även om de som besöker det här forumet är bättre spelare än genomsnittet så finns det inte en chans i h-vete att mer än 50% vinner pengar. Jag köper det inte.

Postad

Jag tog att jag vinner lite.

Jag tycker själv inte att jag är en BRA spelare, kanske medelmåttig på cashgame och ännu sämre på turneringar :). Jag försöker dock spela tight och strukturerat, och tar de lägen som kommer. Detta funkar bra på då lägsta nivåerna, och har sedan jag började spelat i september dragit in några tusenlappar. Inga stora summor med andra ord, men jag tycker poker är kul och jag är glad för att jag vinner lite på det, jag har ju bara studiebidrag som annan inkomst så alla extra slantar är välkomnade :D

Postad
Tänker vara lite djärv nu och påstå att framför allt ni som svarat "Vinner litegrann", ljuger friskt. Inte alla med många av er. Även om de som besöker det här forumet är bättre spelare än genomsnittet så finns det inte en chans i h-vete att mer än 50% vinner pengar. Jag köper det inte.
Behöver inet vara medvetna lögner...