Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag har spelat poker i drygt ett år nu, främst då SnG's utan någon större framgång. Jag har nu tröttnat på att spela SnG's och tänkte därför börja titta lite närmare på cashgame. Jag har nu en rulle på ca. $185 på Ongame och ska utifrån dom pengarna starta min karriär som framgångsrik cashgame-spelare.

Ska imorgon under dagen gå förbi bokhandeln och inhandla No Limit Hold'em, theory and practice, som jag ska läsa. Ska också försöka fixa Poker Tracker så att jag verkligen ska kunna analysera mitt spel.

Äventyret kommer att startas på NL10.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Månadsmål - Mars

• Ta steget upp till NL20 [/]
  • Läsa ut No Limit Hold'em, theory and practice [/]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

För att sätta lite press på mig själv, utlovar jag nu att jag kommer spela NL200 innan årsskiftet! :)

Häng med!

• Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Härligt! Denna blir att följa. Får snart mina 500$ som jag skall också börja om med och försöka bygga till en stor och fin rulle, målet är också att försöka sätta sig regular på högre nivåer minst nl200.

Vi sitter i ungefär samma sits :-)

Lycka till! Förresten grym avatar, kung Forsberg 8-) Lirar du hockey eller?

Postad
Härligt! Denna blir att följa. Får snart mina 500$ som jag skall också börja om med och försöka bygga till en stor och fin rulle, målet är också att försöka sätta sig regular på högre nivåer minst nl200.

Vi sitter i ungefär samma sits :-)

Lycka till! Förresten grym avatar, kung Forsberg 8-) Lirar du hockey eller?

Vi kanske möts i framtiden då, om nu min plan går som den ska. ;)

Hehe, ja Foppa är verkligen kung. Japp, jag spelar hockey.

Tack och lycka till själv!

Postad
Vi kanske möts i framtiden då, om nu min plan går som den ska. ;)

Hehe, ja Foppa är verkligen kung. Japp, jag spelar hockey.

Tack och lycka till själv!

Det lär vi göra, blir ongame för mig också. Vilken serie då? Ålder? :-D

Postad

No Limit Hold'em, theory and practice - 465:-

Har setat hela kvällen och försökt att få PA Hud och PT att funka, men det bara krånglar. Jag vill verkligen ha statistik o.s.v redan från första handen i detta äventyr, så jag försöker ett tag till.

PS. Det sved hårt i plånboken som endast består av studiebidrag att köpa boken. Den ska fan vara bra för den där slanten! DS.

Postad

Äntligen har jag fått ordning på Pokertrack - $55

PA Hud verkar inte funka riktigt till Ongames-minitables. Men jag vet inte om det är särskilt användbart på microlimit. Så vi struntar i det nu i början. :)

Kommer spela en ganska kort session, mest för att känna lite på grejerna bara.

Postad
Tjena. Denna dagboken skall följas då jag själv befinner mig på samma nivå. Lycka till med spelandet!

Hallå där! Hoppas jag kan erbjuda lite trevlig läsning! :)

Tack, lycka till själv!

Postad

Hands: 190st

$ Won: 3,5

Låg mer plus, men tappade ett inköp på ett mycket dåligt spel där jag stackar med TT på brädan: :3c::4s::2c::3s::7d:, och han visar AA. Var ganska säker på att han hade 99+, men kunde inte låta bli att syna. Det är sånt jag måste jobba bort om jag vill bli duktig. Känns som att jag ibland är lite för misstänksam, med tanke på nivån jag spelar.

Postad

Hands: 415st

$ Won: 17

Spelade fyra stycken 5-mannabord istället för 10-manna, denna session och det gick mycket bättre. Jag gillar att vara involverad i många händer och tror därför att 5-manna passar mig bättre, då kan jag öppna upp med många fler händer och spela mycket mer aggresivt.

Postad

Byter nätverk till Betfair. Har en rakeback på 33% där och en rulle liggande på $125.

Tar ut cashen som ligger på Ongame till Moneybookers.

Anledningen ligger främst på RB:n, men också på att jag gillar Betfairs klient, men tycker väldigt illa om Ongames. :)

BR: $125

Postad
Byter nätverk till Betfair. Har en rakeback på 33% där och en rulle liggande på $125.

Tar ut cashen som ligger på Ongame till Moneybookers.

Anledningen ligger främst på RB:n, men också på att jag gillar Betfairs klient, men tycker väldigt illa om Ongames. :)

BR: $125

det är nog bättre att satsa på bonusar än rb innan du fått upp rullen

Postad
det är nog bättre att satsa på bonusar än rb innan du fått upp rullen

Jag tror också det, bonushora lite grann ;) Ta några bra och väldigt enkla bonusar från början, tills rullen är större, sedan kör på rb. Blir nog inte så mycket på nl10.

Fast det kanske är svårt att få ihop en bonus på nl10 också?

Postad
Jag tror också det, bonushora lite grann ;) Ta några bra och väldigt enkla bonusar från början, tills rullen är större, sedan kör på rb. Blir nog inte så mycket på nl10.

Fast det kanske är svårt att få ihop en bonus på nl10 också?

Precis som du säger så är det svårt att få ihop en bonus på NL10. Därför kör jag på RB så jag slipper stressa ihop en bonus.

Men är det någon som har en bonus på lager som inte är helt omöjlig på NL10, så hojta gärna till!

Postad
Precis som du säger så är det svårt att få ihop en bonus på NL10. Därför kör jag på RB så jag slipper stressa ihop en bonus.

Men är det någon som har en bonus på lager som inte är helt omöjlig på NL10, så hojta gärna till!

Nej precis, Simbapoker har en där du sätter in 80$ sedan får du insatt 100$ direkt. Fast det tillkommer väl något slags krav, sedan har dem väldigt få spelare. Men ändå.

Postad
Nej precis, Simbapoker har en där du sätter in 80$ sedan får du insatt 100$ direkt. Fast det tillkommer väl något slags krav, sedan har dem väldigt få spelare. Men ändå.

Jaha, okej. Låter ju iofs rätt nice. Kanske blir att lägga in $80 å låta dem där $100 ligga bara. Kanske spela någon turnering om man hittar övervärde, eller ha som reservrulle! :)

Har f.ö skickat ett PM till dig som du inte svarat på ;)

EDIT: Hittar ej detta erbjudande, har du någon länk?

Postad

Hands: 166st

$ Won: 19

Riktigt bra start på nya klienten. Provade att spela lite mer tight än vad jag är van vid, även om det va 6-manna jag spelade. Jag behärskar nog inte riktigt den lösa spelstil jag ofta använder. Ska därför tänka på att spela lite tighare. Resultaten dennaa session var ju iaf mkt bra.

Postad

Spelade två stycken $5.5 turneringar. Slutade på plats 19 av 127 och 18 av 88. Missade pengarna precis i båda. Lite surt, men jag spelade väldigt bra hela turneringarna och är nöjd.

Blir nu full NL10 grind fram till kl 02:00 :D

EDIT: Kan rapportera att Foppa gjorde två poäng i mötet mot Dallas ikväll, där Colorado vann med 3-1! Kungen är tillbaka!

Postad
Jaha, okej. Låter ju iofs rätt nice. Kanske blir att lägga in $80 å låta dem där $100 ligga bara. Kanske spela någon turnering om man hittar övervärde, eller ha som reservrulle! :)

Har f.ö skickat ett PM till dig som du inte svarat på ;)

EDIT: Hittar ej detta erbjudande, har du någon länk?

Nej det har jag glömt! Svarar imorgon ;) Gå in på flashback underforum för pokerspel och dobbel, så finns det en banner till höger om det. Den verkar dock vara borta, hör med honom som ansvarar för simbapokers frågor här på forumet.

Postad
Spelade två stycken $5.5 turneringar. Slutade på plats 19 av 127 och 18 av 88. Missade pengarna precis i båda. Lite surt, men jag spelade väldigt bra hela turneringarna och är nöjd.

Blir nu full NL10 grind fram till kl 02:00 :D

EDIT: Kan rapportera att Foppa gjorde två poäng i mötet mot Dallas ikväll, där Colorado vann med 3-1! Kungen är tillbaka!

Jag såg det! jäklar så kung. Hoppas det får fortsätta lika bra :-D

Postad
***** ***** Betfair Poker Hand History for Game 324340377 *****

NL $0.05/$0.10 Texas Hold'em - Sunday, March 09, 00:03:47 GMT 2008

Table Magnesium 04 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: DAISYBIRD ( $11.89 )

Seat 2: kartka ( $17.92 )

Seat 3: jimbo777 ( $36.02 )

Seat 4: vtbroderN ( $9.90 )

Seat 5: gobdog ( $14.12 )