Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tenare där ute.

Hade en hand nyss som jag skulle vilja höra lite åsikter om.

Spelade NL25 på ParyPoker 6-max

Satt i stora blind och plockade upp As-6s

Button = $23

SB = $25 (nyss kommit in och detta är en av de första händerna han spelar, vet inget om honom/henne)

Jag(BB) = $29

Knapp synade

Small Blind kompleterade

och jag checkade (skulle nog höjt upp här)

Flopp: Ad-6d-10c

SB = Bet 0.75

Jag = reraise till 2.15

Button = fold

Nu väntar SB i två sekunder ungefär innan alla marker åker in i mitten.

Jag funderar ett tag och kastar mina kort i tron att han har ett set med 6or och är rädd för färgen.

EDIT: Nu när jag skrivit den här raden märker jag att 6or kanske inte alls var så troligt när jag sitter med en och det är en på bordet.

Sen började jag fundera, är det en given lägg eller skulle jag kanske ha synat?

Vad tror ni?

Postad
foldar du där ska du inte spela poker :)

Men det var väl inte snällt sagt för att vara nybörjarforum?

Du skulle ha skrivit, "foldar du där så har du otroligt mycket att lära dig om poker, för det där var en blixtsyn eftersom det verkar osanolikt att SB har dig slagen i det här läget, han kan lika gärna sitta med... osv :-) " istället.

Vi som inte har koll på allt skriver ju frågor för att lära oss av er som har kommit mycket lägre i er utveckling.

Men jag tackar för svaren. Nästa gång jag hamnar i liknande situation hoppas jag att jag inte gör samma misstag igen eftersom jag frågat på detta forum. Och förhoppningsvis dubblar jag upp :-)

• 4 weeks later...
Postad
Misstag gör även den bästa pokerspelaren :) Jag hade aldrig foldat i det läget även om han kan ha både steg- och färgdrag. Men man lär sig ju hela tiden.

Keep on playing

Lol. .Du borde väl inte ha nåt emot att få in pengarna mot steg- eller färgdrag där? :-)

• 2 weeks later...
Postad
heh

För några timmar sedan när jag gick och la mig tyckte jag att jag hade gjort en "stor fold" och nu är det mer av :oops:

haha...förhoppningsvis så sov du gott i alla fall! :)

Ibland får magkänslan styra men nästa gång bör du syna...