Gå till innehåll

HeyPoker nära konkurs?


Genoboy

Recommended Posts

360H : 360 Holding AB bokslutskommuniké för perioden 1 januari till 31

december 2007

* Totala intäkter för fjärde kvartalet uppgick till ca 0,46 Mkr

(0,48 Mkr)

 

* Resultatet för fjärde kvartalet uppgick till ca -9,6 Mkr (-7,9

Mkr)

 

* Resultatet för fjärde kvartalet före avskrivningar och skatt

uppgick till ca -1,1 Mkr (-1,9Mkr)

 

* Totala intäkter för räkenskapsåret 2007 uppgick till ca 1,8 Mkr

(5,2 Mkr)

 

* Resultatet för räkenskapsåret 2007 uppgick till ca -31 Mkr (-11

Mkr)

 

* Resultat för räkenskapsåret 2007 före avskrivningar och skatt

uppgick till - 6,5 Mkr (-5,4 Mkr)

 

* Likvida medel uppgick på balansdagen till ca 0,4 Mkr (3,1 Mkr)

 

 

 

------------------

 

400K SEK kvar i kassan, konkurs känns nära.

Om jag hade haft pengar på heypoker hade jag cashat ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser uppenbarligen inte bra ut. Men vad vi inte ser är vad dom har för kundfodringar samt om dom har tillgångar i form av aktier/obligationer.

 

Är du hjärndöd eller?

 

EDIT: sry för ovanstående men hur tänker fan tänker du?

Saker vi inte ser i redovisningen är ju om de äger någon liten ö någonstans. Typ Manhattan

 

Varning för personangrepp /Juggler79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut pengarna!

 

Är inte ett dugg förvånad över utvecklingen i 360 Holding, då det drivs av ett gäng bondfångare som bara är ute efter att sko sej på småspararna som investerar i deras företag. Lars Hagelin, Fredrik Vojbacke, Thomas Åström, Emil Paulsson m.fl. har startat flera "bluff-företag" som går ut på att få aktieägarna att pumpa in pengar i företagen och att sälja alla egna aktier när kursen står på topp. Några exempel är Basiq Networks, Do Networks, Mennta, Digital PS och nu 360h. Lars Hagelin grundade oxå Starbreeze tillsammans med Daniel Benitez, som är en av de personer som lurade småsparare på 300 miljoner i CISL-härvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut pengarna!

 

Är inte ett dugg förvånad över utvecklingen i 360 Holding, då det drivs av ett gäng bondfångare som bara är ute efter att sko sej på småspararna som investerar i deras företag. Lars Hagelin, Fredrik Vojbacke, Thomas Åström, Emil Paulsson m.fl. har startat flera "bluff-företag" som går ut på att få aktieägarna att pumpa in pengar i företagen och att sälja alla egna aktier när kursen står på topp. Några exempel är Basiq Networks, Do Networks, Mennta, Digital PS och nu 360h. Lars Hagelin grundade oxå Starbreeze tillsammans med Daniel Benitez, som är en av de personer som lurade småsparare på 300 miljoner i CISL-härvan.

Tack för en intressant artikel om CISL-härvan. Den var läsvärd!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småsparare och investerare köpte aktier för drygt 11 miljoner kronor i Do Networks under nyemissionen. Ett par veckor senare hade bolaget tappat 40 procent av sitt värde och dess dotterbolag försatts i konkurs. Samtidigt plockade personer med ett förflutet i styrelsen ut stora summor pengar ur Do Networks.

 

Investerare och småsparare köpte aktier till ett värde av drygt 11 miljoner kronor under nyemissionen i Do Networks. Ett par veckor efter att teckningstiden löpt ut tappade aktien närmare 40 procent i värde.

 

Men trots kursraset, handelsstoppet på Aktietorget och konkursen i Hemmanet plockades stora summor pengar ur bolaget av Lars Hagelin och Fredrik Vojbacke, båda med ett förflutet som styrelseordföranden i Do Networks nedlagda moderbolag Basiq Networks.

 

Lars Hagelin och Fredrik Vojbacke anlitades som finansiella rådgivare av Do Networks för att utforma det emissionsprospektet som senare ledde till handelsstoppet i bolaget. För detta fakturerades belopp som, enligt CS uppskattning, överstiger en miljon kronor.

 

Fredrik Vojbacke och Lars Hagelin skrev även in sig själva som garantigivare i nyemissionen. För detta fick de ytterligare 180 000 respektive 210 000 kronor i kontakt ersättning, 12% av garanterat belopp.

 

Emissionsgarantiernas utformning var en av huvudanledningarna till att Aktietorget handelsstoppade Do Networks i samband med Hemmanets konkurs. På grund av de luddiga formuleringarna i prospektet var det nämligen oklart om garantigivarna överhuvudtaget kunde tvingas investera de utlovade pengarna, oavsett om tillräckligt mycket pengar kom in i nyemissionen eller inte.

 

Enligt Aktietorgets rapport var garantierna ”inkompetent” utformade, med syftet att ”vilseleda investerare”. Trots det godkändes emissionsprospektet och emissionsgarantierna av Finansinspektionen.

 

Emissionsgarantierna utformades av Do Networks finansiella rådgivare, alltså Fredrik Vojbacke och Lars Hagelin själva.

 

Totalt betalades 1,2 miljoner kronor ut i emissionsgarantier, mer än tio procent av alla pengar som investerades i bolaget under nyemissionen.

 

Förutom Fredrik Vojbacke och Lars Hagelin var de största garantigivarna Martin Morin, största enskilda aktieägare i bolaget, och det utlandsregistrerade bolaget Small Enterprises. De ersattes med 180 000 respektive 300 000 kronor. Do Networks vd Do Hellbom vill inte uppge vilka individer som står bakom Small Enterprises.

 

En fulltecknad nyemission ska ha kostat Do Networks 3,55 miljoner kronor. Det är dock oklart om hela summan pengar betalades ut eftersom bara drygt 11 miljoner kronor kom in i nyemissionen. Do Networks vd Do Hellbom bekräftar dock att majoriteten av emissionskostnaderna gick till ersättning för emissionsgarantier och konsultarvoden åt Fredrik Vojbacke och Lars Hagelin.

 

Trots att målet för nyemissionen var 26,5 miljoner kronor sade sig Do Networks vara nöjt med de pengar som investerades i bolaget. ”Bolagets uppfattning är även idag att erhållna emissionsbelopp möjliggör för bolaget att nå sina mål”, meddelas den 7 juni.

 

Do Networks börsvärde är idag drygt 11 miljoner kronor, alltså ungefär lika mycket pengar som inkom i nyemissionen. Inga av bolagets styrelsemedlemmar tecknade sig för några aktier i nyemissionen.

 

CS har sökt både Fredrik Vojbacke och Lars Hagelin för en kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och slutligen lite kommentarer från div. aktieforum:

 

"Kan bara hålla med The Don i senaste inlägget. Detta bolags grundare och

ledning är enbart intresserade av sin egen fömögenhet och lurar småsparare rätt ut. Man saknar helt kompetens inom spel- och finansområdet. Rapporten var usel och fövärvet som man redan skickat ut en pressrelease på saknades. Ingen info om prognor, marginaler, antal kunder, omsättning på verksamhetsgrenarna mm.

 

Ett riktigt luftslott där nya pressreleaser och hålla uppe kursen tills man själva sålt ut verkar vara viktigare än att skpa ett fungerande företag."

 

"Det är samma gäng som kört samma race i Basiq Networks, 360 Holding, Do Networks och Office Provider tidigare. Nystartade bolag där ägarnas och deras polare rapporterar in pyttebolag mot hög betalning kontant och i aktier. Därefter släpps glada releaser och sen dumpas allt till ivriga småsparare. Men de blir smartare, de kör allt större affärer via obskyra utländska konton utan att rapportera insiderhandel."

 

"360 grundades för drygt ett år sedan av Lars hagelin och Fredrik Vojbacke man tog bakvägen in på börsen via det trötta bolaget Basiq Networks samt fick ca 350 miljoner aktier i det nya bolaget 360h. Värderingen blåstes upp av haussare på olika forum och Vojbacke och Hagelin kunde glatt sälja ut sitt gamla innehav i Basiq där handeln varit obefintlig samt i omgångar även vräka ut sina 400 miljoner aktier i 360h. Detta har pågått kontinuerligt och idag har Vojback ca 4 miljoner och Hagelin dryga 28 miljoner aktier kvar värderade till ca 900k. Man har alltså sålt ut allt av detta bluffbolag till småsparare.

 

Det enda värde i detta bolag är Heypoker som man till följd av småspararnas tokvärdering kunde förvärva mha nytryckta aktier (inget kul för de grundarna).

 

Varför tror du Viojbacke och Hagelin sålt av över 90% av sitt innehav?

 

Varför tror du Hagelin och Vojbacke sålt av hela sitt gamla Basiqinnehav?

 

Är det inte lite märkligt att man som entrepenör säljer hela sitt innehav under det

 

första året utan att man lyckats med någonting?

 

Vad har bolaget presenterat under detta år i form av intäktsmöjligheter, marginaler, aktiva kunder?

 

Vad gör Hagelin och Vojbacke lämpliga att driva ett spelbolag baserat på deras tidigare erfarenheter?

 

Varför komunicerar inte bolaget med marknaden?

 

Varför gör bolaget ingen reklam? Det är väl trots allt marknadsföring av deras skin som är deras huvudverksamhet? LCG och redbet står ju för licens, support, drift, riskhantering, ja allt!

 

Vad tror du 360h tjänar per omsatt krona hos finansbet?

 

Vad tror du 360h tjänar per krona omsatt på sportsbettingen?

 

Frågan är inte om utan när bolaget behöver göra en nyemission, försäljningen av lite DO-aktier gör väl att detta datum kanske förflyttas en månad eller två i tiden. Men faktum kvarstår nyemission inom ett halvår eller konkurs, det vet ägarna och därför har de sålt av sitt innehav."

 

"Jag har haft med både Fredrik Vojbacke och Lars Hagelin att göra tidigare och de är första klassens skojare som inte drar sig för att lur småsparare. Deras projekt 360h har de ju lyckats sälja ut helt och hållet utan att visa en enda siffra. Hur kan folk fortfarande prata om detta bolag. Samma sak händer i OP och DO. Ägarna säljer för fulla muggar nu medan småsparare köper på sig. Hur orkar ni efter det som hänt i 360h, hur kan man vara så naiv?"

 

osv osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du hjärndöd eller?

 

EDIT: sry för ovanstående men hur tänker fan tänker du?

Saker vi inte ser i redovisningen är ju om de äger någon liten ö någonstans. Typ Manhattan

 

Vad jag pratar om är, tillgångar. Så vida jag inte är blind så nämns inga andra tillgångar än de likvida medel – förvisso har jag inte världens bästa simultanförmåga (sitter och spelar). Likvida medel omfattar inte aktier, obligation, kundfodringar… Likvida medel är mig veterligen företagets penningtillgodohavanden i kontanter . Det jag skriv var mest riktat mot ” 400K SEK kvar i kassan, konkurs känns nära.”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att någon moderator kan sätta upp den här tråden med rasismtråden och människorna där som hävdar att invandrare är mer brottsbenägna än svenskar när dom största skurkarna är svenska medelåldersmän som gång på gång kommer undan med bytet, inte ofta man hör om dessa i media..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag pratar om är, tillgångar. Så vida jag inte är blind så nämns inga andra tillgångar än de likvida medel – förvisso har jag inte världens bästa simultanförmåga (sitter och spelar). Likvida medel omfattar inte aktier, obligation, kundfodringar… Likvida medel är mig veterligen företagets penningtillgodohavanden i kontanter . Det jag skriv var mest riktat mot ” 400K SEK kvar i kassan, konkurs känns nära.”.

 

Alla tillgångar som kundfordringar, aktier etc. står naturligtvis i balansräkningen, det går inte att dölja dessa. Den finns med som attachment till pressmeddelandet och för den intresserade kan ur denna utläsas:

 

Kortfristiga fordringar på drygt 3 miljoner (varav kundfordringar på 357 tkr)

Kassa och bank 448 tusen

 

Mer tveksamt är då följande tillgångar:

 

Goodwill 6,8 Mkr (d v s hypotetiskt övervärde på gjorda förvärv)

Uppskjuten skattefordran 1,1 Mkr (d v s skatt som slipper betala om/när man gör vinst)

Balanserade utvecklingskostnader 1,8 Mkr (d v s kostnader för utveckling som man haft men som man inte tar direkt utan skriver av varje år)

 

Kortfristiga skulder 4,4 Mkr (varav leverantörsskulder 3,9 Mkr) - jmfr med kortfristiga fordringar ovan.

 

Man har också ett lån på 1 Mkr, och med den balansräkningen tror jag det blir svårt att utan säkerhet få något mer.

 

Några aktie/obligationsinnehav, eller Manhattan-ö, syns det inte spår av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag pratar om är, tillgångar. Så vida jag inte är blind så nämns inga andra tillgångar än de likvida medel – förvisso har jag inte världens bästa simultanförmåga (sitter och spelar). Likvida medel omfattar inte aktier, obligation, kundfodringar… Likvida medel är mig veterligen företagets penningtillgodohavanden i kontanter . Det jag skriv var mest riktat mot ” 400K SEK kvar i kassan, konkurs känns nära.”.

 

Jag förstår vad du menar. Du tror inte att ett bolag med de siffrorna hade friserats mha de saker du efterfrågar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tillgångar som kundfordringar, aktier etc. står naturligtvis i balansräkningen, det går inte att dölja dessa. Den finns med som attachment till pressmeddelandet och för den intresserade kan ur denna utläsas:

 

Självfallet vet jag att det står i blansräkningen. För att ge en vettig bild bör den information lagts ut av trådskaparen.

 

Personligen satt jag bara med info'n tillgänglig i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt att ta ut pengar från heypoker i en månad nu, utan lycka,

Känns som att min tiotusentals kronor kommer att hamna i deras konkurs om man läser era inlägg, känns jävla kul.

nästan värt att försöka chipdumpa.

 

Förstår inte kul, ja har fått ut en del pengar, men tog mycket lång tid. Har dock kvar en del, då ja SPARADE, för jag gillar hey. Men väntat ett tag nu på dom. Men ska inte vara nån fara. Maila dom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt att ta ut pengar från heypoker i en månad nu, utan lycka,

Känns som att min tiotusentals kronor kommer att hamna i deras konkurs om man läser era inlägg, känns jävla kul.

nästan värt att försöka chipdumpa.

Min gissning är att spelarna har separationsrätt i en ev. konkursen. Tror inte dom är så dumma att dom blandar kundernas pengar med sina egna... får vi hoppas. Men efter att ha läst lite om skojarna kanske man inte ska förvånas om det inte är så?

 

Finns det andra svenska sajter som bör granskas på samma sätt? BestPoker, U2Poker, RedBet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...