Gå till innehåll

Pos vs Neg saker med Efedrin


Fudge

Recommended Posts

Skrev en tråd om folk som äter kesella igår, och vill ha lite mer kött på benen i diskussionerna om man hamnat i senaste tiden med kompisar.

Några tar efedrin i umgängeskretsen när de tränar, några bara tar det för att de räknar med att gå ner i vikt utan att göra ngt annat.

 

Vad får man ut av att äta det ihop med träning?

Och vilka är nackdelarna?

 

 

Vet många som tränat en längre tid och tar det för att de ger dem lite extra hjälp på vägen när de stannat upp i träningen, men de jag hittade snabbt på google nu så verkar det bara finnas negativa saker med att äta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror kanske på hur mycket man använder det som allt annat.

 

Jag har tagit det av flera anledningar, dels när jag festat för att bli piggare men oxå för att orka med vissa saker när jag varit trött.

Sista gången jag använde efedrin var när jag sovit ganska dåligt under en längre tid ...som alltid så drack jag typ 1 liter vatten innan för att ha tillräkligt med vätska.

Det slutade med att jag blev helt kallsvettig och skakig, hjärtklappning, yr och illamående ...var inget jag ville va med om igen och blev lite skärrad faktiskt.

Ändå så skulle det vara samma "produkt" som jag använt innan.

 

En kompis använde det i syfte att gå ner i vikt och det gjorde han -snabbt som fan, men till följd av detta tappade han hår (som iofs växt ut igen), nagelfästen var torra, munsår och såg allmänt ganska risig ut. Han tog ganska mycket ofta och erkänt i efterhand att han hadde problem med att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärtklappning är rätt vanligt.

 

Tar du mycket mår du illa.

 

Förhöjt blodtryck..

 

depression...

 

du blir van måste höja intag....

 

Typ de vanligaste bi effekterna..Ta inte om du haft problem med hjärtat.

 

Positivt är att du som sagt blir piggare, mer fokuserad, får ofta tunnelseende. med hjälp av div andra prep snabbar du upp förbränningen, ökar syresättning, gör dig mer uthållig och lite starkare pga att du "orkar" mer..

ta med vclen o koffein.. Var rätt för clen dock för det har orsakat lite mer problem som dokumenterats på sistonde.

 

7 år och lever än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att Efedrin i princip är en analog till adrenalin så är det ingenting jag skulle rekommendera, iaf inte under en längre tid.. Finns många som har dött efter att ha tagit Efedrin, iofs folk med hjärtproblem som många redan har pekat ut..

 

Men att ställa in kroppen på flykt är nog ganska bra när man ska träna eller ha en tenta dagen efter o behöver lite extra energi :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har använt det mycket vid träning senaste åren, tar man det mer än ca 2 veckor i rad vänjer sig kroppen och man måste ha uppehåll(eller öka dosen.) Jag har alltid blandat efedrin och koffein som boostar varandra lite.

 

Funkar riktigt bra i bantingssyfte tex vid konditionsträning, du får mer energi, tappar sötsuget(iallafall jag) och din viktnedgång går snabbare och känns enklare. Jag har fått hjärtklappning en gång annars inga jobbiga bieffekter, och det är av flera års användande. du får tänka på att inte ta det för sent på kvällen kan bli svårt och slagga då. Vet inte men tycker det verkar lite överdrivet med att efedrin ska vara så farligt, jag har blandat efedrin och druckit sprit hur många gånger som helst utan problem, man måste nog ta en rätt stor dos för det ska bli farligt om man inte har känsligt hjärta dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en person som mig som vill bygga på sig och tränar ganska mycket just nu, skulle det ge ngn effekt om jag tog två piller när jag vaknar, tränar en timme senare.. Stadig måltid efter och sen kör en vanlig dag resten.

 

De som tränar och använder de som pratat om det har bara nämnt positiva effekter. Men jag är inte ute efter att gå ner speciellt i vikt, kanske bli av med lite kroppsfett, men framförallt få större muskelmassa.

 

Funkar inte att äta det i en två veckorsperiod, uppehåll det dubbla, och sen köra två veckor igen. Så länge man inte märker av biverkningarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har använt det mycket vid träning senaste åren, tar man det mer än ca 2 veckor i rad vänjer sig kroppen och man måste ha uppehåll(eller öka dosen.) Jag har alltid blandat efedrin och koffein som boostar varandra lite.

 

Funkar riktigt bra i bantingssyfte tex vid konditionsträning, du får mer energi, tappar sötsuget(iallafall jag) och din viktnedgång går snabbare och känns enklare. Jag har fått hjärtklappning en gång annars inga jobbiga bieffekter, och det är av flera års användande. du får tänka på att inte ta det för sent på kvällen kan bli svårt och slagga då. Vet inte men tycker det verkar lite överdrivet med att efedrin ska vara så farligt, jag har blandat efedrin och druckit sprit hur många gånger som helst utan problem, man måste nog ta en rätt stor dos för det ska bli farligt om man inte har känsligt hjärta dvs.

 

kör du utan aspirin? känns typiskt EV-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en person som mig som vill bygga på sig och tränar ganska mycket just nu, skulle det ge ngn effekt om jag tog två piller när jag vaknar, tränar en timme senare.. Stadig måltid efter och sen kör en vanlig dag resten.

 

De som tränar och använder de som pratat om det har bara nämnt positiva effekter. Men jag är inte ute efter att gå ner speciellt i vikt, kanske bli av med lite kroppsfett, men framförallt få större muskelmassa.

 

Funkar inte att äta det i en två veckorsperiod, uppehåll det dubbla, och sen köra två veckor igen. Så länge man inte märker av biverkningarna..

 

Så kör utan doping?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en person som mig som vill bygga på sig och tränar ganska mycket just nu, skulle det ge ngn effekt om jag tog två piller när jag vaknar, tränar en timme senare.. Stadig måltid efter och sen kör en vanlig dag resten.

 

De som tränar och använder de som pratat om det har bara nämnt positiva effekter. Men jag är inte ute efter att gå ner speciellt i vikt, kanske bli av med lite kroppsfett, men framförallt få större muskelmassa.

 

Funkar inte att äta det i en två veckorsperiod, uppehåll det dubbla, och sen köra två veckor igen. Så länge man inte märker av biverkningarna..

 

Då du skriver 2 piller... Skriv ist hur många mg. Om du aldrig testat innan. Får du effekt av 30Mg + 200mg koffein.. Sedan är det smartare att äta 2 dagar, hålla upp 1-2 igen. På det sättet kan du ta det under en längre tidsperiod utan att öka nämnvärt.

 

En annna biverkning är en HELVETES huvudvärk ibland efter man slutat... Slutade abrupt en gng.. Och hade ont som fan.. Kan bero på västskenivåer etc också iofs.

 

Effedrin är INTE en muskeluppbyggande preparat.. Snarare katabolt.

 

Använd det enbart om du är seg etc. Men börjar du ta.. KOmmer du ha svårt att träna utan.. Tar mig knappt till gymet utan nu mer...

 

Ska du äta nåt som e halvt olagligt för muskler så är clenbuterol bättre... Eller primoteston. Men det e ju klassat.

 

Så mitt råd.. skit i drogerna.. Satsa på kreatin ist.. lagligt och hälsosamt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...