Gå till innehåll

NL $1000 TT i SB


Recommended Posts

Jag och en polare lirade lite tillsammans och hamnade i följande situation:

 

Uppe mot en bra spelare på allmänt fiskig sida. Har tagit en paus från NL ett tag, så ur form...

Ingen historik att ta hänsyn till eftersom jag inte har spelat mot honom på ett halvår, men jag minns att han var fruktad på 2-4.

 

Fyrbettar var tämligen sällsynta på den här sidan sist jag spelade.

 

Kan vi hitta släppet efter hans 5-bet?

 

$5.00/$10.00 - No Limit Hold'em

Seat 1: RandomEyes ($1,312.00)

Seat 2: Hero ($762.75)

Seat 3: Fi ($1,000.00)

Seat 4: tieland ($992.00)

Seat 5: jullle ($2,854.50)

Seat 6: NastyNik ($1,519.00)

Hero posts the small blind of $5.00

Fi posts the big blind of $10.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of Hearts10 of Clubs

tieland folds

jullle folds

NastyNik folds

RandomEyes folds

Hero raises to $30.00

Fi raises to $90.00

Hero raises to $270.00

Fi raises to $810.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har lagt in ca 30 % av din stack pf till att börja med. Jag ser att du bäst, BÄST, är 50/50 här om inte FI är ute och kör totalt. Klart han skulle kunna ha typ 25o här, men han är antagligen inte dum, och vet att det vore självmord att dega in när han ser hur lite du har kvar.

 

Som 50/50 hade jag synat, men frågan är hur stor sannolikheten är att du har 50 % mot honom här? Jag ser hellre att det är större sannolikhet att han har dig beat, och är det värt att dega in ~70 % av sin stack när man, inte antagligen, men med stor sannolikhet, är körd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja ni måste syna dær. Men førstår inte varfør ni ska slå om hans 90 raise øverhuvudtaget. 10-10 ær knappast den starkaste handen, mot en reraise preeflop ær det inte många floppar jag gærna vill få in alla pengar førutom nær jag træffar en 10a. Jag hade synat hans flop raise och tagit potten dærifrån, att raisa tillbaka som ni gør tycker jag inte ær ett vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en klar läggning. Fi kan väll inte ha sämre än JJ.

Hade nog tagit syn när han slår om första gången. 10 10 är ju inte lättaste handen med fel flopp.:shock:

 

Ja ni måste syna dær. Men førstår inte varfør ni ska slå om hans 90 raise øverhuvudtaget. 10-10 ær knappast den starkaste handen, mot en reraise preeflop ær det inte många floppar jag gærna vill få in alla pengar førutom nær jag træffar en 10a. Jag hade synat hans flop raise och tagit potten dærifrån, att raisa tillbaka som ni gør tycker jag inte ær ett vinnande spel.

Hur kan ni inte inse att ni säger emot er själva?

TT är svårspelad på floppen och det ser ni båda som ett argument för att coldcalla ett 3bet ur position mot en duktig spelare?

 

OP:

Fyrbeta till ~230 istället. Nu är du potcomittad som heltok visat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan ni inte inse att ni säger emot er själva?

TT är svårspelad på floppen och det ser ni båda som ett argument för att coldcalla ett 3bet ur position mot en duktig spelare?

 

OP:

Fyrbeta till ~230 istället. Nu är du potcomittad som heltok visat.

 

at 4bets-folda TT med <100bb är ju så dåligt så det inte ens är kul :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din RR till 27BB var ingen vidare, bättre då att kallt syna hans höjning, och hoppas på antingen triss eller noll överkort. Om du betar på en flop som 982 regnbåge och får en höjning ska du troligen kasta din hand. Det är alldeles för stor risk att han antingen har triss eller överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...