Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

känns extremt vanligt för mig att få sånna här floppar o försöker variera hur jag spelar dessa situationer men tänkte höra hur ni tänker angående denna handen t.ex.

5.00/10.00 Texas Hold'em (FL)

Eva Turbo 16 (Vanlig/Cash Game)

SB lägg LM 2.50

HERO lägg SM 5.00

** Giv **

HERO [Dr, 6r]

UTG [N/A, N/A]

CO [N/A, N/A]

Button [N/A, N/A]

SB [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

UTG Syna 5.00

CO Syna 5.00

Button Lägg

SB Syna 5.00

HERO Passa

*** Flop(Board): *** : [Kr, 3r, Dh]

floppar 2nd pair och flush draw alltså.. vad tar ni för linje ?

Postad

OM sb checkar och om det är löspassiva spelare jag har att göra med (det verkar så?), då betar jag ut och bygger pot. Om jag tror att utg kommer att beta brukar jag check-raisa och beta ut turn oavsett kort.

Postad
låt oss för sakens skull säga att det är det mest lösa bordet någonsin.. och det blir cappat... är det fold direkt på turn när det bettas ut då ?

Aldrig nånsin att man viker ett färgdrag när potten är så stor, inte ens om turnkortet parar brädan.

Du kan nog inte räkna med att du har mer än 11 outs så det finns inget värde i att höja och cappa turn 4-vägs. (På floppen hade vi anledning att tro att vi hade 14 outs).

Det lutar åt att syna turn om sb betar ut.

Postad
Aldrig nånsin att man viker ett färgdrag när potten är så stor, inte ens om turnkortet parar brädan.

Du kan nog inte räkna med att du har mer än 11 outs så det finns inget värde i att höja och cappa turn 4-vägs. (På floppen hade vi anledning att tro att vi hade 14 outs).

Det lutar åt att syna turn om sb betar ut.

ok.. det blev inte cappat på flop men vi fortsätter iallafall..

*** Flop(Board): *** : [Kr, 3r, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

SB Satsa 5.00

HERO Syna 5.00

UTG Syna 5.00

CO Syna 5.00

*** Turn(Board): *** : [Kr, 3r, Dh, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

SB Satsa 10.00

HERO Syna 10.00

UTG Höj till 20.00

CO Syna 20.00

SB Höj till 30.00

HERO Syna 30.00

UTG Syna 30.00

CO Syna 30.00

är det någon gång "rätt" att folda här ? 9h är ju inte något roligt kort att se på turn..

Postad

är det någon gång "rätt" att folda här ? 9h är ju inte något roligt kort att se på turn..

Nej, du har odds att syna så det är alltid fel att folda. Om jag räknat rätt så kostar det dig 2 big bets att syna i en pott som är 12 big bets, alltså 6:1. Oddsen för färgen är 4.1:1

Jag tycker inte 9h är så farligt på turn, egentligen är det ganska bra. Ok, en dam på river kanske inte hjälper längre men om du träffar färgen kanske du får mycket action av sb som eventuellt har stege.

Postad
Nej, du har odds att syna så det är alltid fel att folda. Om jag räknat rätt så kostar det dig 2 big bets att syna i en pott som är 12 big bets, alltså 6:1. Oddsen för färgen är 4.1:1

Jag tycker inte 9h är så farligt på turn, egentligen är det ganska bra. Ok, en dam på river kanske inte hjälper längre men om du träffar färgen kanske du får mycket action av sb som eventuellt har stege.

ok ! tackar för analysen.. här kommer resten av handen..

*** River(Board): *** : [Kr, 3r, Dh, 9h, 8h]

*** Bet Runda 4 ***

SB All-in 9.74

HERO Lägg

UTG Syna 9.74

CO Syna 9.74

*** Showdown *** : Rake: 4.72 Totalpott: 184.50

OGSTATUS Lägger mig Vinst: 0.00

UTG [Ks, 4k] Par i kungar Vinst: 0.00

SB [10r, Kns] Stege med högsta kort kung Vinst: 184.50

skälet att jag lägger ut denna hand är att jag känner att jag ofta läcker när det gäller sånna här händer..

Postad
ok ! tackar

skälet att jag lägger ut denna hand är att jag känner att jag ofta läcker när det gäller sånna här händer..

Men just denna handen spelade du 100% rätt enligt min mening.

Du får tänka så att var 5e gång ungefär så sätter du färgen på river och vinner en jättepott.

På högre nivåer och när du spelar heads up efter floppen så kan du också dra nytta av dina färgdrag genom att semibluffa mot vissa typer av motståndare.

Postad
givetvis.. men jag syftar på en liknande flop som jag fick i denna hand...

Om sb betar skulle jag raisa här med mellanparet för att skydda min hand. Din hand kan mycket väl vara bäst och du vill att drag ska betala dyrt för att få vara med.

Postad
Om sb betar skulle jag raisa här med mellanparet för att skydda min hand. Din hand kan mycket väl vara bäst och du vill att drag ska betala dyrt för att få vara med.

Vadå skydda, du vill väl helst att alla är med och cappar på den floppen.

Postad
Vadå skydda, du vill väl helst att alla är med och cappar på den floppen.

Ojdå trodde han menade AQ i en annan färg då han skrev AQd. Blev lite missförstånd med engelska och svenska där.

Självklart skall vi bygga pott och få med oss de andra.