Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hampus heter jag och jag skrev för ca1 år sedan om någon hade några bra förslag på projektarbeten i 3e året på gymnasiet.

Fick in några intressanta men inget som jag fastnade för så jag och en polare kom på en annan idé.

Idén är ett hjälpmedel som gör att rökdykare ska kunna arbeta med fria händer i mörk miljö med rök och värme, Vi tog i kontakt med företag och fick igenom företaget ÅF(http://www.afconsult.com) Ett bidrag på 10.000kr till projektet!

Nu åter till frågan! En sista prototyp är färdig och vi ska snart börja göra en nollserie för produkten för att sedan förhoppningsvis lansera den på Svenska marknade och vidare utomlands, nu till grejen!

Vi behöver ett företagsnamn men kommer inte på något passande, jag tror det finns många intelligenta personer här inne som kan hjälpa mig med namn! Kom med förslag alle sammans!

Detta är inte ett så kallat UF företag utan ett riktigt företag som ska skapas!

Tack//Hampus

EDIT:Företaget och produkten behöver inte ha passande namn med tanke på nya produkter som kan komma!

Postad
Kan du beskriva produkten? Hur ser den ut och vad har den för funktion?

Tyvärr kan jag inte gå in vidare på detaljer just nu i detta skede, du får fantisera efter det jag skrivit ;):roll:

Postad
Tänk på att inte ha samma namn på produkten och företaget. Om/när ni kommer med nya produkter/generationer så blir det jobbigt att skilja dem åt i marknadsföringen.

Sant ändrar lite, företagsnamn ska det vara

Postad
Jag var helt seriös, tyckte det lär riktigt bra...men jag kanske har dålig smak :oops:

Haha för det första kommer det inte från början vara ett aktiebolag, vi är 2 stycken i företaget och vill därför inte ha något med "mig" att göra i namnet och hamplife kan nog misstolkas :roll:

Postad

Esad AB.

Varför inte AB? Allt annat kommer att ses med skepsis (= kan uppfattas oseriöst). Tro mig, jag kör företag. Se dessutom till att skriva riktiga avtal med din partner, ifall det inte handlar om familjemedlem för blod är tjockare än vatten ($).

gl, or eat shite n die. 8-)

Postad
Esad AB.

Varför inte AB? Allt annat kommer att ses med skepsis (= kan uppfattas oseriöst). Tro mig, jag kör företag. Se dessutom till att skriva riktiga avtal med din partner, ifall det inte handlar om familjemedlem för blod är tjockare än vatten ($).

gl, or eat shite n die. 8-)

Okej låter vetigt.

Btw vad står Esad för? :) Låter ju bra iaf ;)

Avtal skrivet redan!

Postad

Jag vet inte vad ni andra tycker men sec (security) härleder jag till säkerhet, t ex polis, securitas osv... Mitt förslag är att du istället använder ordet Safe i någon kombination.

*edit* Esad security låter som ett enmans säkerhetsföretag som patrullerar pizzerior på nätterna ;)

Postad
Jag vet inte vad ni andra tycker men sec (security) härleder jag till säkerhet, t ex polis, securitas osv... Mitt förslag är att du istället använder ordet Safe i någon kombination.

*edit* Esad security låter som ett enmans säkerhetsföretag som patrullerar pizzerior på nätterna ;)

sant faktiskt, Esad Safe AB ?! :roll::lol: gissar på att du har stor vana av att vandra vid pizzerior på nätterna ;)

Postad
sant faktiskt, Esad Safe AB ?! :roll::lol: gissar på att du har stor vana av att vandra vid pizzerior på nätterna ;)
Haha! Jo, jag vill ju inte att nån Esad Sec ska börja konkurrera med mitt Dase Sec ;-)

Ooops, hoppas jag inte förstörde nåns levling nu 8-)

Men allvarligt, Safe känns väl som ett bättre ord.

Postad
Haha! Jo, jag vill ju inte att nån Esad Sec ska börja konkurrera med mitt Dase Sec ;-)

Ooops, hoppas jag inte förstörde nåns levling nu 8-)

Men allvarligt, Safe känns väl som ett bättre ord.

Jo safe låter helt klart som ett bättre ord i denna situation faktiskt, det är "räddning" inte "säkerhet"

Postad
...

Varför inte AB? Allt annat kommer att ses med skepsis (= kan uppfattas oseriöst). Tro mig, jag kör företag...

Nu hänger jag inte med, det fins väl många enskild näringsidkare, handelsbolag, kommanditbolag och ekonomisk föreningar som både är och anses vara seriösa?

Att lägga 100k för att få en viss bolagsform på ngt som jag uppfattar som ett skolprojekt känns väl inte helt rätt prioriterat?

Hamplife var faktiskt ett bra namn.

Annars tycker jag att ni ska heta "Cornea". (kopplingen till synen och allt det där).

Postad
Vadan Esad? Var kom det ifrån?

Jag antar att det kommer från samma sorts humor som dom som döpte sin livsmedelsaffär här i bygden till Aknur AB (som bolagsnamn, inte namnet på skyltarna till butiken). Den bytte dock namn senare...