Gå till innehåll

Ringa NETeller


jafar

Recommended Posts

Det är så här att min flickvän har ett NETeller-konto som blivit låst för att det ska verifiera det eller något sådant. Nu vill hon att jag (:evil:) ska ringa dem och fixa detta.

 

Så min fråga är alltså. Spelar det någon roll om en manlig röst ringer för att verifiera en kvinnas konto?

 

Låter nog lite konstigt det sista men ni förstår min fråga. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så här att min flickvän har ett NETeller-konto som blivit låst för att det ska verifiera det eller något sådant. Nu vill hon att jag (:evil:) ska ringa dem och fixa detta.

 

Så min fråga är alltså. Spelar det någon roll om en manlig röst ringer för att verifiera en kvinnas konto?

 

Låter nog lite konstigt det sista men ni förstår min fråga. Tack

 

Ungefär lika bra som att låna din kompis körkort för att komma in på krogen.

Ja, det är ingen bra idé, låt henne göra det själv. Hon ska ju för sjutton verifiera att hon är hon, om sen nån annan ringer...Näe, helt fel!

 

Visa henne den här tråden! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan, dom kommer ju förmodligen säga att hon ska skicka in sitt ID, och då spelar det väl ingen roll om hon eller jag ringer. Bara de får in uppgifterna? Om jag nu vore en riktig tjuv så kunde jag ju bara fått en annan kvinna att ringa för att inte verka misstänksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick också mitt konto låst. det enda man behövde göra var att verifiera bankkontot. behövde inte ens ta kontakt med dem.

 

ok. Jag har dock aldrig registrerat ett bankkonto där, utan endast flyttat pengar till och från olika sajter. Dessutom har jag glömt svaret på min säkerhetsfråga. Helt plötsligt spärra de alltså kontot. Hur lång tid brukar det ta, och när är det man behöver skicka in ID?

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Jag har dock aldrig registrerat ett bankkonto där, utan endast flyttat pengar till och från olika sajter. Dessutom har jag glömt svaret på min säkerhetsfråga. Helt plötsligt spärra de alltså kontot. Hur lång tid brukar det ta, och när är det man behöver skicka in ID?

 

Tack för hjälpen

 

har du glömt svaret på din säkerhetsfråga kommer inte supporten hjälpa dig om du ringer, men tror du kan ändra den om du loggar in. alla som inte registrerar sitt bankkonto får sina konton låsta efter ett tag. allt du behöver göra e att logga in på dit netellerkonto, klicka på uppgradera konto och fylla i dina bankuppgifter. inom ca tre bankdagar får du ett belopp insatt på ditt konto (20 öre i mitt fall ) och direkt efter du bekräftat beloppet öppnas kontot.

 

edit: menade din flickväns säkerhetsfråga och bankuppgifter om det e hennes konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här trådar är så jäkla roliga. Hur svårt kan det vara liksom.

 

Om din tjej nu inte kan ringa (har hon genomgått grundskolan så ska hon nog klara det) så ringer du. Du säger hur det ligger till och anledningen till varför du ringer så får du se vad de säger, jag tror säkert de kan hjälpa er till en lösning. Om hon måste verfiera själv så får du väl tolka och säga exakt vad hon ska säga till dom så får hon härma dig. Kan en papegoja, kan hon.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...