Gå till innehåll

Svs 50-100 sek Stor pott


TheoneXXL

Recommended Posts

***** Hand 597340150 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit )

Karin 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: hunter_21 (52553.29)

Plats 2: cheh (20711.89)

Plats 3: Jag (47006.08)

Plats 4: fakkjo (33277.50)

Plats 5: Grodfan (10132.01)

fakkjo lägg LM 50.00

Grodfan lägg SM 100.00

** Giv **

hunter_21 [N/A, N/A]

cheh [N/A, N/A]

Jag [9s, 10s]

fakkjo [N/A, N/A]

Grodfan [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hunter_21 Höj till 400.00

cheh Lägg

Jag Höj till 1999.00

fakkjo Lägg

Grodfan Lägg

hunter_21 Syna 1999.00

*** Flop(Board): *** : [Ks, 9r, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

hunter_21 Passa

Jag Satsa 3333.00

hunter_21 Höj till 8666.00

Jag Höj till 26500.00

 

 

 

KK slår han om pre det vet jag 100% när vi är så djupa

 

9an blockad så väldigt osannolikt att han har 99

 

AK KQ och sämre K borde han folda ofta synar han så är det 50/ 50

 

Har varit väldigt tajt image på bordet och har han som bäst bottenset borde han kunna vika

 

Fi är väldigt duktig och ganska lös synar omslag väldigt light och gör en hel del moves

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramz vad tycker du om spelet ? Det är Dared jag spelar mot

 

Han degar in med 18k till för syn och jag är commitad vad han än har. han vänder 44 som får stå . Jag tycker det va ett bra spel från min sida och från hans sida också men jag kan inte bara syna hans omslag på flopp då jag måste folda vid blank turn samtidigt tror jag att jag har bra foleq av svaga kungar som jag vet att han gärna spela ur poss och jag hade spelat 99,KK på exakt samma sätt..

 

Har han bara K då är det flipp och då måste jag pressa honom för att det ska vara ev+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med att det är ganska "standard" spelat.

 

Man kan spela den på flera olika sätt efter flop. Hunter21 är väldigt stark flopspelare så jag förstår om du vill ha intiativet i och med när du höjer så mycket där, dessvärre så var han ju inte tom tyvärr. Men samtidigt hade du alla möjligheter att dra till färg eller kåk runner runner (händer väl sådär varje 5 hand på svs)

 

Back to grind m8

 

Obbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du säger att det va dåligt spel ? Eller ni hänger jag inte riktigt med... På dig låter det som att jag dega in och försökte jaga runner runner kåk när jag i själva verket jagade foldeq dessutom spelar jag set på samma sätt så man måste balansera sig antingen drar han dött med 44 elelr så har jag ett jävligt bra drag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramz vad tycker du om spelet ? Det är Dared jag spelar mot

 

Han degar in med 18k till för syn och jag är commitad vad han än har. han vänder 44 som får stå . Jag tycker det va ett bra spel från min sida och från hans sida också men jag kan inte bara syna hans omslag på flopp då jag måste folda vid blank turn samtidigt tror jag att jag har bra foleq av svaga kungar som jag vet att han gärna spela ur poss och jag hade spelat 99,KK på exakt samma sätt..

 

Har han bara K då är det flipp och då måste jag pressa honom för att det ska vara ev+

 

Om det är dared du spelar mot så finns det inte en chans att han viker set där. Inte ens tvåpar viker dared...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig sagt att det var ett dåligt spel, bara en aning hårt spelat. Och vad ska han liksom sitta på när han generellt gärna slår om och testar din hand, kunde lika gärna ha varit en bluff, men har du ens funderat på om han satte på bättre draghand?

 

Standard= jag hade spelat likadant, hade förmodligen tryckt in allt om även om jag hade 1,000,000 i stacken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bara synat omslaget, som kingcomsokramer säger så är det väldigt osanolikt att han slår om en kung här, möjligtvis AK för att få in det mot ett drag, men troligen så synar han bara den. Så hans HD blir ganska polariserad till nötter eller inget/fd eller håla. Där nötterna är alla set, KK tror jag utan tvekan han bara kan ha synat med pre så här djupt, men obv inga 2par. Jag tror aldrig att han viker bottenset btw.

 

Är Dared en gammal prima spelare? Kan någon förklara varför han är "känd" i svenska onlinepokerkretsar? Är du helt säker på att hunter är Dared?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm,, när jag tänker efter så finns det en del argument för att checka floppen bakom emot en sån här pass aggro spelare. Och dra sin egen HD emot nuts - air (och nötflushdrag ifall du tror att han är aggresiv nog att stoppa in det med flushdrag så här pass djupt) när man faktiskt bettar floppen.

 

Har inte tänkt på det så mycket, någon som ofta spelar djupt mot aggresiva motståndare som har lite mer erfarenhet och känner för att utveckla diskussionen på denna linjen emot att betta floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste typ dega flopp, om du nu spelar någotlunda mkt vs hunter.

Annars får du en sjuk obalans i ditt floppspel. Jag antar att du degar in med 99-KK på exakt samma sätt som du nu gör med par+fd. Om du "bara" degar in med set på flopp så är du ju rätt lättläst och väldigt obalanserad. Wp imo.

 

Vi behöver inte alls dega floppen med KK/99......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...