Pedroboy Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Jag la just in en .avi fil från min videokamera på 10 minuter och den blev 2 gig stor. Har en 3000 kronors kamera från canon typ 3 år gammal så inge uberkvalite. Hur kan jag minska filstorleken och vad för program behöver jag Citera
LuckyStar5.1 Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Jag la just in en .avi fil från min videokamera på 10 minuter och den blev 2 gig stor.Har en 3000 kronors kamera från canon typ 3 år gammal så inge uberkvalite. Hur kan jag minska filstorleken och vad för program behöver jag Kan inget om detta men en kompis använder Adobe Premiere Pro. ...han pysslar en hel del med film så antagligen bra ! Man kan tydligen komprimera till dom flesta format med detta program. (hadde han på msn nu och frågade) Edit: Quicktime Pro ska funkar fint med ! Citera
brainslicer Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 finns väl ett antal olika gratis verktyg också, flaskmpeg, virtualdub osv... även vlc playern kan komprimera Citera
Matfrid Postad 8 Februari , 2008 Rapport Postad 8 Februari , 2008 Jag la just in en .avi fil från min videokamera på 10 minuter och den blev 2 gig stor.Har en 3000 kronors kamera från canon typ 3 år gammal så inge uberkvalite. Hur kan jag minska filstorleken och vad för program behöver jag På videohelp finns en fantastisk massa guider och länkar till bra program. Själv använder jag virtualdub och tmpgenc för mer manuella job, och autogk och dvdshrink för peka-och-klicka ripp av dvd etc. Citera
Recommended Posts