Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är lite konfunderad över alla dessa Affiliate program man är reg hos.

Kan man verkligen lita på dem att de verkligen ser till att man får betalat för alla de kunder man värvar och reg. sig hos till dem ?!

Lite märkligt är det ibland, på min sida/sidor med reklambanners för olika Affiliante tycker jag inte det stämmer alla gånger med de antal besökar jag sänder till dem.

Utan att nämna några företagsnamn så kan det se ut så här med den trafik jag skickar till dem utan att besökarna behöver åtag sig större förpliktelser

Sänt ca 600 kunder - 2 som reg sig, kostad för kunden ca 10 kr

Sänt 790 kunder . 1 som reg sig . kostnad för kunden ca 50/60 kr

1100 kunder - 4 som reg. sig - kostnad för kunden 10 dollar

Dock finns det Affiliate som och stämmer med besök statistiken - men jag börjar misstro att många av dessa affiliantes är opålitliga

Ni som kör med detta med affliante, vad är er egen erfarenhet och uppfattning, tycker ni det stämmer bra er statistik med besökare som klickar på era reklamabanners mm sändes till företaget X ?!

Känner ni till några opålitliga affiliantes / företag som man ska hålla sig borta ?!

Postad

Nej man kan inte lita på affiliates, det är pengar inblandade. Tex. min rakeback hos fulltilt har slutat komma in och jag har glömt vem jag signa upp med så jag kan inte kolla upp saken.

De flesta stora är väl rätt säkra kort iaf.