Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej har lite funderingar.

Först vad har ni i bb/100(eller ptbb/100 för den delen med går ju räkna om) i fullring på eran nivå över 50k händer ?.

Har spelat på SvS sen länge och ligger där på runt 10-11 i bb/100 på både 5 och 10krs.Nu börjat spela på siter med "normaltstackar" och inte hunnit få ihop tillräckligt med händer för en vettig stat.

Sen undrar jag om eran bb/100 sjönk nämnvärt när ni gick upp i nivå ?.

mvh

Postad
6.5BB/100 strax över 300000händer NL100 NL50 på Ipoker(8manna) Pokerstars(9manna)

Weird, very weird...

????

Macroman har väl andra (sämre) stats på dig i sin databas, i annat fall förstår jag inte heller vad han menar.

Postad
????

Macroman har väl andra (sämre) stats på dig i sin databas, i annat fall förstår jag inte heller vad han menar.

Det som är "weird" är ju varför man spelar 300 000 händer på dessa nivåer om man har en winrate på 6 ptbb/100. Dvs man borde för länge sedan ha klivit upp i nivå allt annat saknar logik imo.

Postad
Det som är "weird" är ju varför man spelar 300 000 händer på dessa nivåer om man har en winrate på 6 ptbb/100. Dvs man borde för länge sedan ha klivit upp i nivå allt annat saknar logik imo.

Jag trivs med nivån och det är säkra pengar. Alla har inte som mål att spela så högt som möjligt. Kalla mig feg men det känns obekvämt för mig att spela högre. Men visst jag ljuger det e klart jag ljuger Macroman. Jag e minus 6BB/100 över dessa händer såklart. Fan att man inte kunde lura dig, gud va synd.

Postad
Jag trivs med nivån och det är säkra pengar. Alla har inte som mål att spela så högt som möjligt. Kalla mig feg men det känns obekvämt för mig att spela högre. Men visst jag ljuger det e klart jag ljuger Macroman. Jag e minus 6BB/100 över dessa händer såklart. Fan att man inte kunde lura dig, gud va synd.

Eller så slutar du bara att ljuga?

Postad

Att spela en eller ett par nivåer över din är inte att spela högt och är också säkra pengar.

Postad

Förstår att du och många tycker NL100 är micropengar. Men för mig är det högt och känner mig osäker på högre nivåer om jag är vinnande. Har oxå stora tiltproblem när jag backar mer än 500$ på en session.

Postad
Förstår att du och många tycker NL100 är micropengar. Men för mig är det högt och känner mig osäker på högre nivåer om jag är vinnande. Har oxå stora tiltproblem när jag backar mer än 500$ på en session.

Spela med stoploss och börja spela bara ett bord på den högre nivån samtidigt som du spelar de andra borden på din vanliga nivå. Då vänjer du dig sakta men säkert.