Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ger ett ännu ett försök. Ge mig något!

 

BossMedia Game #822284369: Table Julia Turbo 2 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 12:54:08 - 2008/10/07

Seat 1: chan_zhu ($8821.93)

Seat 2: MattTorney ($12495.00)

Seat 3: confidence ($2039.02)

Seat 4: Baluupaz ($16426.97)

Seat 5: Slow_fox ($7522.50)

Slow_fox posts the small blind of $25.00

chan_zhu posts the big blind of $50.00

Baluupaz is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz 8 of Diamonds9 of Diamonds

MattTorney raises $175.00

confidence folds

Baluupaz calls $175.00

Slow_fox raises $900.00

chan_zhu calls $900.00

MattTorney folds

Baluupaz calls $900.00

*** FLOP *** 3 of Spades7 of DiamondsJack of Diamonds

Slow_fox checks

chan_zhu bets $1900.00

Baluupaz calls $1900.00

Slow_fox folds

*** TURN *** 3 of Spades7 of DiamondsJack of Diamonds8 of Clubs

chan_zhu checks

Baluupaz checks

*** RIVER *** 3 of Spades7 of DiamondsJack of Diamonds8 of ClubsJack of Clubs

chan_zhu bets $3250.00

Baluupaz ?

 

 

BossMedia Game #822282351: Table Julia Turbo 2 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 12:50:49 - 2008/10/07

Seat 1: chan_zhu ($9102.55)

Seat 2: MattTorney ($12570.00)

Seat 3: confidence ($1854.02)

Seat 4: Baluupaz ($12395.65)

Seat 5: Slow_fox ($6446.32)

Slow_fox posts the small blind of $25.00

chan_zhu posts the big blind of $50.00

Baluupaz is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz 7 of Clubs6 of Clubs

MattTorney folds

confidence calls $50.00

Baluupaz calls $50.00

Slow_fox raises $350.00

chan_zhu calls $350.00

confidence calls $350.00

Baluupaz calls $350.00

*** FLOP *** 6 of Diamonds4 of Diamonds10 of Clubs

Slow_fox bets $1100.00

chan_zhu folds

confidence folds

Baluupaz calls $1100.00

*** TURN *** 6 of Diamonds4 of Diamonds10 of Clubs7 of Hearts

Slow_fox goes all-in with $4996.32

Baluupaz calls $4996.32

*** RIVER *** 6 of Diamonds4 of Diamonds10 of Clubs7 of Hearts2 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $13577.64 | Rake $15.00

Board: 6 of Diamonds4 of Diamonds10 of Clubs7 of Hearts2 of Diamonds

chan_zhu won ($0.00), mucks

MattTorney won ($0.00), mucks

confidence won ($0.00), mucks

Baluupaz won ($13577.64), showed 7 of Clubs6 of Clubs

Slow_fox won ($0.00), showed King of ClubsJack of Clubs

 

BossMedia Game #822283256: Table Julia Turbo 2 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 12:52:18 - 2008/10/07

Seat 1: chan_zhu ($8177.55)

Seat 2: MattTorney ($12520.00)

Seat 3: confidence ($2114.02)

Seat 4: Baluupaz ($19526.97)

Seat 5: Slow_fox ($5000.00)

MattTorney posts the small blind of $25.00

confidence posts the big blind of $50.00

chan_zhu is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz 8 of Spades8 of Diamonds

Baluupaz raises $175.00

Slow_fox calls $175.00

chan_zhu folds

MattTorney folds

confidence folds

*** FLOP *** King of HeartsKing of Diamonds6 of Hearts

Baluupaz bets $318.75

Slow_fox raises $937.50

Baluupaz calls $937.50

*** TURN *** King of HeartsKing of Diamonds6 of Hearts2 of Spades

Baluupaz checks

Slow_fox checks

*** RIVER *** King of HeartsKing of Diamonds6 of Hearts2 of SpadesQueen of Hearts

Baluupaz bets $1400.00

Slow_fox raises $2800.00

Baluupaz folds

*** SUMMARY ***

Total pot $5085.00 | Rake $15.00

Board: King of HeartsKing of Diamonds6 of Hearts2 of SpadesQueen of Hearts

chan_zhu won ($0.00), mucks

MattTorney won ($0.00), mucks

confidence won ($0.00), mucks

Baluupaz won ($0.00), mucks

Slow_fox won ($5085.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang hand 2 så checkar jag bara den turnen om ja vill checkraisa.

Oftast bettar jag.

Bettar jag är det givetvis "för att veta var jag står" eller "för att skydda min hand" .

Föredrar att betta mot random FI och checkraisa overaggro snubbs...

 

Jo precis, antar det finns en mängd händer han kan sitta på och eftersom vi är så personliga kan han nog även tänka sig floata här. Därför vill jag inte ge honom fler kort här, jag reraisade till 6800 eller något och han foldade. I den andra handen med TT valde jag att vika, det var för många drag som satt. Det enda jag slår är en ren bluff, vilket det förvisso kunde varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur slår du inte om flopp med 89? Om du ska spela handen överhuvudtagen så är det svårt att få bättre flopp att semibluffa och få lite FE på. Solklar syn om han degar efter att du slår om flopp obv.

 

Det är en klart befogad fråga och jag har nog inget bra svar på varför jag inte gjorde det. Blev nog dels lite ställd av hans 3betsyn och trodde inte mig ha någon FE. Å andra sidan kan man fråga sig hur jag spelat om turn blankat och han betat vidare. Kanske att göra det lättare för sig att bara pusha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en klart befogad fråga och jag har nog inget bra svar på varför jag inte gjorde det. Blev nog dels lite ställd av hans 3betsyn och trodde inte mig ha någon FE. Å andra sidan kan man fråga sig hur jag spelat om turn blankat och han betat vidare. Kanske att göra det lättare för sig att bara pusha?

 

Jo, klart att handen spelas konstigt innan och hans spel tyder på överpar, kanske set. Men det kan lika gärna vara ngt annat.

Men från min sida så ser jag det bara som att ngn random fisk kallsynar 3-bet med ngt halvmarginellt som du borde ha ganska bra FE mot.

 

Saken med att du ska 3beta i den här situationen (imo) är att du måste balansera dina rangar. Ofta du inte 3betar set och liknande i samma spot liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, klart att handen spelas konstigt innan och hans spel tyder på överpar, kanske set. Men det kan lika gärna vara ngt annat.

Men från min sida så ser jag det bara som att ngn random fisk kallsynar 3-bet med ngt halvmarginellt som du borde ha ganska bra FE mot.

 

Saken med att du ska 3beta i den här situationen (imo) är att du måste balansera dina rangar. Ofta du inte 3betar set och liknande i samma spot liksom?

 

Det kan det absolut, uppenbarligen. Kan väl köpa resonemanget till viss del för att med starkare hand slår han om igen preflop, men å andra sidan kan man fråga sig hur ofta random donk synar med skithand i detta läget?

 

Alldeles riktigt!

Det måste jag givetvis göra, och precis som du säger så slår jag nog om 9/10 med set medan det är tvärtom med flushdrag. Kanske lite överdrivet men bara som ett brett exempel. Skall jobba på balansen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan det absolut, uppenbarligen. Kan väl köpa resonemanget till viss del för att med starkare hand slår han om igen preflop, men å andra sidan kan man fråga sig hur ofta random donk synar med skithand i detta läget?

 

Altså vore hjälpsamt om du har ngn history alls med den här killen? Har sett så mkt folk som gjort så sjuka spel att jag slutat att förvånas längre.

 

Alldeles riktigt!

Det måste jag givetvis göra, och precis som du säger så slår jag nog om 9/10 med set medan det är tvärtom med flushdrag. Kanske lite överdrivet men bara som ett brett exempel. Skall jobba på balansen!

 

Jo det är klart att ngn gång då och då så slår man inte om bara för att variera sig lite och inte blir för statisk i sitt spel. Men slår nog själv om med set på DEN floppen 99/100.

 

 

Bra att du vet att du måste jobba på balansen. Mot vekare spelare så spelar det ingen roll. Men mot duktiga regs så kommer man förr eller senare bli mosad om man inte hittar en bra balans i sitt spel. Jag pratar av egen erfarenhet tyvärr:P

Nuförtiden så försöker jag nästan tänka balans i varje spel jag gör. Är faktiskt grymt utvecklande att bredda sitt tänkande lite:)

 

 

GL med spelet framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ett litet avbrott i skrivandet även denna gången. Det har rullat på bra denna månaden, även om det inte blivit några monstersummor men det är så hyran kan betalas iaf. Har problem att grinda längre sessioner, tröttnar snabbt och känner mig nöjd. Jag vet inte om detta är något jag borde jobba bort eller om det helt enkelt kanske funkar.

 

Hade en session nu på eftermiddagen som inte gick helt som den borde. Hade bland annat 444 vs AAA efter omslag preflop. Hade inte HH-skiten fuckat så hade jag lagt upp handen. Jag tror fan att jag skall kunna komma bort ifrån den. Det låter kanske inte så när jag bara skriver 444 vs AAA men det var 4 pers i potten. Preflopaggressorn sitter på knappen. SB tar syn 750 rakt upp och ner preflop, UTG synar och likaså jag på cutoff. A4T med två ruter och båda framför checkar. Jag betar ut lite över halvpott och preflopaggressorn synar bara. Här ringer ju varningsklockorna. Turn är ruter J vilket innebär given fold eller? Dom på bordet tyckte inte det men jag tycker fan nästan det. Hur resonerar ni andra? När han bara synar min bet med två pers bakom så känns hans hand som AAA i min värld.

 

Lyckades även med konststycket att torska med två överkort, dubbel hålpipa och färgdrag. Han checksynar flopp med mellanpar och checkraisar turn från 460 till ~ 1100 och jag ställer. Han har ~ 1700 för syn och snapcallar. River blankar och han visar upp A7 för mellanpar. Najs!

 

Slutar sessionen, efter två timmar, på 22 kronor back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man sitter uppe sålänge att man möter vakna med the voice på tv, då känner i alla fall jag att det är dags att sova. Har stört rubbad dygntsrytm atm!

 

Därför skall jag nu ut och springa en sväng och hoppas på detta vis bli lite tröttare och kanske kunna somna i "normal" tid ikväll. Någon som tror på detta? Ett stort minus är att jag inte har några hörlurar så blir ingen musik. Megatilt på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en löprunda igår natt, trots att jag inte hade några lurar och därmed ingen musik. Regnet smattrade fint mot marken och vinden ven härligt och min omgivning som bestod av centrala Ystad och dess totalt människofattiga gator. Härligt!

 

Har idag varit iväg på Elgiganten och fixat ett par lurar så det blir nog både en och ett par svängar till. Jag gillar när det duggregnar och luften är sådär vidrigt frisk som den bara kan vara i sånt väder!

 

Gick in en liten sväng nu också på eftermiddagen och lirade lite. Hade en pott där jag fick vika mitt set, återigen. Denna gången är jag dock nästan övertygad om att det var rätt beslut. I övrigt rullade det på riktigt fint och mina träffar blev rikligt avbetalade och mina sällsynta bluffar gick faktiskt hem till och från. Kalaset slutade 17k upp och nu spenderar jag kvällen med att kika på Gossip Girl och invänta flickan som skall dyka upp någonstans runt 22 snåret, vilket innebär att jag inte har sådär jättemkt tid att slå ihjäl. Har även lovat ha något käk klart när hon kommer. Några förslag på lätta maträtter? 8-)

 

Kanske blir mer grind ikväll. Har hört värdet skall vara underbart på helgerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lövbiff med klyftpotatis är alltid enkelt att utföra. Ta vitlökssmör till.

 

Lövbiff steker du bara ngn minut per sida. Peppra och salta.

 

Klyftpotatis skalar du potatis, skär i klyftor, häll i långpanna och salta och peppra och höll över olivolja. Kladda runt lite. In i ugnen ca 35 minuter.

 

Vitlökssmör trycker du i ett par vitlöksklyftor i lite smör och rör runt. Ta inte för mkt dock, för då förstör du liksom kysstämningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga är ju varför du ser gossip girl frivilligt!?

Se svar nedan. Kan tillägga jag har allmänt mycket fritid..

 

Min motfråga är hur man INTE kan vilja se Serena och Chuck Bass in action varje chans man kan få? Av helt skilda anledningar kanske ska tilläggas :lol: Att resten mest är löjligt gör väl inte så mycket.. Min gay-sida gillar ju Nate också. Satan vad brudar han ska få

Håller med. Serena är så förtrollande på ett lite svårförklarligt sätt, det handlar ju inte bara om hennes utseende. Hela hennes sätt och personlighet - tror fan jag är kär. Sen dom andra karaktärerna har ju sin charm, dock har jag inte riktigt förstått mig på Blair än. Enbart en vidrig jävla bitch, blir fan tilt på allvar en del avsnitt. Nästan pinsamt..

 

Lövbiff med klyftpotatis är alltid enkelt att utföra. Ta vitlökssmör till.

 

Lövbiff steker du bara ngn minut per sida. Peppra och salta.

 

Klyftpotatis skalar du potatis, skär i klyftor, häll i långpanna och salta och peppra och höll över olivolja. Kladda runt lite. In i ugnen ca 35 minuter.

 

Vitlökssmör trycker du i ett par vitlöksklyftor i lite smör och rör runt. Ta inte för mkt dock, för då förstör du liksom kysstämningen...

 

Fan!

Skulle kolla upp detta lite tidigare, börjar bli ont om tid. Kör min specialare med kycklingfilé och pasta. Eventuellt stekta potatisar, men gott som fan blir det i alla fall. Det är en klassiker! Tack för receptet, testar den en kväll då jag har tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flickan begav sig hemåt relativt tidigt då hon skulle jobba imorgon tydligen, hade väl blivit lite missinformerad och tjurade lite. Jag som tänkte man skulle få komma till, men får vänta tills imorgon. Om jag inte väljer utgång istället. Hmm, vad väljer gemene pokerforumit? Utgång eller flicka + samlag?

 

Hade som uppgift på kvällskvisten att grinda upp brorsans downswing och det gick väl skapligt. Började bra med att dubbla upp på ett bord direkt, men sen gick det grus i maskineriet. Satt väldigt många timmar och bara nötte och det hände inte särskilt mycket. Stannade dock på 5k upp så det är helt okej. Gick sen in en sväng på Baluupaz eftersom det fanns bra värde på 50-100 men stannade bara ett par händer och 2k rikare. Har varit en bra dag!

 

Nu sitter man här klockan 07.02 och känner sig sjuk i huvudet. Kan inte begripa vad jag gör uppe vid denna tidpunkten alls, faktiskt. Gillar det inte.. Sömn snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgången visar lite snäsigt att hon minsann än så länge får stå tillbaka och kommer göra samlaget ännu mer givet nästa gång :) Alternativt hör hon ju av sig redan ikväll ;)

 

Håller med angående Blair förresten. Tilt är verkligen det enda ordet som kan beskriva när hon dyker upp i rutan. Har ju spårat för längesen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte om samlag efter utgång. när jag e full och ser en säng så vill jag sova.

 

sex ska man ha när det e ljust ute PUNKT

 

Å fyfan jag trodde jag var ensam om det här! Sex är verkligen det sista jag tänker på när fyllan är toppad för längesen och tröttheten kommer över mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...