Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej igen!

Det var ett tag sen man var här och skrev. Hade en relativt dålig månad Augusti, inte katastrofal men dålig. Inte lirat särskilt mycket på mitt egna konto utan haft som mission att grinda upp brorsans. Det har gått riktigt bra och rullen börjar ta sig nu, det känns skönt att ha fler än ett alternativ då man vill grinda. I detta fall också fler än en nivå.

Har på senare stuckit in och lirat en del med Baluupaz och det har väl gått lite upp och ner. Får ingen riktig struktur på spelet och stannar sällan särskilt länge, blir inga riktiga grindsessioner så att säga. Får bli bättring där också!

Har en fråga till alla med koll:

Fronstaker, kan det vara något? Någon som har egna upplevelser därifrån? Har en polare som frågade mig om det var en bra grej, och visste inte riktigt vad jag skulle svara. Har hört både det ena och det andra, så vore bra om någon har något att säga. Rekomenderas eller inte?

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Var inne och läste på sidan, basically så ger du bort 50% av dina winnings.

Antar att man kan se det som att man betalar för coaching från deras "top notch coaches".

Men jag menar just det här:

At which limit do I candidate?

The limit you choose to candidate on is really up to you and your current bankroll. The limit you candidate on will be the limit you start on as a sponsored player.

gör ju hela deras erbjudande totalt värdelöst.

Postad
Var inne och läste på sidan, basically så ger du bort 50% av dina winnings.

Antar att man kan se det som att man betalar för coaching från deras "top notch coaches".

Men jag menar just det här:

gör ju hela deras erbjudande totalt värdelöst.

Du ger bort 50 % av dina winnings mot att du inte kan förlora, ja. Eftersom du spelar med deras pengar så kan du ju inte gå minus, så att säga. Som jag förstått det så har dom någon sorts trial-period där man spelar med sina egna cash för att kolla upp om man är vinnande eller liknande. Efter denna period spelar du med deras pengar under deras regler. Har jag förstått rätt? Ingen som har lite mer erfarenhet om vad dom står för och sådär? Är det en seriöst företag?

Jag tror faktiskt det passar honom ganska bra med tanke på vart han är i sitt lirande och situationen han befinner sig i just nu.

Postad

Oktober har börjat riktigt bra. Lirar på tre sidor kombinerat med SvS som bas kan man säga, har inte riktigt kommit in i rakebackdjungeln trots flera försök.

Inne och lirade en sväng på Betfair innan träning precis som annonserat, men det gick inget vidare. Kom på att det nog är en dum idé att spela om man är väldigt stressad eller tidsbestämd. Gjorde en del riktigt ogenomtänkta, spewiga spel. En annan sak som tiltar mig redan vid ankomst på deras klient är att det alltid dras mellan 100-300$ från mitt konto. Begriper fan inte vad felet är! Någon som känner igen det? Kan inte bero på valutaändringar varenda förbannade gång, har hänt mig i ca ett halvår och inte kan jag vara så fel ute när jag skriver in saldot efter varje session. Har skickat ett mail nu och det sägs vara under utredning..

B2B gav jag ett försök nu på kvällskvisten. Blev toktiltad första timmen på hur idioterna spelar. Raise mini preflop är typ standard för många av idioterna och sen skall det gärna skickas iväg ett typ dubbelt minibet på flopp också, liksom rakt in i aggressorn. Efter att sen blivit reraisad tre gator i rad så skall vi gärna syna ner med typ tredjepar och få rätt också. Finns verkligen dessa nissar fortfarande? Jag som trodde dom var ett utdöende släkte..

Slutade dock ganska okej och fick till slut upp sessionen till 100 upp, efter att ha varit ett par inköp ner till en början. Jag får vara nöjd, orkar inte mer!

Postad

Hur spelar gemene man denna handen? Ni får gärna vara kritiska preflop och postflop också, men ni får min linje fram till turn. Hur skall vi fortsätta? Berätta gärna olika scenario också, vad ni då gör. Har skickat handen till tre olika pokerpolare och alla har kommit fram till olika linjer :)

***** Hand 817587202 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, October 02, 2008 4:58:00 PM

Julia 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: williamTh (26831.36)

Plats 2: Gaber (17923.82)

Plats 3: Baluupaz (9606.89)

Plats 5: Slow_fox (4781.25)

Baluupaz lägg LM 25.00

Slow_fox lägg SM 50.00

** Giv **

williamTh [N/A, N/A]

Gaber [N/A, N/A]

Baluupaz [Knk, 9k]

Slow_fox [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

williamTh Höj till 175.00

Gaber Lägg

Baluupaz Syna 175.00

Slow_fox Lägg

*** Flop(Board): *** : [10k, Knh, 3k]

*** Bet Runda 2 ***

Baluupaz Passa

williamTh Satsa 300.00

Baluupaz Höj till 950.00

williamTh Syna 950.00

*** Turn(Board): *** : [10k, Knh, 3k, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Baluupaz ?

Postad
Du ger bort 50 % av dina winnings mot att du inte kan förlora, ja. Eftersom du spelar med deras pengar så kan du ju inte gå minus, så att säga. Som jag förstått det så har dom någon sorts trial-period där man spelar med sina egna cash för att kolla upp om man är vinnande eller liknande. Efter denna period spelar du med deras pengar under deras regler. Har jag förstått rätt? Ingen som har lite mer erfarenhet om vad dom står för och sådär? Är det en seriöst företag?

Jag tror faktiskt det passar honom ganska bra med tanke på vart han är i sitt lirande och situationen han befinner sig i just nu.

Dom lär ju inte stejka förlorande spelare..och kan man vinna själv varför ska man ge bort 50% mot att få stake? Inte meningen man ska busta rullen hit o dit om man är vinnande spelare eller hur.

Men det kan ju ändå va värde ..om man är bust eller dom stejkar en så man kan lira höga games typ 25/50$+. men ska man få rulle på typ 10k och sen sitta o lira forever där mot att bli coachad osv..mm det är inte värde direkt. e nog bättre o köpa timmar av någon coach för en lax/h eller vad de nu kostar.

Postad

Inte ens orkat gå in och läsa om fronstaker men antar att de har ett liknande upplägg som prostaker. Porstaker verkar enligt mig iaf vara riktigt seriösa. Kan nog få kämpa lite för att bli stakead men det verkar som de verkligen hjälper en att förbättra ens spel och dessutom har de 3 olika sponsringsnivåer. En där de bara tar 10% av dina vinster. Har mött en del spelare från deras sida och alla har spelat klart över avg. för den nivån.

Fan känns som jag spammar PR om dem nu men det var inte meningen.

Bäst är nog att spela vanligt och behålla sina vinster för sig själv om man har en BR som tillåter det, som någon tidigare poster sa så sponsrar de aldrig en förlorande spelare...

Postad
Wohoooo! Du kallade mig pokerspelare precis, stolt!

Nej, kallade dig pokerpolare. Dvs en kompis som jag stött på endast pga (eller tack varje, välj själv) pokern.

Så tro inte jag kallade dig pokerspelare ... fisk

Postad
Inte ens orkat gå in och läsa om fronstaker men antar att de har ett liknande upplägg som prostaker. Porstaker verkar enligt mig iaf vara riktigt seriösa. Kan nog få kämpa lite för att bli stakead men det verkar som de verkligen hjälper en att förbättra ens spel och dessutom har de 3 olika sponsringsnivåer. En där de bara tar 10% av dina vinster. Har mött en del spelare från deras sida och alla har spelat klart över avg. för den nivån.

Fan känns som jag spammar PR om dem nu men det var inte meningen.

Bäst är nog att spela vanligt och behålla sina vinster för sig själv om man har en BR som tillåter det, som någon tidigare poster sa så sponsrar de aldrig en förlorande spelare...

Du har rätt. Prostaker finns också, dom tänkte jag inte ens på. Min polare har lagt upp som argument att han gillar att spela "med andras pengar bättre, eftersom han inte tillåter sig själv att tilta och spela lika vårdslöst då". Ett annat argument skulle väl kunna vara att man tillåter sig själv att spela ut om man inte spelar med sina egna pengar? Någon form av lättnad att man inte riskerar sina egna pengar, och på så sätt spelar bättre poker. Ingen risk?

Postad

ojdå, trodde du var i poss *tänker*

snabb edit:b/c turn, c/c river. sugig linje men jag kmr inte på nå bättre?

b/c turn pga att han pushar mer drag än färdiga händer(?), du har även odds att syna mot hans pushrange tror jag om han är aggressiv. c/c på det flesta rivers

Postad
Du har rätt. Prostaker finns också, dom tänkte jag inte ens på. Min polare har lagt upp som argument att han gillar att spela "med andras pengar bättre, eftersom han inte tillåter sig själv att tilta och spela lika vårdslöst då". Ett annat argument skulle väl kunna vara att man tillåter sig själv att spela ut om man inte spelar med sina egna pengar? Någon form av lättnad att man inte riskerar sina egna pengar, och på så sätt spelar bättre poker. Ingen risk?

hmm..varför stejkar inte du honom då?

Det skulle jag gjort iaf..så får du stejk där tillbaka när det går dåligt för dig.

Kanske inte passar dig men det är ju en ide iaf.

Postad
låter som en bra grej för honom isåfall, vissa behöver arbetsgivare för att hitta motivation till vissa saker.

han bör testa, men det e nog rätt svårt att få stejk?

Jo, precis. Eftersom dom har ganska "hårt" test innan dom antar spelarna så kan det ju sätta käppar i hjulen. Det är nog inte bara att fråga också stejkar dom. Hur som helst verkar det vara en seriös grej åtminstone..

Postad
ojdå, trodde du var i poss *tänker*

snabb edit:b/c turn, c/c river. sugig linje men jag kmr inte på nå bättre?

b/c turn pga att han pushar mer drag än färdiga händer(?), du har även odds att syna mot hans pushrange tror jag om han är aggressiv. c/c på det flesta rivers

Misstänkte du hade missat något :)

Och om han ställer in då? Synar du den blixt då också eller? Mtp hur resonemanget går angående hans händer och range menar jag. Har för mig han är ganska aggressiv, men har inte spelat tillräckligt mkt mot honom för att vara helt säker.

Postad
hmm..varför stejkar inte du honom då?

Det skulle jag gjort iaf..så får du stejk där tillbaka när det går dåligt för dig.

Kanske inte passar dig men det är ju en ide iaf.

Det har varit på tal, men om jag skall vara helt ärlig så tror jag inte han kan hålla sig trots han spelar med mina pengar. Det är sak samma för honom skulle jag tro, har haft tankar på att stejka honom som sagt men även det faktum att mina tre samtliga stejkningar har tagit slut (dom har bustat) inom en vecka så är jag lite skeptisk till att stejka.

Postad

Inne i typ en kvart och blev brutalt våldtagen på B2B, dom sparar inte på krutet direkt. Bara in och gör så stor skada som möjligt på så liten tid som möjligt. Det var ju skoj så länge det varade..

Postad
Gärna 3bett pre.

Bett/Pusha turn alt. bett turn checkfold River.

3bet crossed my mind, men valde bara syna.

Betfold är inget alternativ? Får vi rätt odds? Vad sätter vi honom på? Generellt när man synar checkraise och pushar blank turn, set eller drag eller mellanting? Om vi betar turn och river blankar, checkfoldar vi då?

Postad

Ställa eller vika är alternativen va? Killen har agerat lite mobbare och vi har haft en del duster. Kan 4bet flopp vara ett alternativ också? Känns lite som potten jag postade tidigare, men omvända roller - om jag nu ställt in turn, vilket nog inte vore fel. Nåväl, på den bara. Resonemang?

BossMedia Game #817583676: Table Julia 5 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 14:53:57 - 2008/10/02

Seat 1: Gaber ($12613.82)

Seat 2: Slow_fox ($5050.00)

Seat 3: Baluupaz ($18455.00)

Seat 4: Givare. ($9606.88)

Seat 5: williamTh ($11756.27)

williamTh posts the big blind of $50.00

Givare. posts the small blind of $25.00

Baluupaz is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz Jack of HeartsAce of Diamonds

Gaber raises $175.00

Slow_fox folds