Gå till innehåll

FLT FR $2/4, KQs möter action


crillux

Recommended Posts

Det känns som att jag spelar denna för vekt.

 

Full Tilt 2/4 Hold'em (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP2 with Qheart.gif, Kheart.gif.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, Hero raises, 2 folds, SB 3-bets, 1 fold, UTG+1 calls, Hero calls.

 

Flop: (10.50 SB) 6club.gif, Qdiamond.gif, 3heart.gif(3 players)

SB checks, UTG+1 checks, Hero bets, SB calls, UTG+1 raises, Hero 3-bets, SB calls, UTG+1 calls.

 

Kommentarer på floppen?

 

Turn: (10.25 BB) Kdiamond.gif(3 players)

SB checks, UTG+1 bets, Hero raises, SB calls, UTG+1 3-bets, Hero calls, SB calls.

 

Här känns det lite olustigt att UTG+1 3-betar efter att bara synat min 3-bet på floppen. När jag nu tittar på det så känns det ändå vekt att inte 4-beta eftersom det är cap och jag ändå inte kan bli återhöjd. Kommentar?

 

River: (20.25 BB) 3club.gif(3 players)

SB checks, UTG+1 checks, Hero bets, SB calls, UTG+1 calls.

 

Märklig action IMO. 3-bet och check på river från UTG+1. Värdebet från mig? Här lär man ju bli synad med både AK, AQ och en mängd andra spännande händer. Blir vi höjda måste vi väl syna här mtp pottens storlek?

 

Final Pot: 23.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser bra ut.

 

Sjukt efterblivet spel av båda motståndarna.

 

sb kan 3beta pre och har sen inga problem med att check-syna dubbla bet på flop och turn, enda tänkbara handen med tanke på hans agerande på floppen är A,K typ tänkte peela turn för en bet på flopp men orkar inte lägga när det blir 2 till och träffar K på turn och é en sån som aldrig foldar tp.

 

utg +1 ja vad säger man mer än att det verkar vara ett ärkemongo, han lyckas spela varenda gata helt osammanhängande med varandra, rätt imponerande.

Killen har 2 kort men vilka dom är vete fan.

 

Sjuk hand , posta resultatet sen så vi för garva lite...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG+1 has :Ks::Qc: (two pair, kings and queens).

Hero has :Qh::Kh: (two pair, kings and queens).

SB has :As::Ah: (two pair, aces and threes).

Outcome: SB wins 23.25 BB.

 

Tjaa... Som det utvecklade sig hade jag alltså som bäst fått split. Får väl vara tacksam för dumskallarna som sparade mig nåt bet på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att vi kan cappa turn, kanske till och med bör.

 

Men känslan man får efter preflop och flop spelet är att något är fel.

 

När K dyker upp på turn och utg+1 dundrar på igen så kan jag inte sätta han på en hand,om jag hade cappat turn och det checkats till mig på rivern så hade jag starkt övervägt att checka bakom på rivern, skulle vilja ha någon form av info på fi för att få en indikation på vad som är lämpligt.

Känslan är att något är fel.

 

Sb: otvivelaktigt handens tomte,hur i h-vete kan man spela handen så sjukt illa på flop. Kändes som enda rimliga 3betshanden han kan ha med tanke på flop passiviteten är A,K. Preflop och river är bra spelat på turn kan han inte ha en susning om hur han står efter mongospelet på flop.

 

utg+1: preflop limpsynar raise + reraise med en hand som väldigt ofta är dominerad dessutom inklämt mellan preagressorerna,känns inte stekhett.

 

på flop så träffar han tp och bombar på men inser nog att han är slagen då han blir 3bettad, typ sätter hero på A,D/K,K/A,A

 

På turn så bestämmer han sig för att det inte är KK och kör på,med KK så cappar vi ju gärna och med A,D så raise-synar vi knappast.alltså kan vi bara ha AA kvar

 

På river så inser han att han är slagen då bordet paras så är han ju efter dina AA och gör en crying overcall.

 

simsalabim så dyker sb upp med AA jag tror han blev lika snopen som hero.

 

Utg+1 spelar bättre och bättre gata för gata ung. kass,ok,bra ,mkt bra

 

Så utg+1 svajiga preflop spel + framförallt sb helt sjuka floppspel gör att det blir svårt att sätta fi (framförallt utg+1 tackvare sb mongospel på floppen) på några händer.

 

Känslan man får är att det är något som inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...