Gå till innehåll

Sjuh försöker lära sig tålamod genom att grinda micro limit

Recommended Posts

Postad

Hejhopp. (skriver den här dagboken enkom för min egen skull, men läs på om ni vill)

Jag är en lagombra pokerspelare (teoretiskt sätt iaf), men verkar helt sakna tålamod, speciellt online. Spelade ihop en liten (med betoning på liten jmfrt med övriga dagböcker här) rulle live häromåret, men har slumpat bort det mesta på cosmopoltruneringar, i Vegas och på dumma cash games som jag inte har skill för. Online tar jag inte poker på riktigt alls, utan tröttnar och spelar alldeles för löst.

Så, för att komma någonstans här i livet tänkte jag 'straffa' mig själv genom att ge mig på att grinda micro micro limit cash games, t o m limit holdém för att göra det extra tråkigt (nåja, rätt kul borde det iofs bli).

Startrullen är de $27.79 jag har över från att ha slängt bort resten på turneringar över min rullestorlek. Målet är att se till att den växer, utan att frestas att betala in mig i några turneringar och utan att gå upp i limit (iaf innnan rullen klarar av det). Den andra risken är att jag tycker att det blir för tråkigt, och väljer att spela allt för sällan. Händer något av detta (eller jag sumpar bort hela rullen) har jag förlorat, och jag får inse att jag är en dålig pokerspelare.

Lyckas jag läsa någon pokerbok framöver får jag pluspoäng, är sannerligen på tiden.

Postad

Drar igång ett bord limit hold'em $.02/.04, och plussar lite på mitt $4 inköp. Men det borde vara ok att gå upp en nivå för att iaf få lite utslag; $.05/$.10 är ju ok på $4 upptag.

Postad

...jao, och sammanfattningsvis ger första sessionen (kanske två timmar?) med tre $.05/.10 bord (ten-handed) plus nästan $7 (hurra! x). Men jag spelar fortarande för löst, synar och höjjer friskt ur dålig position med tveksamma händer (det är ju bar några ören... *damn*) och synar av när jag egentligen vet att jag är slagen. Till mitt försvar kanske man kan tycka att motståndet är extremt fiskigt, men min teori är iaf att jag borde plussa om jag spelar hyffsat tight...

Sen känns det iofs lite fusk att spela tre+ bord, eftersom det blir lättare att folda sig igenom dåliga positioner osv då, kanske kan utöka utmaningen till att bara spela två bord när jag kommit längre.

Start: $27.79

Nu: $34.95

Postad

stats för sessionen ovan (pinsamt ofc, inte i närheten av att lära sig spela tight)

Hold'em (Real Money):

200 hands played and saw flop:

- 16 times out of 21 while in small blind (76%)

- 18 times out of 19 while in big blind (95%)

- 56 times out of 160 in other positions (35%)

- a total of 90 times out of 200 (45%)

Pots won at showdown - 22 out of 38 (58%)

Pots won without showdown - 19

Postad

Session nummer 2. Foldade starthänder lite lite oftare, men långt ifrån tillräckligt. Förvånansvärt lätt att bluffa på så här låg nivå; positionsspel går väldans mkt bättre än övrigt slafs så måste verkligen lära mig att lägga mig i dåliga positioner.

332 händer, 3 bord .05/.10

+$8,35

rulle: $43,30

200 hands played and saw flop:

- 10 times out of 22 while in small blind (45%) (iaf lite bättre)

- 17 times out of 22 while in big blind (77%)

- 55 times out of 156 in other positions (35%)

- a total of 82 times out of 200 (41%)

Pots won at showdown - 12 out of 24 (50%)

Pots won without showdown - 14