El Helado Patata Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Har bara kört freezeouts men nu lirade jag en 109$ rebuy så startstacksen är 1,5k och man kan rebuya till 3k direkt om man vill. Ser en viss mossified84 som rebuyar direkt (han hade förresten 418k total sen 2006 vinst och då borde han ha lite koll tycker man?) och pushar all in mest hela tiden, är det så man lirar rebuys eller? Och att direkt lägga till 1,5k till är också givet? Finns med 100% säkerhet en tråd om detta redan men hittar inte i denna djungel av trådar. Citera
gdaily Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Skrev en artikel för VÄLDIGT länge sedan på poker.se, du får rota i arkivet. Citera
gdaily Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Och nej, att spela "huvudlöst" är nog ett bra sätt att minimera sitt EV i turren (men förvisso maximera chansen till en "dyrköpt vinst") Citera
gizzze Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Har stött på flertalet sådana spelare i RB-turrar och de gör det enbart för att dra på sig en stor stack från början, kosta vad det kosta vill. Nackdelen är dock att man lär ta sig väldigt långt in i pengarna för att få tillbaka de pengarna. Låt oss säga att han bygger på sin stack till 15-20k ganska snabbt för låt oss säga $700. Den stacken är ju inte mycket värd vid ett senare tillfälle. Och som Ola säger.. måste ju vara ett grymt EV- att göra på det sättet. Ändå fortsätter dem! Och du som spelare mot dessa, vänta på bra händer och plocka deras marker. De köper ju in nytt iaf! Citera
El Helado Patata Postad 4 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2008 Och nej, att spela "huvudlöst" är nog ett bra sätt att minimera sitt EV i turren (men förvisso maximera chansen till en "dyrköpt vinst") Helt huvudlöst är ju inte särskilt bra men jag noterade att de som spelades mest aggro på 109$-rebuyen under rebuyperioden hade rätt stabila resultat på MTTs (vet inte exakt vad som är bra men jag antar att $300k+ mer ifrån 2006-2008 borde vara bra i de allra flesta all trots de inte påpekar nettovinsten). Citera
Nevermind Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 rebuya alltid till 3k, gör alltid addon. Många spelare (inkl jag) tar medvetet små EV- lägen under första timmen för att få ihop en stor stack. Sen finns det ju vissa som är överdrivna, typ zang, och det är bara idiotiskt imo. Citera
edsf Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Nackdelen är dock att man lär ta sig väldigt långt in i pengarna för att få tillbaka de pengarna. Låt oss säga att han bygger på sin stack till 15-20k ganska snabbt för låt oss säga $700. Den stacken är ju inte mycket värd vid ett senare tillfälle. En stack på 10-13 återköp för kostnaden av 7 återköp är ju sjukt bra om man spelar galet. Om man spelar halvdåligt så kan man inte förvänta sig att ha positiv chipEV. För övrigt är det inget måste att göra återköp. Om man har nämnvärt övertag över motståndet så ska du nog göra det om du tjäna pengar. Om du har väldigt marginellt +EV eller -EV är det nog en hyfsad idé att försöka göra så få återköp som möjligt i turneringar med addon som är billigare än återköp, om du inte tycker det blir tråkigare att spela så. Det för att kostnaden för addon är mindre på dom flesta sajter, och du får då fler marker än motståndare som gör fler återköp än dig i genomsnitt. Extremexemplet är UBs återköpsturneringar där dom har återköp för 1500 chips och addon 3000 med valet att göra dubbelt addon. Om man då gillar pengar så tar man inget återköp och tar bara lägen där man är riktigt stor favorit (66.7% favorit låter korrekt) och tar sen dubbla addons. Man kan till exempel inte syna all-in från någon när man har AK om han inte har väldigt lustig pushrange. (Det är kanske möjligt att man kan ta små -EV lägen då man kan få bättre möjligheter senare, till exempel då man kan komma i lägen där en stack på 2500 chips pushar så har man nu möjlighet att spela där man har precis över neutralt chipEV mot motståndarens HD med sina 3000 chips och inte vara tvungen att återköpa om man förlorar) Citera
MJ Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Förmågan att ta top2 spelar in om det är lönsamt med många inköp. Självklart menar jag då inte, "ja jag vann så det lönade sig att göra 10 inköp". Trackrecord. Citera
Gahlster Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 rebuya alltid till 3k, gör alltid addon. Typiska poker-"alltid" imo. Citera
Thorn- Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 mossified84 är knappt plus totalt... att pusha som en galning under rebuyperioden är värdelöst. Citera
Thorn- Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 rebuya alltid till 3k, gör alltid addon. Många spelare (inkl jag) tar medvetet små EV- lägen under första timmen för att få ihop en stor stack. Sen finns det ju vissa som är överdrivna, typ zang, och det är bara idiotiskt imo. bel0w och Andy McLEOD är väl ännu extremare exempel? zang har ju fortf sick ROI Citera
Nevermind Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 bel0w och Andy McLEOD är väl ännu extremare exempel? zang har ju fortf sick ROI OPR drar ju ett snitt över antalet rebuys i hela turneringen (väl?) så ROIen blir ju klart missvisande. De gånger zang suttit med mig så har han varit rätt störd, men tror han har lugnat sig väldigt mkt senaste tiden. Du har givetvis rätt i det du säger i din andra post, det är rätt idiotiskt att spela som dom, men under sista blindsperioden (dvs 50/100 på stars) första timmen så tror jag nog det kan vara okey att gambla rätt friskt om man fortfarande har startstack, blir ju ibland en del döda pengar i potten i form av limp/foldare osv som kompenserar en del. Man tar ju gärna flips (dock har edsf rätt, vissa sidor, särskilt UB är ju verkligen ett undantag) och små underlägen i slutet för att dubbla, iaf gör jag det. Citera
Recommended Posts