SALBUNDY Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 PokerStars Tournament, Big Blind is t600 with t50 antes (6 handed) UTG (t11195) UTG+1 (t9985) FI (t15365) Button (t14222) SB (t7010) Hero (t14312) Preflop:Hero is in BB with 7:diamond: 7:spade: UTG folds,UTG+1 folds,FI raises to t1800, Button folds, SB folds, Hero calls t1200 Flop:(t4200) K:diamond: 8:diamond: T:spade: (2 players) ??? Vi är redan ITM fast det blir inte mer än en kebab för pengarna just nu! Har suttit på bordet ca 10 händer har sett typ 3 händer hittills vunnit 2 utan visning och FI verkar rätt TAG hitills har inte visat några händer alls än. Hur agera på denna flop?Check/fold,check/call,check/raise? Hur mycket skulle ni kunna syna här om ni ni skulle kunna det överhuvudtaget? Vinst i denna pott skulle lägga er i top 10 i turren med typ 100/1100 kvar. Citera
Joeduck Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 C/F(synar kanske), B(½)/F på turn Citera
SALBUNDY Postad 3 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2008 C/F(synar kanske), B(½)/F på turn håller med c/f e nog vad som verkar bäst men beta typ ½ pot på flop vore inte det en bra chans att ta den redan nu försöka ta kommando och om han slår om så folda men om han bara synar så sitter han nog inte med en stark kung iaf och potten kanske kan köpas vid blank turn? Han vet ju att jag har han nästan coverd och kanske inte vill riskera för mycket... Citera
Joeduck Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Det blir nog dyrt att betta bort dragen relaterat till din stack på turn så du bettar typ 1/3? Och FI går allin med sitt combodrag/JJ+.. jag sparar nog hellre här. Mycket möjligt att du leder 60% eller något men utan read,pos+ pf spelet o stacken så tycker jag det är onödigt att spela vidare med en sån pisshand Citera
eurythmech Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Vi borde dega in pre, eh? Som spelat, c/f Citera
Recommended Posts