Gå till innehåll

[SHNL50] omgbanana bestiger Everest


omgbanana

Recommended Posts

Sick! vilken jävla dag!

 

Började med att successivt backa $250 (!!!), tappade bla 2st AA mot annat skräp, såklart fulla inköp båda gångerna. Inte mkt att säga egentligen, några beats, men mkt standardsituationer (överpar vs set). Kändes verkligen inte bra med ett sådant monsterback, mitt förra backrekord var cirkus 150 eller så.

 

Iaf, skam den som ger sig. Jag höll all form av tilt borta och kämpade, kämpade och kämpade. Min envishet gav tillsist resultat och dagen slutar på +$25! Sjukt nöjd är jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just fan, här är en sjukt svår syn.

 

EverestPoker Game #2782753255: Table Doha-69 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 19:48:46 - 2008/02/07

Seat 1: BiGb1rD ($51.25)

Seat 2: MoroP ($81.30)

Seat 3: sajlencer ($108.45)

Seat 4: cave ($57.45)

Seat 5: Wiesio ($142.60)

Seat 6: b_a_n_j_o ($78.45)

BiGb1rD posts the small blind of $0.25

MoroP posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sajlencerAce of Spades Ace of Clubs

sajlencer raises to $2.00

cave calls $2.00

Wiesio calls $2.00

b_a_n_j_o calls $2.00

BiGb1rD folds

MoroP folds

*** FLOP *** 5 of SpadesKing of Hearts10 of Clubs

sajlencer bets $8.75

cave calls $8.75

Wiesio folds

b_a_n_j_o raises to $30.00

sajlencer raises to $51.25

cave folds

b_a_n_j_o raises to $76.45 and is all-in

sajlencer calls $25.20

*** SHOW DOWN ***

sajlencer shows Ace of SpadesAce of Clubs

b_a_n_j_o shows King of DiamondsJack of Hearts

*** TURN *** 5 of SpadesKing of Hearts10 of Clubs9 of Spades

*** RIVER *** 5 of SpadesKing of Hearts10 of Clubs9 of Spades3 of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 5 of SpadesKing of Hearts10 of Clubs9 of Spades3 of Hearts

sajlencer collects $167.40

 

Satte FI på ak, han var lite överaggro och verkade vara på tilt. Var sjukt nära o lägga...

 

svår syn? du synar 25$ för att vinna 167$ med ett överpar!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom frugan varit borta idag med har det såklart blivit en jävla grind. Slutade med cirkus ~2k händer, och det nätta resultatet +$50. Inte så super, men med tanke på att jag (som vanligt) började med att backa ~$100 så kändes det bra.

 

Här var en knepig hand, FI verkade vara på tilt och är allmänt överaggro. Kändes som om han skrek åt mig "FOLDA FÖR HELVETTE! JAG VILL INTE ATT DU SPELAR VIDARE DENNA HANDEN!", vilket fick mig att syna. Bra spel? Vet faktiskt inte.

 

EverestPoker Game #2796407181: Table Doha-15 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 13:58:09 - 2008/02/10

Seat 1: upaymybills ($58.60)

Seat 2: suggus ($90.35)

Seat 3: P_A_D_R_E ($50.45)

Seat 4: Bloody_Jacky ($35.80)

Seat 5: BluffKilla38 ($35.50)

Seat 6: sajlencer ($105.93)

P_A_D_R_E posts the small blind of $0.25

Bloody_Jacky posts the big blind of $0.50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sajlencerKing of Clubs Queen of Clubs

BluffKilla38 folds

sajlencer raises to $2.00

upaymybills folds

suggus raises to $3.50

P_A_D_R_E folds

Bloody_Jacky folds

sajlencer calls $1.50

*** FLOP *** 9 of HeartsKing of Spades4 of Diamonds

sajlencer checks

suggus bets $7.75

sajlencer calls $7.75

*** TURN *** 9 of HeartsKing of Spades4 of Diamonds7 of Spades

sajlencer checks

suggus bets $23.25

sajlencer calls $23.25

*** RIVER *** 9 of HeartsKing of Spades4 of Diamonds7 of SpadesJack of Diamonds

sajlencer checks

suggus bets $55.85 and is all-in

sajlencer calls $55.85

*** SHOW DOWN ***

suggus shows Queen of HeartsQueen of Diamonds

sajlencer shows King of ClubsQueen of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 9 of HeartsKing of Spades4 of Diamonds7 of SpadesJack of Diamonds

sajlencer collects $178.45

 

----------------

 

Polaren spelade en sattelit idag, där hittade han en av de sämsta pokerspelarna genom tiderna. Se och skratta:

 

** Game ID 1862996072 starting - 2008-02-10 15:07:06

** $175,000 Qualifier[1363411]:Table 7 [Multi Table Hold 'em] (600.00|1200.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- GOBBI1 sitting in seat 1 with 17512.85

- Pablito-bro sitting in seat 2 with 12750.00

- Silverminken sitting in seat 3 with 21303.70

- Bob8800 sitting in seat 4 with 12795.83

- castaniet sitting in seat 5 with 4785.00

- gunny65 sitting in seat 6 with 9600.00 [Dealer]

- tajoun sitting in seat 7 with 13025.00

- sweet-lips sitting in seat 8 with 14240.67

- laddn2 sitting in seat 9 with 7755.36

 

tajoun posted the small blind - 300.00

sweet-lips posted the big blind - 600.00

 

** Dealing card to Silverminken: 9 of Diamonds, 7 of Hearts

laddn2 folded

GOBBI1 folded

Pablito-bro folded

Silverminken folded

Bob8800 raised - 1200.00

castaniet folded

gunny65 folded

tajoun folded

sweet-lips called - 1200.00

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 10 of Clubs, 10 of Hearts

sweet-lips checked

Bob8800 checked

 

** Dealing the turn: 10 of Diamonds

sweet-lips bet - 600.00

Bob8800 called - 600.00

 

** Dealing the river: 10 of Spades

sweet-lips checked

Bob8800 went all-in - 10995.83

sweet-lips folded

Bob8800 mucks:

Bob8800 wins 14895.83 from the main pot

 

End of game 1862996072

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

 

Blir antagligen inte mer lir ikväll, men är ledig i morgon så då blir det att köra hårt igen!

 

BR: $2140

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit några dagar off för att analysera spelet lite. Anledingen till detta är en ytterst otäck session där jag backade nästan $200 på 2 timmar. Var bara back cirkus 100, varpå jag plockar upp KK på två olika bord inom loppet av två minuter. Torskar inköp med båda mot 45 respektive 35. Hejja!

 

Well, jag har kämpat vidare idag iaf. Sprunt in i AA med KK inte mindre än två gånger, drog dock ut en (!!!). Ligger +80 ungefär, får se var det slutar..

 

BR: $2055

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blä. ~-$320.

 

Spelat bra. Vunnit två stora potter på precis hela dagen. Över 300 händer var min största pott $10... 1800 händer för dagen. Helt fuckin hemskt.

 

Men känner iaf att jag minimerade min förlust...

 

Här är dagens förlusthänder:

 

http://www.pokerhand.org/?2106107

http://www.pokerhand.org/?2106109

http://www.pokerhand.org/?2106115

http://www.pokerhand.org/?2106116

http://www.pokerhand.org/?2106117

http://www.pokerhand.org/?2106119

http://www.pokerhand.org/?2106123

http://www.pokerhand.org/?2106128

http://www.pokerhand.org/?2106131

http://www.pokerhand.org/?2106222

http://www.pokerhand.org/?2106225

 

BR: $1735

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var också en ganska hemsk dag. Ingenting fungerade som vanligt, fi:s fyraoutare satt hela tiden, om jag hade en medioker hand så gav mig river alltid ett kort som gjorde att fi fick in mina pengar. äckligt värre. slutade på -$185.

 

Idag valde jag att starta en helt ny pt-databas. Den förra databasen såg alldeles för hemsk ut. Det blev 50k händer i den, och allt som allt var jag break-even på mina sista 30k... helt jävla galet.

 

Anyway, dagen var bra. Började med att plussa $250 ganska direkt (!), men slutade ändå dagen på endast +$100, efter en hög med beats och äckliga riverkort. Men, allt plus är bra plus. I morgon så jävlar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket har hänt. Jag tröttnade totalt på everest ointresse av att ha kvar sina regulars (pissiga bonusar, ingen rb), så efter en veckas våldsam betäckning i baken av deras rigg så cashade jag ut och bytte till bestpoker. Vip-shop och bananavtal... kan ju inte bli bättre. Dessutom skriver folk inte på franska i chatten :)

 

Rullen ligger på cirkus 1350, vilket är skitkass. MEN, nu är det nya tag som gäller. Kommer spela 5man NL50 som vanligt... update to come.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför minraisar du så ofta som du gör? :)

Lycka till på best!

 

minraisen används oftast när jag reraisar på floppen, vanligtvis för att markera handstyrka. brukar faktiskt ha väldigt bra resultat, iaf på mina mininivåer :) självklart är det inget spel som skall appliceras på regularsen men resten brukar se det som en styrkehandling och vika sig. Blir man däremot reraisad så är man vanligtvis upp mot något riktigt hårt (eller en megafisk).

 

 

 

Ska kolla upp exakt bananandel, har det inte i huvudet. Ber att få återkomma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat på ett tag då jag varit lite deppig av spelet. Det går KÄPPRÄTT åt helvette, totalt våldtagen av ongames äckliga 5max bord.

 

Jag trodde övergången fårn 6 till 5-max skulle vara lätt, spela lite fler händer i position så skulle allt vara fint. Ack så fel jag hade. Följande saker är problem:

 

1. Folk är sjukt aggro. Mina CB blir synade/reraisade hela tiden.

2. Har man inte position kan man lika gärna lägga allt utom AA, man kommer få syna ner allting.

3. Lyckas man trotts allt träffa något får man såklart inte betalt.

4. Utdragningar. Värre än everest... fan, ingenting får stå. Inte ens floppade nötter får stå...

5. Spelare kommer och går HELA tiden, man spelar itne med samma personer mer än 5-15 minuter innan hela bordet bytts ut. Table image är inte värt ett SKIT.

 

Jag har cirkus 800d kvar på Bestpoker, kommer nog använda dessa till turneringar eller dylikt. Ska nog deposita 500d själv på everest för att cleara en 500d signup bonus (lirade på stejkarens konto innan). Skall spela 4-5 bord Nl25 till jag når ~1k, för att sedan försöka Nl50 igen.

 

Anyway, jag har ett litet önskemål. För tillfället har jag tre vänner som spelar poker. En spelar SHNL2k, en spelar SHNL600 och en spelar bara SNGs/MTT. Alltså; jag har absolut ingen att diskutera spelet med. Snackar förvisso med SHNL2k-snubben en hel del, men känns mest som om jag stör honom med alla mina HHs och funderingar.

 

Så, min fråga till er: Finns det någon där ute som spelar SHNL25-100 som vill ha någon kompis att snacka med på msn? Diskutera HHs, teorier, strategier och allt annat mellan himmel och jord. Vill endast ha folk som planerar att spela seriöst och gärna ha spelat ett tag iaf, jag är ytterst seriös med mitt spelande. Spelar vanligtvis runt 18-24 om dagarna, du får gärna ha liknande tider! Låter detta intressant? Skicka PM med MSN så addar jag :)

 

// omgbanana

 

ps. Kommer aldrig någonsin fråga om att låna pengar, och kommer heller ej någonsin att låna ut pengar till någon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, då har man depositat på everest under eget konto. Ville sätta in $1k, men fick bara sätta in $300 med mitt visa. Detta var lite dumt då jag skulle göra bonushorornas $500-bonus.

 

Skickade ett mail till supporten o frågade ifall det var något problem iom att jag inte kunde deposita mer än $300 denna gång. Här är svaret:

 

Hej nuts4sale,

 

Tack för ditt mejl. Koden du hänvisar till verkar gälla på

hollywoodpoker.com

 

För Everest så gäller: [...]

 

Liksom wtf? Mailade igen och påtalade att personen som skrev det nog itne har alla hästar i stallet. Efter en stund svarar de:

 

Hej igen,

 

Tack för ditt mejl. Har kollat upp erbjudandet närmare nu och det verkar

som att de uttryckt sig illa på sidan. Du får 500 dollar bonus oavsett

storlek på insättningen men observera att detta är en cash bonus. Det

innebär att du måste tjäna in 5000 summit points innan bonusen förs över

som en klumpsumma till ditt konto.

 

Se till att lägga till koden så snart som möjligt.

 

MEN VAD I FAN DÅ! Jag kan inte alls lägga till koden för det står att jag inte är behörig för den (måste ju deposita 500 ffs!)! Skickade ett surt mail och bad dem fixa min deposit limit eller fixa bonuskoden.

 

Snacka om kompetent support!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon skall jag för övrigt opereras, de skall snitta upp muskelsäckarna på båda smalbenen då det verkar som om de är för trånga. Kort operation, lång rehab. Kommer vara 100% sjukskriven i 2-5 veckor ungefär. Men eftersom det är båda benen det gäller så är det knappast troligt det läker på två veckor... långtidssjukskrivning ftw! grind, here i come!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon skall jag för övrigt opereras, de skall snitta upp muskelsäckarna på båda smalbenen då det verkar som om de är för trånga. Kort operation, lång rehab. Kommer vara 100% sjukskriven i 2-5 veckor ungefär. Men eftersom det är båda benen det gäller så är det knappast troligt det läker på två veckor... långtidssjukskrivning ftw! grind, here i come!

 

grattis? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror som du, det kommer nog ta över två veckor. Grattis-posten ovan är kanske ironisk men den innehåller en sanning i att det görs allt färre operationer av det slaget. Det har varit relativt restriktivt med preventiva operationer under, typ, 2000-talet. Hellre planerad konvalescens (stavning?) än en fet compartmentskada i underbensmuskulatur IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

derka: jag känner faktiskt "grattis" atm, ska bli skööönt att slippa jobbet. Misstänker dock att jag redan ådragit mig en kronisk skada, då jag lidit av detta så länge som jag kan minnas (även om det blivit riktigt riktigt jobbigt de senaste 3 åren). Lyckades få tid mkt pga att min far är läkare och kunde dra i lite trådar och så. Ibland skall man ha tur!

 

2h, sen får jag inte äta mer före operationen. Man kanske skulle dra till max? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken!

 

Det var ett tag sedan jag skrev, inget planerat men det blev så. Kommer inte skriva så mkt nu heller, mer än att det verkar ha vänt nu. Ligger +200 i mars so far iaf ;)

 

Har en hand jag måste få åsikter om!

 

Bakgrund: Började med att FI förlorade nästan en full BI till en snubbe som drog ut honom stenhårt på river. Handen efter sitter FI Utg+1, FI går all-in (ingen raise innan). Alla viker. Handen efter insta-ställer FI utg igen. Här är resultatet:

 

EverestPoker Game #2921081549: Table Doha-38 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 14:53:36 - 2008/03/05

Seat 1: Nuts4sale ($73.55)

Seat 2: gis1994 ($42.58)

Seat 3: AnTrakS ($69.76)

Seat 4: Snicies92 ($71.36)

Seat 5: Lose-it-all ($53.97)

Seat 6: Zarathus7ra ($47.75)

gis1994 posts the small blind of $0.25

AnTrakS posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nuts4saleAce of Diamonds Queen of Hearts

Snicies92 raises to $71.36 and is all-in

Lose-it-all folds

Zarathus7ra folds

Nuts4sale calls $71.36

gis1994 folds

AnTrakS folds

*** SHOW DOWN ***

Snicies92 shows Ace of HeartsJack of Hearts

Nuts4sale shows Ace of DiamondsQueen of Hearts

*** FLOP *** 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs

*** TURN *** 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs10 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs10 of Diamonds8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs10 of Diamonds8 of Diamonds

Nuts4sale collects $140.47

 

Gjorde jag rätt som synade med AQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken!

 

Det var ett tag sedan jag skrev, inget planerat men det blev så. Kommer inte skriva så mkt nu heller, mer än att det verkar ha vänt nu. Ligger +200 i mars so far iaf ;)

 

Har en hand jag måste få åsikter om!

 

Bakgrund: Började med att FI förlorade nästan en full BI till en snubbe som drog ut honom stenhårt på river. Handen efter sitter FI Utg+1, FI går all-in (ingen raise innan). Alla viker. Handen efter insta-ställer FI utg igen. Här är resultatet:

 

EverestPoker Game #2921081549: Table Doha-38 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 14:53:36 - 2008/03/05

Seat 1: Nuts4sale ($73.55)

Seat 2: gis1994 ($42.58)

Seat 3: AnTrakS ($69.76)

Seat 4: Snicies92 ($71.36)

Seat 5: Lose-it-all ($53.97)

Seat 6: Zarathus7ra ($47.75)

gis1994 posts the small blind of $0.25

AnTrakS posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nuts4saleAce of Diamonds Queen of Hearts

Snicies92 raises to $71.36 and is all-in

Lose-it-all folds

Zarathus7ra folds

Nuts4sale calls $71.36

gis1994 folds

AnTrakS folds

*** SHOW DOWN ***

Snicies92 shows Ace of HeartsJack of Hearts

Nuts4sale shows Ace of DiamondsQueen of Hearts

*** FLOP *** 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs

*** TURN *** 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs10 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs10 of Diamonds8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 9 of DiamondsKing of Diamonds7 of Clubs10 of Diamonds8 of Diamonds

Nuts4sale collects $140.47

 

Gjorde jag rätt som synade med AQ?

 

Om du tror att han ställer med varje hand är det ju en självklarhet att syna med AQo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...