Gå till innehåll

Shorthanded Limit Holdem Svenska Spel!


ChristerHedlund

Recommended Posts

Går mitt spelande. Har dock spelat alldeles för lite den här månaden för att det ska kunna ge några större pengar, men i alla fallt stabilt plussande nästan varje dag. Gick ju in med 300 på SvS och börjar närma mig 600:- där och då tänkte jag börja spela 2 bord. Ska nog kunna öka på vinsten något mer med detta tror jag iaf! Spelar just nu ett väldigt enkelt spel, vilket verkar räcka bra på denna nivå. Det är ju så otroligt mycket dåliga spelare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina sessions denna månad är riktigt korta tyvärr. Hinner inte spela allt för mycket men har iaf spelat upp rullen till 610:- på Svenska Spel vilket innebär att jag ska börja spela 2 bord åt gången. Kommer därför hinna spela fler händer. Kommer köra 2bord till jag kommer upp till en rulle på 1200:- och sedan endast köra ett bord på 2/4 till att börja med....Kommer nog inte hinna till nästa nivå innan månadsskiftet men förhoppningsvis inte långt därifrån...ha en bra kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått riktigt segt sista dagarna, något back inte mycket men iaf minus. Blivit utrivrad hela tiden känns det som men vet att det jämnar ut sig i längden.

 

Totalt februari:

 

Antal händer: 2912

Resultat: +329:- (5,6bb/100händer)

 

5,6bb/100 händer är ändå ett bra resultat, har bara hunnit spela alldeles för lite denna månad men ska bli bättring på det. Rullen just nu iaf 696:- vilket innebär 504:- innan nästa nivå. Om jag fortsätter med 5,6bb/100händer så innebär det att jag bör spela 4500händer till innan jag är där. Får hoppas att det räcker eller till och med går fortare än så....Blir lite mer spel om en stund. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de viktigaste färdigheter en pokerspelare måste ha är att spela rätt spel. Om du inte bara vill träna så finns det ingen anledning att spela mot proffs! Det bästa sättet att studera ett spel är att se hur mycket betting/raising som förekommer. Om det är mycket raising och folding så håll dig undan! Om de flesta tenderar att försöka se floppen billigt och bara gör calls efter en raise så sätt dig ner vid det bordet! Anledningen till att du vill spela mot passiva spelare är att selektiv aggressivitet är en av de viktigaste färdigheterna för att vinna spel som är shorthanded. (Pokertips.org)

 

På svenska spel så är de flesta spelare mycket passiva på 1/2 nivån vilket gör att jag inte tycker man behöver studera borden nämnvärt innan man sätter sig. Ställer mig själv bara i kö och hoppar in på första bästa bord. Däremot då man kommer högre upp i nivå kan detta bli allt viktigare. Något att tänka på för framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari

 

Antal händer: 4205 (145händer/dag)

Resultat: +376:- (4,4bb/100händer)

Cashar ut: 188:-

Bankrulle: 555:- (475:- Svenska Spel +80:- Pokerstars)

 

Stats på Svenska Spel:

 

Spelade händer: 4105

Vunna händer: 617 (15%)

Sedda floppar: 1896 (46%)

Vunna utan visning: 249/617 (40%)

Vunna om sedd flopp: 575/1896 (30%)

Vunna efter visning: 368/660 (55%)

 

Mål Mars månad:

 

Antal händer: 6727händer (217händer/dag)

Resultat: +672:- (5bb/100händer)

-Aldrig limpa UTG endast raise om jag tänkt spela handen

 

Om jag uppnår detta resultatmål så innebär det att jag är redo att spela 2/4 i början av April månad. Ska inte vara något omöjligt mål tycker jag.

 

Ni får gärna kommentera min stats om det är något ni tycker ser konstigt ut eller funderar över. Det har också varit väldigt lite aktivitet i denna dagbok, ointresse för FL eller bara ointresse för denna dagbok? I så fall skriv gärna vad ni vill att jag skall skriva mer om så gör jag det. Hoppas ni alla får en bra Mars månad! Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...