Gå till innehåll

Recommended Posts

Hand P4-59632899-444, Started at 2008-01-31 20:29 (GMT+1)

Table 'Montgomery': $4-$4 No Limit HE (Real)

 

 

Seat 2: HERO ($372 in chips)

Seat 4: smokie_KK ($859 in chips) (on the button)

Seat 8: von_Stiert ($740 in chips)

 

 

*** Blind Bet Round *** :

 

 

von_Stiert : Post Blind ($2)

HERO : Post Blind ($4)

 

 

Dealt to HERO: 5h/5c

 

 

*** Pre-Flop *** :

 

 

smokie_KK : Bet ($14)

von_Stiert : Fold

HERO : Call ($10)

 

 

*** Flop *** : 4d 3s 8c

 

 

HERO : Check

smokie_KK : Bet ($22)

HERO : Call ($22)

 

 

*** Turn *** : [ 4d 3s 8c ] 2c

 

 

HERO : Check

smokie_KK : Bet ($35)

HERO : Raise ($75)

smokie_KK : Call ($40)

 

 

*** River *** : [ 4d 3s 8c 2c ] Ad

 

 

HERO : Bet ($200)

smokie_KK : Fold

 

 

*** SUMMARY ***

Pot: $422 | Rake: $2

Board: [ 4d 3s 8c 2c Ad ]

HERO bet $311, collected $422, net $111

smokie_KK lost $111

von_Stiert lost $2

 

 

jag är lite klyven när det gäller denna handen. hur spelar man låga pockets? mitt spel känns inte helt 100%igt måste jag säga.

för vekt raise på turn? för stor bet på river?

 

hur läser ni handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

På flopen är det inte en syn som gäller, utan antingen en raise eller fold. Om du höjer får du information när han lägger sig, synar eller kontrahöjer. Om han kontrahöjer lägger du dig naturligtvis. Om han synar kan du fortsätta beta turn med ditt kombinerade stegdrag + par. Om du missar din stege ska du checka, men eftersom du träffade gjorde du helt rätt med en värdebet på sista kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flopen är det inte en syn som gäller, utan antingen en raise eller fold. Om du höjer får du information när han lägger sig, synar eller kontrahöjer. Om han kontrahöjer lägger du dig naturligtvis. Om han synar kan du fortsätta beta turn med ditt kombinerade stegdrag + par. Om du missar din stege ska du checka, men eftersom du träffade gjorde du helt rätt med en värdebet på sista kortet.

 

 

Ett stort lol igen.

 

 

Till OP. Spelar du liknade med typ stål, set etc så gillar jag detta för att balansera. Som du säger större CR på turn.

 

Wp imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flopen är det inte en syn som gäller, utan antingen en raise eller fold. Om du höjer får du information när han lägger sig, synar eller kontrahöjer. Om han kontrahöjer lägger du dig naturligtvis. Om han synar kan du fortsätta beta turn med ditt kombinerade stegdrag + par. Om du missar din stege ska du checka, men eftersom du träffade gjorde du helt rätt med en värdebet på sista kortet.

 

Brukar hålla mig borta att skriva inlägget men jag känner att jag måste.

Detta är bland det sämsta råden jag någonsin sett. Att checkraisa floppen tar väldigt mycke värde bort från våran hand, då vi istället för att ha en medelgod hand på floppen helt plötsligt har en bluff och att lägga sig är för vekt då vi oftare än inte har bäst hand. Om vi checkraisar så representerar vi en alldeles för liten range för att Fi inte ska antingen ställa om igen som en bluff eller lägga en ensam nia. Om man nu ska ta den här handen så finner jag inget direkt värde att checkraisa mini på turn, tycker vi tar en syn igen och leder rivern om vi förbättrar eller syn/foldar om vi inte förbättrar beror på vilken read vi har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akim, jag skulle uppskatta att du inte efter varje inlägg som jag gör svarar "LOL", och utan att motivera varför. Konstruktiv kritik på mitt spel är välkommet; trashtalk får du göra någon annanstans.

 

Wejer, jag skulle uppskatta att du inte gräver upp flera månader gamla trådar där du inte har något nytt att tillföra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...