Gå till innehåll

FLT FR $2/4, tvåpar får mothugg


crillux

Recommended Posts

9 handed

 

Preflop:

HERO i CO :As::Qc:

 

1 folds, UTG+1 calls, 3 folds, HERO raises, Button calls, SB folds, BB calls.

 

FLOP: :Qh::7d::3c: (4 spelare)

UTG+1 checks, HERO checks, Button bets, BB folds, UTG+1 calls, HERO raises, Button calls, UTG+1 calls.

 

TURN: :Qh::7d::3c::Ad: (3 spelare)

UTG+1 bets, HERO raises, Button folds, UTG+1 3-bets, HERO caps.

 

Vad har han till sin 3-bet? AK?

 

RIVER: :Qh::7d::3c::Ad::4c: (2 spelare)

UTG+1 checks, HERO bets...

 

Och så var vi framme... Om vi blir höjda, vad gör vi då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter Cap på turn skulle han aldrig checka ett set på river

 

Det trodde inte jag heller...

 

RIVER: :Qh::7d::3c::Ad::4c: (2 spelare)

UTG+1 checks, HERO bets, UTG+1 calls.

 

Han visar :3d::3s: ... Trodde kanske han var översetad eller nåt. Inte vet jag. Man lär sig något nytt varje dag.

 

Jag måste väl ändå cappa turn om jag inte är väldigt säker på att jag ligger efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trodde inte jag heller...

 

RIVER: :Qh::7d::3c::Ad::4c: (2 spelare)

UTG+1 checks, HERO bets, UTG+1 calls.

 

Han visar :3d::3s: ... Trodde kanske han var översetad eller nåt. Inte vet jag. Man lär sig något nytt varje dag.

 

Jag måste väl ändå cappa turn om jag inte är väldigt säker på att jag ligger efter?

 

Absolut...skumt spelat av honom :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut...skumt spelat av honom :shock:

 

Ja, det skulle man kunna säga. Tycker att jag sett en del väldigt skumma spel på $2/4 (i linje med vad man ser på lägre nivå). Vilket kanske säger att det är många som är rätt odugliga även på den här nivån.

 

Lite OT så har jag haft en rejält dålig inledning på $2/4 vilket antagligen beror på att jag själv fortfarande har mycket att lära, men enl PT så är det också rätt gott om duktiga utdragningar efter tomtesyner från Fi. Jag trodde nog att motståndet på 2/4 skulle vara mera kompetent än det faktiskt är. Men lika fan sitter folk och drar till 2-outare gång efter annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det skulle man kunna säga. Tycker att jag sett en del väldigt skumma spel på $2/4 (i linje med vad man ser på lägre nivå). Vilket kanske säger att det är många som är rätt odugliga även på den här nivån.

 

Lite OT så har jag haft en rejält dålig inledning på $2/4 vilket antagligen beror på att jag själv fortfarande har mycket att lära, men enl PT så är det också rätt gott om duktiga utdragningar efter tomtesyner från Fi. Jag trodde nog att motståndet på 2/4 skulle vara mera kompetent än det faktiskt är. Men lika fan sitter folk och drar till 2-outare gång efter annan.

 

Största motståndaren på $2/4 är dock rajken, bättre att försöka sig på $5/10 eller $10/20 trots att motståndet är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största motståndaren på $2/4 är dock rajken, bättre att försöka sig på $5/10 eller $10/20 trots att motståndet är bättre.

 

Har inte riktigt rulle för det. Ännu, ska jag säga. Men målet är förstås att kunna gå upp i nivå så småningom. Om det nu inte slutar med att jag blir fiskmat och får börja om på 1/2... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...