crillux Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 9 handed Preflop: HERO i CO 1 folds, UTG+1 calls, 3 folds, HERO raises, Button calls, SB folds, BB calls. FLOP: (4 spelare) UTG+1 checks, HERO checks, Button bets, BB folds, UTG+1 calls, HERO raises, Button calls, UTG+1 calls. TURN: (3 spelare) UTG+1 bets, HERO raises, Button folds, UTG+1 3-bets, HERO caps. Vad har han till sin 3-bet? AK? RIVER: (2 spelare) UTG+1 checks, HERO bets... Och så var vi framme... Om vi blir höjda, vad gör vi då? Citera
Rackad Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 UTG+1 limpa vilket betyder att han knappast gillar sin hand PreF särskilt mkt. Tp han han nog inte. Tvåpar är troligt. A7 tex. Triss är oxå möjligt men känns mer som det lutar åt lägre 2par. Citera
Basen Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Triss är oxå möjligt men känns mer som det lutar åt lägre 2par. För att han bara checkar på rivern? Citera
elvis77 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Efter Cap på turn skulle han aldrig checka ett set på river, cappa igen. A7, A3,AK känns ju otroligt sannolika. Citera
crillux Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2008 Efter Cap på turn skulle han aldrig checka ett set på river Det trodde inte jag heller... RIVER: (2 spelare) UTG+1 checks, HERO bets, UTG+1 calls. Han visar ... Trodde kanske han var översetad eller nåt. Inte vet jag. Man lär sig något nytt varje dag. Jag måste väl ändå cappa turn om jag inte är väldigt säker på att jag ligger efter? Citera
elvis77 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Det trodde inte jag heller... RIVER: (2 spelare) UTG+1 checks, HERO bets, UTG+1 calls. Han visar ... Trodde kanske han var översetad eller nåt. Inte vet jag. Man lär sig något nytt varje dag. Jag måste väl ändå cappa turn om jag inte är väldigt säker på att jag ligger efter? Absolut...skumt spelat av honom Citera
crillux Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2008 Absolut...skumt spelat av honom Ja, det skulle man kunna säga. Tycker att jag sett en del väldigt skumma spel på $2/4 (i linje med vad man ser på lägre nivå). Vilket kanske säger att det är många som är rätt odugliga även på den här nivån. Lite OT så har jag haft en rejält dålig inledning på $2/4 vilket antagligen beror på att jag själv fortfarande har mycket att lära, men enl PT så är det också rätt gott om duktiga utdragningar efter tomtesyner från Fi. Jag trodde nog att motståndet på 2/4 skulle vara mera kompetent än det faktiskt är. Men lika fan sitter folk och drar till 2-outare gång efter annan. Citera
elvis77 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Ja, det skulle man kunna säga. Tycker att jag sett en del väldigt skumma spel på $2/4 (i linje med vad man ser på lägre nivå). Vilket kanske säger att det är många som är rätt odugliga även på den här nivån. Lite OT så har jag haft en rejält dålig inledning på $2/4 vilket antagligen beror på att jag själv fortfarande har mycket att lära, men enl PT så är det också rätt gott om duktiga utdragningar efter tomtesyner från Fi. Jag trodde nog att motståndet på 2/4 skulle vara mera kompetent än det faktiskt är. Men lika fan sitter folk och drar till 2-outare gång efter annan. Största motståndaren på $2/4 är dock rajken, bättre att försöka sig på $5/10 eller $10/20 trots att motståndet är bättre. Citera
crillux Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2008 Största motståndaren på $2/4 är dock rajken, bättre att försöka sig på $5/10 eller $10/20 trots att motståndet är bättre. Har inte riktigt rulle för det. Ännu, ska jag säga. Men målet är förstås att kunna gå upp i nivå så småningom. Om det nu inte slutar med att jag blir fiskmat och får börja om på 1/2... Citera
Recommended Posts