Gå till innehåll

Spelar jag som mr.fisk 2008?


Recommended Posts

***** Hand History for Game 579811769 *****

$0.5/$1 NL Texas Hold'em - Friday, January 25, 00:50:51 ET 2008

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Tixen ( $59.11 )

Seat 2: ***** ( $231.95 )

Seat 3: importkom ( $203.51 )

Seat 4: .Joni. ( $19 )

Seat 5: Tompo ( $105.45 )

importkom posts small blind [$0.5].

.Joni. posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to ***** [ Jh 9d ]

Tompo calls [$1].

Tixen calls [$1].

***** raises [$3].

importkom raises [$4.5].

.Joni. folds.

Tompo folds.

Tixen calls [$4].

***** calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Ah, 9s, Ac ]

importkom checks.

Tixen checks.

***** bets [$7].

importkom raises [$14].

Tixen folds.

***** calls [$7].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

importkom bets [$10].

***** calls [$10].

** Dealing River ** [ 5h ]

importkom bets [$50].

***** ?

 

 

Fi har spelat i stort sett alla händer och synat ned med det mesta fram till river (84/7/1 på 130 händer), visat upp okej händer när hon bettat, inget stål har jag sett än så länge. Borde lägga mig på re-raisen pre-flop men känner att det finns mycket värde i att spela händer mot denna motståndare. Vad gör jag på river? Finns det överhuvudtaget något värde i att syna eller är det ett högre pocket jag är uppe mot?

 

Jag vet att jag är en fisk, men jag betackar mig för elaka kommentarer i stil med "Du suger kamelpung" etc.

 

/GruGloG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallsynar fi med PP över nian i din hand så är kanske inte spelet så jättehet, då kanske du ska checksyna någon gata.

Men om du tror du får syn av PP under nian så är väl handen väldigt korrekt spelad.

Har du däremot readen på att fi inte är en superfisk som betalar av med par under nian så är riverbetten rätt onödig, är han hyfsat tajt så får du i regel split som bäst.

 

Har dock känslan av att fi hade ett A och att detta kommer mynna ut i ett "jag förlorade men spelade inte dåligt-inlägg".

Men nej du spelade inte som en kamelping skulle ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också fisk.

Men vad har du i handen att göra överhuvuvd taget?

Raise med kn 9 off? Jag skulle aldrig komma på tanken, särskilt inte om fi hittills raisat eller synat ner allt?

Visst helt ok att försöka stjäla lite blinds då och då men inte mot en så lös/aggr spelare, det funkar ju inte, eller?

 

Fast det är kanske därför jag fortfarande är fisk?

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallsynar fi med PP över nian i din hand så är kanske inte spelet så jättehet, då kanske du ska checksyna någon gata.

Men om du tror du får syn av PP under nian så är väl handen väldigt korrekt spelad.

Har du däremot readen på att fi inte är en superfisk som betalar av med par under nian så är riverbetten rätt onödig, är han hyfsat tajt så får du i regel split som bäst.

 

Har dock känslan av att fi hade ett A och att detta kommer mynna ut i ett "jag förlorade men spelade inte dåligt-inlägg".

Men nej du spelade inte som en kamelping skulle ha gjort.

 

Eh, det är alltså fi som bettar på rivern och inte jag :P.

 

 

Jag är också fisk.

Men vad har du i handen att göra överhuvuvd taget?

Raise med kn 9 off? Jag skulle aldrig komma på tanken, särskilt inte om fi hittills raisat eller synat ner allt?

Visst helt ok att försöka stjäla lite blinds då och då men inte mot en så lös/aggr spelare, det funkar ju inte, eller?

 

Fast det är kanske därför jag fortfarande är fisk?

Crappy

 

Det är nog mitt största fel i handen men jag tänkte att eftersom hans range är så stor och han synar ned med det mesta så får jag väldigt bra betalt om jag träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick monstruöst betalt på alla mina träffar så därför löste jag upp mitt spel lite. Helt fel tänkt?

 

Du borde egentligen inte lyssna på mig, jag spelar liksom break even på nl50 just nu, men jag delar med mig av mina tankar iaf

 

j,9 off suit är inte direkt någon hand du floppar monster med, onegappers kan ju vara halvnajs men bara om dom är suited imo. Chansen är att du träffar någon marginell hand som mittenpar med halvtaskig kicker och hamnar i en stor pot ungefär som nu med väldigt svåra beslut.

 

Minraisen preflop är skum(har han gjort någon sådan förr?) och skriker högt pocket / ak eller liknande. Om jag var han så skulle jag antagligen spela en hård träff ungefär såhär eftersom jag är medveten om vilken lös image jag har och att jag antagligen får betalt mot en halvtaskig hand. Därför skulle jag folda river och hoppas på att han fortsätter donera pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde egentligen inte lyssna på mig, jag spelar liksom break even på nl50 just nu, men jag delar med mig av mina tankar iaf

 

j,9 off suit är inte direkt någon hand du floppar monster med, onegappers kan ju vara halvnajs men bara om dom är suited imo. Chansen är att du träffar någon marginell hand som mittenpar med halvtaskig kicker och hamnar i en stor pot ungefär som nu med väldigt svåra beslut.

 

Minraisen preflop är skum(har han gjort någon sådan förr?) och skriker högt pocket / ak eller liknande. Om jag var han så skulle jag antagligen spela en hård träff ungefär såhär eftersom jag är medveten om vilken lös image jag har och att jag antagligen får betalt mot en halvtaskig hand. Därför skulle jag folda river och hoppas på att han fortsätter donera pengar.

 

Tack för tankarna. Han gjorde skumma raisar mest hela tiden :P. Med ett klätt och något random kort. Det enda han kan betta med såhär är ju egentligen a-x, k-k, q-q eller möjligtvis j-j, så det finns kanske inget värde alls i att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på J9 pre diskussionen..

 

Många verkar vilja dra ner sin HD pre mot denna typ av motståndare.. Jag tror jag känner typ tvärtom. OP beskriver sin motståndare som FISK som bettar ofta/konstigt. Man borde ju, utifrån den beskrivningen, vilja lira många händer mot h*n. Jag öppnar gärna upp min HD och lirar aldrig limp in. Visst, det känns som ett variansstegrande spel men lönsamt i längden?

 

Alla pockets, sc 45 och uppåt. Ax x=8 eller mer. Alla klädda kombos. typ.

 

såga, håna eller hylla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på J9 pre diskussionen..

 

Många verkar vilja dra ner sin HD pre mot denna typ av motståndare.. Jag tror jag känner typ tvärtom. OP beskriver sin motståndare som FISK som bettar ofta/konstigt. Man borde ju, utifrån den beskrivningen, vilja lira många händer mot h*n. Jag öppnar gärna upp min HD och lirar aldrig limp in. Visst, det känns som ett variansstegrande spel men lönsamt i längden?

 

Alla pockets, sc 45 och uppåt. Ax x=8 eller mer. Alla klädda kombos. typ.

 

såga, håna eller hylla?

 

Han bettade inte alltför ofta, limpade och synade ner ofta, när han väl bettade var det konstigt för det mesta :P. Jag lirar dock också gärna fler händer mot denna typ av motståndare.

 

 

 

Det är väl 0,5/1 @ svs som handen utspelar sig?

 

Helt riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt.

 

** Dealing Flop ** [ Ah, 9s, Ac ]

importkom checks.

Tixen checks.

***** bets [$7].

importkom raises [$14].

Tixen folds.

***** calls [$7]. ,,, tycker att du borde folda här eftersom du drar dött mot det mesta, är väl ganska bra värde i att se många billiga floppar mot en idiot på 0.5/1. :mrgreen:

 

Hur gick handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Flop ** [ Ah, 9s, Ac ]

importkom checks.

Tixen checks.

***** bets [$7].

importkom raises [$14].

Tixen folds.

***** calls [$7]. ,,, tycker att du borde folda här eftersom du drar dött motdet mesta, är väl ganska bra värde i att se många billiga floppar mot en idiot på 0.5/1. :mrgreen:

 

Hur gick handen?

 

** Dealing River ** [ 5h ]

importkom bets [$50].

gruva calls [$50].

importkom shows [ 8d, As ] four of a kind, aces.

importkom wins $160.88 from the main pot with four of a kind, aces.

 

Misstänkte att jag spelade handen som en fullblodsidiot men men, man lär sig något nytt varje dag :).

 

Tack för alla svar allihopa!

 

 

Har en hand till jag är intreserad av att få lite feedback på :

 

***** Hand History for Game 579226288 *****

$0.5/$1 NL Texas Hold'em - Thursday, January 24, 16:32:59 ET 2008

Table Anna 42 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: eidan ( $186.5 )

Seat 2: sciro ( $22.22 )

Seat 3: king69 ( $54.9 )

Seat 4: Dagotto431 ( $278.3 )

Seat 5: **** ( $160.4 )

sciro posts small blind [$0.5].

king69 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to **** [ Qc Qs ]

Dagotto431 raises [$4].

**** calls [$4].

eidan folds.

sciro folds.

king69 calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 4h, 8s, 5c ]

king69 checks.

Dagotto431 bets [$7].

**** raises [$16].

king69 calls [$16].

Dagotto431 calls [$9].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

king69 checks.

Dagotto431 checks.

**** checks.

** Dealing River ** [ 7s ]

king69 is all-In.

**** ?

 

Fi har spelat 7 händer på bordet och bankat all-in i 4-5 händer av dem. Enda visningen jag har sett är 10-4 suited all-in pre. Finns det någon chans att hitta synen här eller är det instafold? Bör jag betta på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på J9 pre diskussionen..

 

Många verkar vilja dra ner sin HD pre mot denna typ av motståndare.. Jag tror jag känner typ tvärtom. OP beskriver sin motståndare som FISK som bettar ofta/konstigt. Man borde ju, utifrån den beskrivningen, vilja lira många händer mot h*n. Jag öppnar gärna upp min HD och lirar aldrig limp in. Visst, det känns som ett variansstegrande spel men lönsamt i längden?

 

Alla pockets, sc 45 och uppåt. Ax x=8 eller mer. Alla klädda kombos. typ.

 

såga, håna eller hylla?

 

Visst att isolera en motståndare som man anser är dålig kan vara en bra idé, men knappast värt att öppna upp hdn för att spela mot en dålig spelare UR POSITION.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...