Gå till innehåll

Wortex -Tusenlappen, a.k.a Gustaf Vasa


wortex557

Recommended Posts

MODERATOR LÅS TACK

 

 

Hallo alla, unga som gamla. Är en hobbyspelare som drömmer om livet som självförsörjande på enbart poker.

 

Vem är jag? : 28 årig PLOmaha addicted finsk dalmas(var tvungen att tänka efter om åldern,hehe),som heter Christian,men kallas för Jaffy,och har gjort det sen innan jag blev född(helt sant).

Jobbar skift som smed,vilket har stört mitt grindschema nåt enormt,men ska börja jobba ständig helg nu,och då blir det ju friare för spel i veckorna :lol:

 

 

Poker: Började lira typ 3,5 år sen,då mestadels småturrar och dylikt. Testade att bonushora ett tag,gick väl sådär. Gick över till TexasFixedLimit och gick sjukt bra(för en amatör alltså) under sommaren 2006. Plussade varje dag i 3 veckor,och jag kände mig odödlig(flesta ni känner säkert igen känslan).

 

 

Min BR växte från 1000 till 6000 dollar på en månad och livet var frid o fröjd. Cashade ut en hel del,och sprätte respeklöst,bara att spela in mer eller hur? På nätet finns ju oändligt med pengar(typ så var mitt tankesätt). Sen satte riggen i och jag gulade. Tog en paus,började om,vann skapligt för sedan gula igen. Gjort det några ggr,och till slut satte jag mig ner och funderade varför. Är jag inte vinnande spelare i längden? Är jag en fisk? VARFÖR VARFÖR VARFÖR???

 

 

Har ingen formel ännu. Har lite funderingar kring ämnen som påverkar ens spel,vad som är ett optimalt spel för en, osv osv. Detta vill jag gärna diskutera om i dagboken. Jag har kommit fram till några störande faktorer,som gäller mig alltså inte generellt.

-För långsiktiga mål.. Bonusar t ex. Blir för långa sittningar,vilket resulterar i dåliga beslut.dåligt spel.

 

-Tilt.. En pokerspelares farligaste motståndare är sig själv när man är på tilt.

 

-Spelsugen. Är man inte sugen ska man inte spela,vilket man tvingat sig själv att göra ibland. Ibland är man för laddat oxå,det är inte heller bra.

 

-Humör.. Har man exempelvis nyss gjort slut på ett 5 årigt förhållande,eller att en nära anhörig nyss dött, ska man givetvis inte spela.

 

-Moneymanagement.. Något jag sagt att jag ska tillämpa,men aldrig gjort. Har ALLTID nästan spelat utanför vad min rulle klarat.

 

-Skottning.. Tja,för dom som pallar det,visst.. Men detta är väl endast till för rena adrenalin-junkies.. Jag har gjort det,crashat och burnat,flera ggr.. NO MORE SKOTTNING FOR ME!!

 

 

Mål med denna dagboken: Redovisa mitt experiment(se längre ner),diskutera ämnen runt poker,även sånt som inte har med poker att göra,ALLT som kan förbättra en som pokerspelare. Med mera med mera..

Utveckla mig själv som pokerspelare,och förhoppningsvis som individ.

 

 

Experimentet: Bevisa för mig själv att jag vinner i längden.

Startat på Sv Spel med 1000kr(ja,tusen kr),började spela 0,5/1 PotLimitOmaha med halvt max buy-in(100 kr)spelade 2 bord till att börja med. Ska försöka spela upp mig genom nivåerna. Kravet är 30 fulla inköp per nivå(dock lägst 1/2PLO),ramlar jag ner till 25inköp går jag ner,kommer vara benhård på detta.Skottning TOTALT FÖRBJUDET. Tänker inte kliva upp direkt jag kommer till 30 inköp,tänker börja känna på det lite,sen ta steget fullt ut när det känns bekvämt.

 

 

Vet att jag bara satte in 5 inköp,men som sagt,vill visa för mig själv att jag är vinnande i längden.

 

 

OBS OBS OBS OBS!!!!!!!

Jag är inget proffs,tror inte att jag är det,räknar inte med att bli det,fast visst vore det väldigt trevligt. Har för övrigt några polare här på PF som är försörjande och mer än så på poker,ni vet vilka ni är men nämner er inte utan tillåtelse ;-)

 

GG all..// Jaffy

 

Ps.

För er som orkat läsa igenom denna enormt långa introduktion tackar jag mycket,har ni frågor,funderingar,whatever,bara att ställa.. Vill gärna ha igång dialoger om ALLT. Väl mött Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite resultat från starten av experimentet. Insättning var 18:e December 2007. Har som sagt varken PO eller PT,men har kladdat ner lite manuellt på papper,och här är dom första veckorna:

 

18/12: +1050 kr 4timmar ca 1100 händer BR: 2050 kr

19/12: + 101 kr 4timmar ca 950 händer BR: 2151 kr

20/12: +1617 kr 5timmar ca 800 händer BR: 3768 kr

21/12: +1142 kr 30 min ca 130 händer BR: 4910 kr

22/12: + 662 kr 1 timme ca 250 händer BR: 5572 kr

23/12: +1385 kr 1,5timme ca 250 händer BR: 6957 kr

24/12: + 902 kr 1,5timme ca 390 händer BR: 7859 kr

 

4 dagar spritorgie,inget lir då.. :-P

 

29/12: +1978 kr 4,5 timmar ca 800 händer BR: 9837 kr

30/12: +2734 kr 4 timmar ca 700 händer BR: 12571 kr

31/12: -3597 kr 9 timmar tiltad,dum i huvet,och självordsbenägen BR: 8974 kr

1/1 : BAKFULL!!

2/1 : +1153 kr 2 timmar ??? händer BR:10127 kr

Här slutar jag tyvärr med min bokföring och har bara korta noteringar,skriver exakt vad jag skrivat i mina papper iaf..

3/1 : -3000 kr hela dagen BR: 7100 kr

4/1 : +1100 kr 2,5 timmar BR: 9200 kr

5/1 : -4500 kr 3 timmar BR: 4700 kr

6/1 : +5050 kr 16 timmar :shock: BR: 9750 kr

7/1 : + 500 kr 1 timme BR: 10250 kr

Tog en paus här nånstans.Lira lite nån gång,men ytterst lite o sällan. Var helt less på poker,swingsen hade gjort mig osäker,och gett mig dåligt självförtroende.Här upphör även all bokföring,det enda jag vet efter mitt break:

21/1 : +1400 kr

22/1 : +2700 kr och BR är idag 15200 kr

 

 

Har redan brutit mot principer och regler,spelar jag varje dag blir det bara skit. Tappar respekt för spelet,spelat på fyllan.. Det är nu man behöver peppning liksom. Spelar ju även vid sidan av detta experiment,och det har inte gått så bra direkt. Men som sagt,det har inte med experimentet att göra. Ska fokusera på detta nu,och lägger allt annat åt sidan. SKA BEVISA FÖR MIG SJÄLV ATT JAG KAN FÖLJA MINA EGNA REGLER OCH INTE TILTA,SPELA TOKPASS OSV!!!!

 

Nya regler.. Stop/loss 3 inköp,Max 3 timmar per session,max 2 sessioner per dag. Våga ta en paus när det inte känns kul. Poker ska vara kul,inte ett ont måste. Tar gärna kommentarer om allt ovanstående.. //Jaffy

 

OBS OBS OBS,igen!!!!

 

Jag spelar ju poker utanför experimentet på andra siter,men ska lägga mer och mer tid på detta,då det är roligare,mer motiverande och utmanande. Funderar på att satsa 100% så småningom på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26/1: +1003 kr 1,5 timme BR: 16200 kr

 

Hamna vid ett sjukt bord,helt sinnigt spel,fränaste potten va en som vann 1370 pot (på 1/2) :shock: på lågt 2 par på värsta dragiga brädan, :) gick back på de bordet tyvärr,men dom andra gick hyffsat bra..

 

Nu blire och gå ner på byns enda saloon med en polers jag lovat och dricka en bira.. Trevlig kväll//jaffy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29/1: för många timmar... + 200 kr BR: 16400 kr

 

Spelade något av de absolut sämsta spel jag nånsin gjort.. Var redan på pissdåligt humör när jag börja spela(p.g.a unibet som låst mitt konto.),och så var jag inte spelsugen för 5 öre,men kände mig tvingad att göra det..

 

REGELBROTT AV MIG;AJA BAJA

 

Var nå så sjukt tiltad av UNIBETS jävla gestapo bemötande,och de gick ut över mitt spel. Låg som mest 4 inköp ner(dock ej under samma sittning),lyckades vända till 2inköp upp innan tokliret börjar igen och jag tappar 500 kr. Jaja,sjukt skönt att ha vänt upp till plus igen, för längesen jag spela så uruselt. Sry för mitt enorma trashtalk vid bordena idag(till er som känner er illa bemötta),men var så jävla lack på unibet,och att inte ett enda jävla monster fick stå första 3 timmarna.

 

Och sry till han som fick sitt topset utdraget av mitt botten som blev 4tal,men det kändes som lite rättvisa just då,och readen på denna var nötfärgdrag med OP,jag kasta iaf in på floppen när jag trodde jag hade bäst,och hade tur i den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BEVIS: :)

 

 

***** Hand 585898138 *****

1.00/2.00 Omaha (PL) - den 30 januari 2008 19:52:42

Britta 42 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: wortex557 (471.02)

Plats 2: luciano2 (666.59)

Plats 4: ProMinent (1604.13)

Plats 5: peach69 (276.90)

luciano2 lägg LM 1.00

ProMinent lägg SM 2.00

** Giv **

wortex557 [6s, 5h, 9h, 5k]

luciano2 [N/A, N/A, N/A, N/A]

ProMinent [N/A, N/A, N/A, N/A]

peach69 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

peach69 Lägg

wortex557 Höj till 7.00

luciano2 Syna 7.00

ProMinent Syna 7.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 10s, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

luciano2 Passa

ProMinent Passa

wortex557 Satsa 21.00

luciano2 Lägg

ProMinent Syna 21.00

*** Turn(Board): *** : [5s, 10s, 10h, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

ProMinent Passa

wortex557 Passa

*** River(Board): *** : [5s, 10s, 10h, 9r, Knr]

*** Bet Runda 4 ***

ProMinent Satsa 60.00

wortex557 Syna 60.00

*** Showdown *** : Rake: 4.57 Totalpott: 178.43

wortex557 Lägger mig Vinst: 0.00

luciano2 Lägger mig Vinst: 0.00

ProMinent [Ks, Eh, 10k, 10r] Fyrtal i tior Vinst: 178.43

peach69 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...