Gå till innehåll

PokerStars Daily Fifty Grand


roitto

Recommended Posts

Finns det någon här som brukar spela denna turnering? Hur seriöst och tight är spelet på turneringen? Buyin är $55, så jag misstänker att folk är motiverade att inte slumpa bort sin stack.

 

fiskigit ibörjan , mitten partierna kan oxå vara fiskiga . finns flertal rätt okej spelare men finns många fiskar oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellan 1200 och 1800 deltagare varje gång, vilket givetvis innebär att det finns en hel del fiskar med. Problemet med den här typen av turneringar är att du relativt ofta får byta bord i början, vilket innebär att det är väldigt svårt att hinna klassificera spelarna som fågel eller fisk.

 

Min rekommendation är att spela ruskigt tight första två-tre timmarna. Ofta får du betalt med bra händer. Därefter kan man lösa upp spelet och börja stjäla vid lämpliga tillfällen. Du har då oftast en stack som har råd att förlora 50/50 lägen samt som ger dig möjlighet att folda mot reraise.

 

Jag vann den förra torsdagen så jag har lite egen erfarenhet att komma med i alla fall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det går 100 sattar till denna är spelet väldigt fiskigt, finns såklart ett antal duktiga spelare också. Testa annars $55 25k kl:23 om du vill ha ett mindre startfält.

 

 

Jag tar nog hellre en fiskig turnering :)

 

Oavsett storleken på startfältet så tar det ungefär lika lång tid att komma ITM om n% av spelarna vinner, eftersom spelarfältet har en halveringstid (pga exponentiella blindsökningar), snarare än en linjär minskningstakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan alltid göra deals på finalbordet, dock lite segare att få tag i nån admin än i exempelvis Sunday Million.

 

Det är enormt bra värde i Daily Fifty just eftersom det går massa satteliter till den, det finns massa fisk. Vill bara påpeka dock att de som vill va snortighta första 3 timmarna eller så gör helt fel. Man måste anpassa sig efter bordet och helt enkelt ta alla +EVlägen som man hittar. Att det ibland innebär att man spelar jättetight så visst men man ska inte strunta i att t. ex. höja JTs från mittenpos om stackdjupen och flowet på bordet gör det till ett vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan alltid göra deals på finalbordet, dock lite segare att få tag i nån admin än i exempelvis Sunday Million.

 

Det är enormt bra värde i Daily Fifty just eftersom det går massa satteliter till den, det finns massa fisk. Vill bara påpeka dock att de som vill va snortighta första 3 timmarna eller så gör helt fel. Man måste anpassa sig efter bordet och helt enkelt ta alla +EVlägen som man hittar. Att det ibland innebär att man spelar jättetight så visst men man ska inte strunta i att t. ex. höja JTs från mittenpos om stackdjupen och flowet på bordet gör det till ett vinnande spel.

 

Benägen att hålla med, vissa ggr spelar jag den nästan som en rebuy med syner jag inte skulle gjort på en dyrare Freezout. Allt beroende på hur fiskigt bordet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...