Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla pokerglada!:-D

Det känns som att de är dags att lira poker på riktigt och att det är på tiden att skriva min första pokerdagbok.

Är 20 år, bor i en överbefolkad etta (5inneboende på 50kvm), jobbar som väktare i oslo och läst natur på engelska i gym. Har lirat I ca 3-4år på microlimit 0.25-0.50 - 2-4 nl texas hold’em. Läst en hel del böcker och är frekvent inne på här på poker forumet men skriver dock sällan. Går igenom en ganska tuff pokerperiod just nu då jag tvivlar ganska hårt på mitt spel trotts att jag anser mig utvecklats ganska mkt det senaste året. Har kanske under ett halvår inte plussat ett öre men försöker att fortsatt vara positiv.

Under min tid som pokerspelare har jag gått ca 300k plus men dess har jag slaskat bort på resor, kläder dessutom blivit bedragen av en pokersida, bayoupoker.com, på 115k. Då dom bara la ner helt enkelt och det var omöjligt att på något sätt ta kontakt med dom. Dom tog skiten och stack kortfattat:rolleyes:

Sitter med en klen bankrulle på 1000 dollar, lirar enbart på titanpoker. Efter en misslyckad period på 1-2nl är detta allt jag har kvar. Använder mig av PO.

Har som mål att självklart bli bättre, lära mig använda PO bra mycket mer än vad jag gör och att till sommaren ha en bankrulle för att lira på 2-4nl igen dvs iaf 12k dollar. Men det egentliga målet och kanske det absolut viktigaste är att jag ska ta mig i nackhåret och spela mer poker!

Mina stats: Saw flop 16.4% prefloppraise 15% vol. put $ in Pot: 23.4% aggr factor 2.2 showdownswon 49%.

Detta är då för SH texas hold’em. Kritisera gärna mina stats, känner mig aningen tight.

Kommer att lira 0.25-0.50 samt en del sit n goes 20 - 50 dollars får hålla tummarna att pokergudarna ler åt mig och att bankrullen håller.

Skall försöka uppdatera dagboken med jämna mellanrum men är heltidsanställd, får inte allt för mkt fritid över till annat och min bärbara lyckades jag tyvärr döda med en kopp vatten så nu är jag beroende av andras datorer8-) Ska iaf se till att uppdatera för var session, plus, minus och ibland några HD's där jag tvivlar på mitt spel samt en del mattematiska pokerrelaterade problem. Kommer säkert lägga in lite privata saker också. Skulle vilja spela in några sessioner bara jag visste hur man gjorde hehe men de kanske kommer senare!

Stay black! :ola: