Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är jag sjukt vek som lägger här?

FI hade blivit shortstack för ett tag sedan men jobbat sig upp med några stölder. BB och knappen är veka och jag och FI har i några händer turats om att stjäla.

Jag leder rätt rejält mot FIs HD men valde ändå att inte riskera att blir shortstack på bubblan själv. Jag har inte kunnat köra någon ICM-koll på handen men misstänker att det är +$EV att syna i detta läge, varför jag var så vek igår kväll vet jag inte.

Texas Hold'em NL Tournament, Buy-In: $10+$1 (10-seat)

Seat 4: lyks801 ($2,590.00 in chips)

Seat 5: kadanz1 ($2,740.00 in chips) DEALER

Seat 6: HERO($4,790.00 in chips)

Seat 8: gisc22 ($4,880.00 in chips)

HERO: Post SB $150.00

gisc22: Post BB $300.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HEROAce of Clubs King of Diamonds

lyks801: Allin $2,590.00

kadanz1: Fold

HERO: Fold

gisc22: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $3,040.00 Rake $0.00

lyks801: wins $3,040.00

PS Lite stilltje i HA-delen för SnG som vanligt...

Postad

... Jag tar nog den här synen ändå. Vinner du har du rätt stor chip leader. Förlorar du hande är du ändå inte ute, men som sagt chip4a..

Nu har jag iof inte full koll på vad SnG 2bordsutbetalningarna är (det är väl 2bords va?) men det borde väl vara +EV att ta denna syn tycker jag.

Postad
... Jag tar nog den här synen ändå. Vinner du har du rätt stor chip leader. Förlorar du hande är du ändå inte ute, men som sagt chip4a..

Nu har jag iof inte full koll på vad SnG 2bordsutbetalningarna är (det är väl 2bords va?) men det borde väl vara +EV att ta denna syn tycker jag.

Jag är "övertygad" om att det är +EV i detta läget men frågan är snarast om det är marginellt "fel" spel eller inte.

PS Jag la till info om antal spelare i första posten. 10-seat, single table...

Postad

Med tanke på att vi täcker Fi och har en hyfsad stack kvar om vi förlorar så är det all in alla dagar i vecka. Vi kan inte begränsa oss till JJ+ eller liknande, det blir en oerhörd lucka i vårt spel.

Postad

Om du har så bra koll på vilka du lätt kan stjäla från och vem du ska hålla dig undan från samt kan stjäla en hel del bör det ju vara mer syn än vad ICM anger av den anledningen att du har en ganska hygglig edge här även om du torskar halva stacken. Din stack är ju fortfarande så stor att ingen av de två veka spelarna kommer tycka att det blir jätteroligt att syna dina steals.

Postad

Gahlster har en bra poäng.

Det här måste vara ett vik som kostar riktigt mycket i värde.

Kan ju SNGPT:a några olika ranges (vi antar att bb alltid viker, och det är inget dåligt antagande, dels synar han vår push så sällan, dels skadar det inte vårt EV så väldigt mycket när han gör det).

Mot 44+,A7s+,A9o+,KJs+ kostar det $.80 att lägga

Mot 66+,ATs+,AJo+ tjänar vi $.05 på att lägga

Mot 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs kostar det $1.90 att lägga

Mot 44+,A5s+,A7o+,KTs+,KQo kostar det $1.47 att lägga

osv osv

Postad
Ja, det är nog sjukt vekt.

Enligt ICM har du EV+ mot en så tight push-HD som {88+,AJs+,KQs,AQo+,KQo}.

Mmmm, jag tror du lätt kan dubbla den rangen för FI.

Om du har så bra koll på vilka du lätt kan stjäla från och vem du ska hålla dig undan från samt kan stjäla en hel del bör det ju vara mer syn än vad ICM anger av den anledningen att du har en ganska hygglig edge här även om du torskar halva stacken. Din stack är ju fortfarande så stor att ingen av de två veka spelarna kommer tycka att det blir jätteroligt att syna dina steals.

Well spoken!

Det var ungefär det här jag tänkte men det som ändå gjorde att jag la mig var att jag kände mig "helt" säker på att hamna ITM om jag bara spelade mot BB och knappen i bubbelspelet.

En "normal" dag så är inte ens jag så tajt att jag lägger mig med AKo i denna situation men just nu kändes det som om jag i princip var ITM vid fold. Inget försvar direkt för att avvika från att spela "korrekt" men så "tänkte" jag.

Tack för kommentarerna, jag visste ju att fold var fel spel men ville ändå höra hur en del andra resonerar.

Postad
Gahlster har en bra poäng.

Det här måste vara ett vik som kostar riktigt mycket i värde.

Kan ju SNGPT:a några olika ranges (vi antar att bb alltid viker, och det är inget dåligt antagande, dels synar han vår push så sällan, dels skadar det inte vårt EV så väldigt mycket när han gör det).

Mot 44+,A7s+,A9o+,KJs+ kostar det $.80 att lägga

Mot 66+,ATs+,AJo+ tjänar vi $.05 på att lägga

Mot 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs kostar det $1.90 att lägga

Mot 44+,A5s+,A7o+,KTs+,KQo kostar det $1.47 att lägga

osv osv

Med min read på FI så kostade mitt vik >$1,5:oops:

Om vi sedan ska bli resultatstyrda så vann jag så småningom mot FI i HU.8-)