Gå till innehåll

Moderator, Lås tack!!! (Min tragiska historia)


PFpunktNU

Recommended Posts

Började använda Hagbards excel ark för några dagar sedan, fan vilket bra jobb han gjort :)

 

Så här ser det ut iaf:

17/1: $35,66 + RB $70,48

18/1: $44,40

19/1: $28,02

20/1: $4,36

21/1: $19,64 + Bonus $50

22/1: $9,59

 

Lider med dig mannen:-(

 

Men jag bara undrar över det där excelarket om man kunde få en länk till det??

Har behov av att använde ett liknande system själv nämligen!!

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började använda Hagbards excel ark för några dagar sedan, fan vilket bra jobb han gjort :)

 

Så här ser det ut iaf:

17/1: $35,66 + RB $70,48

18/1: $44,40

19/1: $28,02

20/1: $4,36

21/1: $19,64 + Bonus $50

22/1: $9,59

 

wow!

Hur fan kan du dra in 70$ i rakeback på NL10?

 

Får man fråga vad du nickar på Prima?

Hoppas det går bra för dig, men NL10 på Prima är inte bra för folk är inte seriösa där, du kan liksom raise preflop och få typ 4 calls som kommer calla hela vägen till river om de träffat par på brädan och det är svårt att vinna såna potter eftersom det e stor chans att nån träffar 2par osv.

 

Mitt tips är att du försöker sätta in typ 200 dollar och försöka köra NL20 seriöst istället.

 

Hoppas det går bra.

 

Om jag inte har räknat helt åt helvete så ligger rullen redan nu långt över 200$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well misto du har det inte lätt. Häng på Zodiacs sportingbetrush och bygg upp en rulle den vägen. För övrigt kan jag säga att jag betalar en hel del skatt(inkomst av kapital) men unnar dig helt klart ändå hjälp i form av bidrag eller liknande tills du kommit på fötter igen. Tycker du ska söka alfakassa eller liknande så du kan leva ett anständigt liv, det förtjänar du. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow!

Hur fan kan du dra in 70$ i rakeback på NL10?

 

 

 

Om jag inte har räknat helt åt helvete så ligger rullen redan nu långt över 200$

 

Det är för 2 veckor, räcker med att rejka $10 om dagen, inte speciellt mycket ens för den nivån.

 

Rullen är på $90 nu när jag startar denna dagbok, har behövt ta ut en del pengar, som alltid.

 

Som du ser i posten med resultaten så är det inget spelat efter starten av dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä alltså, det är ungefär som att spela med Play Money på NL10 på Prima, ens eget spel förbättras inte eftersom man inte får den lärdom man behöver för att bli en bra pokerspelare.

 

Och som nämnt tidigare så är det "jobbigt" att vinna några pengar eftersom det blir för mycket tur. Tänk er 3 pers som sitter och callar hela tiden (80% VPIP) och som callar nästan allt floppen. Bettar man ut pott hela tiden så får man calls av stegdrag, färgdrag, par osv av minst 2 personer det gör att på turn är det HELT omöjligt att sätta sin motståndare på kort vilket gör att man måste slowa ner sitt eget spel på turn/river vilket man givetvis bara förlorar ännu mer på.

 

Seriöst, mitt enda tips till dig är att du sätter dig på NL20 istället och försöker plussa där samtidigt som du får viktig erfarenhet som gör dig till en bättre spelare.

 

Det är inte så illa som du beskriver, prima är ändå ganska tajt och någon markant skillnad mellan nl10 och nl20 är det inte.

 

Dom är lösa,veka och passiva´preflop, mycket limp, men en 6bb höjning räcker oftast för att ALLA ska lägga sig.

Kan vara så att du inte är tillräckligt aggressiv själv så att du får med dig hela bordet i varje pott. Öka sin höjning lite per person som limpar och att helt enkelt anpassa sig till bordet bruka räcka gott och väl på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre?!

 

Haha, nej jag kan försäkra dig om att jag inte är Parre.

Han grindade väll inte direkt micro om mitt minne är som det ska, det var väll snarare 15 öl och skotta för kung och fosterland :)

 

Jag är inte heller Softish/Framstjärten så slipper vi dom spekulationerna.

 

Men jag hänvisar till mitt första inlägg om önskan att vara anonym, skulle gärna inte orka hänga ut mitt liv och skriva under med mitt namn. Det både tror och hoppas jag alla förstå.

 

Jag har varit medlem ett antal år men inte gjort speciellt mycket väsen av mig, alltså ingen forumprofil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så man skäms när man läser hur hårt du kämpar. Tycker allvarligt talat ruskigt synd om dig.

 

Igår var jag rätt besviken för att jag inte fick en position jag sökt och därav spelade jag pisspoker och torskade några tusen dollar, dock inget som bekymrar mig märkbart. Hursomhelst får man lite perspektiv när man läser hur hårt du kämpar för att vinna ynka 7 dollar.

 

Mitt första tipps är dock att du ska försöka hänge dig åt något annat än att försöka överleva på micro stakes. Som någon tidigare nämnde måste du kunna skaffa dig ett lagerjobb och tjäna 14 000 - 15 000kr per månad. Om du inte har truckkort, rekommenderar jag dig att gå till AMS och be dem hjälpa dig med detta. När du sen har fått jobb kan du trassla dig ur din situation och ev. även spara undan en slant, så att du slipper hamna i denna prekära situation igen.

 

Allvarligt talat skulle jag knappt rekomendera någon att försaka en jobbkariär för att spela poker istället. Alternativ kostnaden för att göra detta är oerhört hög, speciellt om man har utbildning, men även om man inte har det.

 

Utan utbildning, ska man nog inte överväga poker om man inte tjänar minst 50k per månad och har gjort så en länge tid.

 

Med akademisk utbildning vete sjutton om det går att sätta ett pris på vad man bör tjäna på pokern. Men i runda slängar borde 100k/mån ge en indikation om hur mycket man måste tjäna för att det eventuellt ska vara värt att försaka de möjligheter som pokern dödar. Tänk på att en pokerkarriär renderar i ett tämligen urvattnat CV som mer eller mindre kan döda framtida möjligheter. I ärlighetens namn, vem vill anställa ett "pucko" som valt att sitta och knappa på en dator. Kan kortfattat nämna att jag själv nu har fått ta jobb på ett pokerföretag hundratals mill hemifrån bara för att reparera den skada en pokerkarriär orsaka. Dum nog som jag var valde jag att lira pok(er efter en lovande akadeemisk examen. Flera år senare stod jag där med en hel del pengar på banken, men ingen erfarenhet av något värdefullt (borteser från e-gaming).

 

Lycka till i dina strävanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att du borde ta bidrag. Det är ingen rolig situation som du hamnat i och det bästa vore ju att komma ut ur den på snabbaste möjliga sätt.

 

Du borde söka jobb på ställen som statoil, okq8 osv. De betalar riktigt bra och brukar ha öppet väldigt sent och då får man nästa dubbla lönen. Istället för att bara skicka in din anmälan via AMS så borde du gå ner med en ansökan så att de även får se hur du ser ut. Då blir CVn mer personlig istället för bara en massa text på svart och vitt.

 

Det kan ju vara svårt att få jobb på bensinmack(stavning:oops:?) så just för tillfället är det absolut bästa att du hittar ett jobb, vilket jobb som helst, och som de flesta sagt, har Poker som extra grej vid sidan om. Poker är psykiskt påfrestande och jobbigt. Det blir inte bättre när du ska betala tillbaka skulder på NL10.

 

Sedan, istället för att tänka "jag har 3 år kvar innan skulderna är avbetalade" så ta en dag i taget. Försök gärna att skriva en smörig CV där du framhäver allt positivt om dig själv.

 

http://www.academicwork.se

 

Här kommer du att hitta flera bra jobb som "enbart" kräver att du pluggat klart gymnasium. Har själv aldrig sökt genom academic work men min kusin signade sig genom det här och har under två månader fått flera jobberbjudanden än vad han fått på två år :-P. (Är inte säker på att man måste ha läst klart gymnasium ifall du nu inte har gjort det.)

 

Så det finns flera olika sätt att ta dig ut ur skitet. Bara att kämpa på!

 

GL och jag hoppas verkligen att det är inte är någon som levlar. Har blivit levlad för många gånger på PF :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget spel igår, har fått nån halsinfektion och sovit väldigt lite.

Så primarullen är fortfarande "stabila" $90

 

Sökte däremot ett jobb igår på ett fik.

 

Nu skrev jag att primarullen är $90, det har nämligen dykt upp en rulle till.

 

Vi kan kalla honom för Egg (En God Gärning)

Egg och jag pratade lite inatt och han ville hjälpa till lite, vilket jag är väldigt tacksam för.

Det blev en startrulle på $314 som ska förvaltas på ongame.

Egg är lite väl snäll åxå, så jag behåller 100% av vinst och bonusar.

 

Iaf ett jobb sökt, en lite stabilare rulle och en halsinfektion...kunde inte vara bättre :) Nä, men lite bättre är det självklart, känns skönt.

 

Tänkte koka lite kaffe men får bli lite te istället för att lindra halsen, sen kanske jag tar och testar ett litet pass på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag sa själv upp mig från jobbet så tycker inte jag förtjänar det då, så kommer ej att söka några bidrag. Dom ska gå till dom som ofrivilligt blir av med sina jobb.

 

Respekt, dessutom kan jag bara hålla med någon annan som skrev att det inte är en bra idé att börja plugga för bidragens skull. Enbart bidragen blir man inte fet på, och att ta lånedelen också bara för att få en inkomst är sådär. Jag sitter själv med ett studielån på ca 180k vilket kostar ca 1400 spänn i månaden.

 

Stort lycka till med liret och livet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respekt, dessutom kan jag bara hålla med någon annan som skrev att det inte är en bra idé att börja plugga för bidragens skull. Enbart bidragen blir man inte fet på, och att ta lånedelen också bara för att få en inkomst är sådär. Jag sitter själv med ett studielån på ca 180k vilket kostar ca 1400 spänn i månaden.

 

Stort lycka till med liret och livet!

 

QFT

 

Dra på mig nya skulder är det sista jag vill göra.

 

Tack för lyckoönskningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä alltså, det är ungefär som att spela med Play Money på NL10 på Prima, ens eget spel förbättras inte eftersom man inte får den lärdom man behöver för att bli en bra pokerspelare.

 

Och som nämnt tidigare så är det "jobbigt" att vinna några pengar eftersom det blir för mycket tur. Tänk er 3 pers som sitter och callar hela tiden (80% VPIP) och som callar nästan allt floppen. Bettar man ut pott hela tiden så får man calls av stegdrag, färgdrag, par osv av minst 2 personer det gör att på turn är det HELT omöjligt att sätta sin motståndare på kort vilket gör att man måste slowa ner sitt eget spel på turn/river vilket man givetvis bara förlorar ännu mer på.

 

Seriöst, mitt enda tips till dig är att du sätter dig på NL20 istället och försöker plussa där samtidigt som du får viktig erfarenhet som gör dig till en bättre spelare.

 

 

Du måste vara största muppen på PF + vars ska han ta 200$ ifrån och sätta in om killen är helt gul? Kom inte med fler råd tack.

 

btw, spela TAG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen om det är rätt så kört för dig ekonomiskt sett, varför inte åka till norge och jobba på en fiskeindustri, du kommer garanterat ha minst 25K sek efter skatt/boende osv om du jobbar under högsäsong.

 

3-5månader tokjobb, då har du rulle och betalat av allt/om inte mycket.

 

Visst är det en bra möjlighet, men tyvärr inget möjligt/rimligt alternativ just nu, eller rättare sagt, det kommer aldrig bli det.

 

Jag har dock några vänner som är i just Norge och jobbar, dom trivs riktigt bra...så för dom som har möjligheten och inget speciellt som binder dom är det absolut en bra grej att fundera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört lite på ongame idag, det kommer ta ett tag innan jag och klienten blir polare...men men, allt har sin tid.

 

Inte spelat alls mycket men redan nu kan jag säga att primas microspel är sjukt tajt jämfört med detta. Hålstegdrag och bottenpar verkar vara nötten för många, dom spelar gärna om hela stacken :)

 

Kommer ta en stund att anpassa sig till spelet och klienten känns det som, men det kommer det vara värt.

 

Ett litet plus på 2 inköp blev det också.

 

Ongame rulle: $333,85

 

Läste i någon tråd om en kille som hadde svårt att få ta över sin morsas lägenhet för att han enbart hadde poker som inkomst, trots att mamman skulle gå i borgen och att han skulle betala 1års hyra i förskott.

 

Det ger starka hopp för mig, eller inte :(

Men jag har lite drömmar/hopp om hur jag ska fixa ett eget boende tillslut, men först måste självklart ekonomin bli stabil.

Men iaf, ända sättet skulle vara att köpa en lägenhet...och jag har hittat nöten för mig, en flytt på ca 3mil och där går lägenheterna för 15k-20k, 1:or och 2:or. Hyra på ca 2k. Det är heller inget slödder ställe.

 

Så lite ljus i mörkret finns om man bara lyckas rida ut stormen, men det kommer ta sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket nytt att skriva om, inte hänt nått speciellt dom senaste dagarna och spelat väldigt lite. Men börjar känna mig kry igen så blir nog ganska mycket spel i helgen, har inget annat planerat.

 

Inte spelat något mer på prima och har begärt en utbetalning på mina $90 där. Skulle behöva ta ut runt $100 till innan den siste, men ska se hur det går att lösa.

Ska försöka vara väldigt försiktig med utbetalningar från rullen på ongame nu, måste komma upp ett par nivåer först så varje utbetalning slipper vara 200BB av rullen. Det är just det som varit problemet innan, när väl rullen växt till sig för nästa nivå har jag behövt ta ut.

 

24/1 $20

25/1 $10

 

Rulle:$344

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man mår som du säger att du gör känns det inte som att det är den bästa lösningen i längden att grinda poker på låga nivåer, med ganska liten rulle.

 

Poker ger ju stor lycka ena sekunden, och bad beats/oro den andra, och just så antar jag att din vardag också känns just nu. Och det måste man ordna upp innan man gör nåt annat.

 

Alla som är "normala" och friska kan få ett jobb dom tycker är ok om dom vill. Därifrån kommer också du få en tillfredställande känsla och en gladare bättre vardag, och kunna känna dig trygg med att det kommer lön varje månad.

Sen få tid att spela poker i alla fall. Och om du går pluss använda dom pengarna till roliga saker, även om en del av lönen går till att betala av skulderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora är skulderna hos kronkalle?

Hur mycket drog kronkalle från din lön varje månad/hur mycket lämnade han kvar?

Varför delade inte du och din fd sambo på skulderna? (eller ni kanske gjorde det)

Om skulderna är enormt stora kanske det går att söka skuldsanering? (går om skulderna är gigantiskt stora och gamla)

 

Tips: Boka tid hos kommunens skuldrådgivare!

 

För övrigt hejar jag stenhårt på dig!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...