Gå till innehåll

_SchMEK spelar SNGS @ Ongame och SvS 2.5-5 SH


_SchMEK

Recommended Posts

God morgon !

 

Efter några veckors funderingar har jag bestämmt mig att skriva en pokerdagbok. Jag hoppas att den blir uppskattad och att detta gör att jag kan utvecklas som pokerspelare och människa. Att utvecklas som människa kanske är ett högt mål , men att utvecklas som pokerspelare skall inte vara några problem ;)

 

Min bakgrund :

 

Är en 20 åring som gick ut gymnasiet i somras. Studerade ekonomi.

 

Tänkte bara spela poker i ett helt år utan att arbeta men det blev tyvärr för tråkigt och för dåliga resultat som gjorde att jag tog mig i kragen och skaffade ett jobb.

 

Har spelat poker i 3 år och har slaskat bort min hela rulle så resor , mat , elektronik , samt för dyra krogrundor m.m. Detta är jag givetvis missnöjd med men har haft jävligt kul hittils i mitt liv tack vare dessa pengar och det skall man inte glömma.

 

Denna dagbok är till för att jag skall återigen bygga upp min rulle och avancera i nivå. Har tidigare mestadels spelat 2,5-5 och 5-10 SH på SvS. Har även harvat runt på Ongames och Ipokers NL100 bord.

 

Mitt huvudsakliga mål är att inte ta ut några pengar från rullen och avancera till NL100 eller NL200 till sommaren. Kommer sätta in mindre summor för att återigen få respekten för pengarna och verkligen vara stolt att gå bygga mig uppåt.

 

Andra mål är att ha tålamod och att efter detta år nå NL400 där jag ska ösa på som allas vår CDS gjorde :oops: . Jag tycker dessa mål är realisitiska och rätt försiktiga.

 

Andra mål är att träna bättre och bli allmänt jävla snygg till beach 08:-P

 

Kommer hitta en eller två sajter inom kort där jag kommer dega in.

 

Spelet kommer vara fokuserat på HU , CG , MTTS och CG. Gäller o bli allround ;)

 

Tänkte också börja sportbetta lite mer men vi får se hur det blir med den saken. Ni får ursäkta för en slarvigt utförd presentation , men kommer uppdateras senare.

 

Önska mig lycka till !:-D

 

_SchMEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååååååådär , en lång dag är slut och jag har spelat 29 st SNGs. Spelade inget CG idag då jag ville testa SNG utbudet på nya Ongame siten.

 

Hittade ett plus på 158 dollar och får väl vara nöjd ändå.

 

Något som stör mig något enormt är att jag hade 5 st 3:e platser på dom 5 sista SNGsen och det är absolut inte bra.

 

Ibland vet jag inte om jag spelar för aggresivt när det är 3 kvar och att jag på detta sätt åker ut som 3:a ofta. Har samtalat med ett par vänner och dom tror att jag spelar för oaggressivt men vet verkligen inte om det stämmer. Tycker att det är jag som höjer upp mest när vi är 3 kvar och att det är jag som sätter press oftast.

 

Denna dag är ett undantag och jag kommer nog inte kunna hålla samma tempo och lira lika många per dag. Har ett arbete och sköta och ska även flytta hemifrån denna vecka så jag har en del jobb framför mig:-)

 

Hare fint !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter såhär på morgonkvisten och undrar om jag ska lägga ner min sjuka dygnsrytm. Känns som jag och min kompiskrets av pokergeeks har något fel i huvet. Inte blir det lättare av att min far vaknar upp och ska till jobbet så sitter jag och nöter PES på playstationet. Vad blir hans reaktion då?

 

Jag skulle iaf tänka till om jag var han. Han måste tro att jag går på nåt..

 

Iaf , blir sova sen lite poker i eftermiddag. Vet inte om jag ska forsätta nöta SNGs eller om jag ska in och dega på SvS. Hur som helst , tanka Lupe Fiascos skiva , skönare musik finns inte just nu;-) Go natt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte bli mycket spel i natt då jag jobbar natt.

 

Kommer spela imorgon hela kvällen då jag hoppas att spela 30 st SNGs minst.

Känner mig positiv och inspirerad till att grinda SNGs på Ongame då motståndet är väldigt väldigt dåligt och det är ett kul projekt.

 

Kommer bli en del cashgame på SvS i helgen där jag kommer hålla till på 2,5-5 SH. Ska dega in rullen i helgen och grinda loss på fredagen iaf.

 

Kommer kommer mkt HHs i framtiden och jag hoppas jag får någon reaktion på dom iaf:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, du sitter också på en dagbok! Jo, det är riktigt dåligt spel på 11-orna på OnGame. Får man fråga vad du nickar för något så man kan håna dig när jag drar ut?

 

Tänker nog dega in lite på SvS för CG jag också, verkar vara riktigt bra värde där.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, du sitter också på en dagbok! Jo, det är riktigt dåligt spel på 11-orna på OnGame. Får man fråga vad du nickar för något så man kan håna dig när jag drar ut?

 

Tänker nog dega in lite på SvS för CG jag också, verkar vara riktigt bra värde där.

 

Lycka till!

 

Jajamän !:-) Ah motståndet är riktigt uruselt av det jag har sett hittils. Dock har jag bara spelat 30 SNGS än så länge. Nickar MeZeril så det är bara att dra ut om du vill;-) Vad nickar du själv ? Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen de där med dygnsrytm morsan började tro att jag gick på E under vintern. hon ställde fårgan rakt ut:oops: snacka om att man blev paff

 

 

haha ahdu är verkligen lite halvdan känsla. skönt att hon ställer den rakt ut iaf ! Man känner sig som en halvsliten pundare när man vaknar när föräldrarna kommer hem från jobbet , tur att man flyttar nästa vecka iaf;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är jag , har inte spelat någon poker på några dagar pga flytt och allmän trötthet. Ska snart börja ta upp träningen och jag är hur jäkla taggad som helst på att träna och att spela poker. Hoppas verkligen att jag får tillgång till internet i min "egna" lägenhet snart så att det blir storgrind.

 

Yepps , har inte sovit på hela natten igen. Det är helt frivilligt jag lovar er;-)

 

Ska snart iväg till en mack och köpa mig frukost , sen ut och löpa innan jag slocknar.

 

Ha en trevlig dag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra är folk ?

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-59246453-1

played at "Porto Alegre" for USD TC from 2008-01-26 04:06 until 2008-01-26 04:07

Seat 1: MeZeril ($1,500 in chips)

Seat 2: binturong ($1,500 in chips)

Seat 3: cricchetto ($1,500 in chips)

Seat 4: 1stKill ($1,500 in chips)

Seat 5: Mr.NoFlop ($1,500 in chips)

Seat 6: roan. ($1,500 in chips)

Seat 7: wiz345 ($1,500 in chips)

Seat 8: tbshrk1 ($1,500 in chips)

Seat 9: polakk57 ($1,500 in chips)

Seat 10: stephadonf ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

binturong posts blind ($10), cricchetto posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

1stKill bets $300, Mr.NoFlop calls $300, roan. folds, wiz345 folds, tbshrk1 folds, polakk57 folds, stephadonf folds, MeZeril folds, binturong folds, cricchetto folds.

 

FLOP [board cards: King of Diamonds,4 of Diamonds,5 of Spades ]

1stKill bets $1,200 and is all-in, Mr.NoFlop calls $1,200 and is all-in.

 

TURN [board cards: King of Diamonds,4 of Diamonds,5 of Spades,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: King of Diamonds,4 of Diamonds,5 of Spades,Jack of Spades,2 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

1stKill shows [ Queen of Clubs,8 of Clubs ]

Mr.NoFlop shows [ Jack of Clubs,Jack of Hearts ]

Mr.NoFlop wins $3,030.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard ? Har A,K klöver

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-59246901-7

played at "Cottbus" for USD TC from 2008-01-26 04:26 until 2008-01-26 04:27

Seat 1: mahato ($680 in chips)

Seat 2: xJalmarix ($190 in chips)

Seat 4: hatch74 ($2,030 in chips)

Seat 5: Inzane81 ($3,010 in chips)

Seat 6: jpamatfan ($1,890 in chips)

Seat 7: Rhesus23 x ($1,460 in chips)

Seat 8: zayacpgt ($2,710 in chips)

Seat 9: MeZeril ($1,570 in chips)

Seat 10: crotch x ($1,460 in chips)

ANTES/BLINDS

crotch x posts blind ($10), mahato posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

xJalmarix folds, hatch74 bets $60, Inzane81 folds, jpamatfan calls $60, Rhesus23 x folds, zayacpgt folds, MeZeril calls $60, crotch x folds, mahato folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,8 of Clubs,7 of Clubs ]

hatch74 bets $100, jpamatfan calls $100, MeZeril calls $100.

 

TURN [board cards: 5 of Spades,8 of Clubs,7 of Clubs,Ace of Diamonds ]

hatch74 checks, jpamatfan checks, MeZeril bets $300, hatch74 folds, jpamatfan folds.

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,8 of Clubs,7 of Clubs,Ace of Diamonds ]

MeZeril wins $810.

 

 

 

Den här vet jag verkligen inte hur jag ska spela , UTG skriker styrka. Mittenpos mini-raisar. Min fold känns ändå vek. Har J,J

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-59246453-19

played at "Porto Alegre" for USD TC from 2008-01-26 04:27 until 2008-01-26 04:28

Seat 1: MeZeril ($1,355 in chips)

Seat 2: binturong ($1,415 in chips)

Seat 3: cricchetto ($1,245 in chips)

Seat 5: Mr.NoFlop ($610 in chips)

Seat 6: roan. ($1,845 in chips)

Seat 7: wiz345 ($3,785 in chips)

Seat 8: tbshrk1 ($1,020 in chips)

Seat 9: polakk57 ($1,505 in chips)

Seat 10: stephadonf ($2,220 in chips)

ANTES/BLINDS

binturong posts blind ($25), cricchetto posts blind ($50).

 

PRE-FLOP

Mr.NoFlop bets $100, roan. folds, wiz345 folds, tbshrk1 bets $150, polakk57 calls $150, stephadonf folds, MeZeril folds, binturong folds, cricchetto folds, Mr.NoFlop calls $50.

 

FLOP [board cards: 10 of Clubs,King of Hearts,King of Clubs ]

Mr.NoFlop checks, tbshrk1 bets $870 and is all-in, polakk57 calls $870, Mr.NoFlop folds.

 

TURN [board cards: 10 of Clubs,King of Hearts,King of Clubs,King of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Clubs,King of Hearts,King of Clubs,King of Spades,8 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

tbshrk1 shows [ Ace of Clubs,9 of Clubs ]

polakk57 shows [ Ace of Hearts,10 of Diamonds ]

polakk57 wins $2,265.

 

 

 

 

Spelade 2 st SNGS , åkte ut som 5:a och 6:a. Kortdöd i båda som ledde till att jag tryckte med 10,10. Fick syn av Q,10. Dam på flopp. I andra stod jag inte emot en coinflip med A,Q .

 

Dagsresultat : 22 dollar -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med en till SNG , slutade på 3:e plats efter att chiplead höjt och jag tryckt med A,K . Syn av 10,10 och jag var ute. Lyckade att splitta mot lowstack hela 5 ggr med bättre A mot sämre. Jag skrev "Splitmaster" och han kontrade med " You cant play poker at this stages". Jaja , nog om det.

 

En hand här till er , jag undrar ofta vad spelare som betar rakt ut när jag har position på dom har ? Är det ofta svaghet eller styrka , jag själv brukar göra så när jag e stark , men på dessa 11 dollars bord tycker jag mer att det är svaghet. Några åsikter om det?

 

Har 8,8 i denna hand

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-59313108-22

played at "Machaze" for USD TC from 2008-01-26 23:54 until 2008-01-26 23:55

Seat 1: superoofer ($550 in chips)

Seat 2: sekingofpoke ($2,245 in chips)

Seat 3: dabaddass42 ($2,065 in chips)

Seat 4: Andelas ($3,725 in chips)

Seat 6: Nitro. ($1,810 in chips)

Seat 7: MeZeril ($1,615 in chips)

Seat 9: tristanxxx1 ($1,315 in chips)

Seat 10: TheDean_ ($1,675 in chips)

ANTES/BLINDS

tristanxxx1 posts blind ($50), TheDean_ posts blind ($100).

 

PRE-FLOP

superoofer folds, sekingofpoke folds, dabaddass42 calls $100, Andelas folds, Nitro. folds, MeZeril bets $300, tristanxxx1 folds, TheDean_ folds, dabaddass42 calls $200.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,Jack of Diamonds,3 of Hearts ]

dabaddass42 bets $400, MeZeril bets $1,315 and is all-in, dabaddass42 folds.

 

TURN [board cards: 5 of Spades,Jack of Diamonds,3 of Hearts ]

MeZeril wins $2,465.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...