AdslVerbe Postad 21 Januari , 2008 Rapport Postad 21 Januari , 2008 Här kommer en han som jag gärna vill veta hur ni spelar på rivern. Fold känner jag inte för, men synar jag eller höjer jag? Inga direkta reads på fi, har inte många händer mot han. Verkar ganska medioker. $100 NL Texas Holdem - Friday, January 18, 21:38:53 ET 2008 Table Adam 41 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 10 Seat 1: NLBYSTEFAN ( $173.46 ) Seat 2: lillebror1 ( $158.18 ) Seat 3: jehu-4 ( $128.62 ) Seat 4: fredde#123 ( $66.37 ) Seat 5: bobbo46 ( $34.88 ) Seat 6: Tuxor ( $58.75 ) Seat 7: LongHoppA ( $91.73 ) Seat 8: Becker ( $84.38 ) Seat 9: nasse78 ( $44.38 ) Seat 10: AdslVerbe ( $208.43 ) bobbo46 posts small blind [$0.5]. Tuxor posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to AdslVerbe [ Ace of HeartsKing of Diamonds ] LongHoppA folds. Becker calls [$1]. nasse78 folds. AdslVerbe raises [$5]. NLBYSTEFAN folds. lillebror1 folds. jehu-4 folds. fredde#123 folds. bobbo46 folds. Tuxor calls [$4]. Becker calls [$4]. Pott 15,5 ** Dealing Flop ** [ ] Tuxor checks. Becker checks. AdslVerbe bets [$11]. Tuxor folds. Becker calls [$11]. Pott 37,5 ** Dealing Turn ** [ ] Becker checks. AdslVerbe checks. ** Dealing River ** [ ] Becker bets [$18]. AdslVerbe ? Hur gör ni här? Synar ni eller höjer ni? Bör jag beta turn oxå här föresten? Citera
AdslVerbe Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 Typ bluffa menar du? Känns inget vidare imo. Frågan jag ställer mej är om det är värt att höja för värde. Kan jag få syn av en sämmre K, en T eller kanske tom ett pocket isåfall. Citera
Ängeln17 Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 1. Jag skulle betat även på turn. 2. Jag nöjer mig nog med att syna, är iofs lite readbetonat. Jag tror inte du får Fi att lägga en bättre hand än din genom att pusha och de enda som lär syna är just de som har dig slagen. Tror inte heller FI sitter på annan K än möjligen KT i så fall. Vad skulle han annars synat med på floppen? Mer troligt är väl i så fall AT eller PP om h*n inte har en 7. Citera
shipitholla85 Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 LOL. OP spelar fullring Citera
robster80 Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 LOL. OP spelar fullring LOL @ dig som tror att ingen spelar FR. Angående handen.. Fi sitter antingen på ett monster eller missat drag. Om han sitter på monster är det dumt att betta rivern. Sitter han på missat drag foldar han om du bettar. Alltså tycker jag att det räcker med en syn. Om man har en bättre read på fi och kan sätta honom på en snävare hand-distribution kan det i vissa fall vara läge att betta för value i sådan här hand. Men eftersom du inte har någon read tycker jag att det är en ganska lätt call. Tycker också att du hade kunnat köra en 2nd barrel på turn men det är också lite av en smaksak. /Robster Citera
AdslVerbe Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2008 1. Jag skulle betat även på turn. 2. Jag nöjer mig nog med att syna, är iofs lite readbetonat. Jag tror inte du får Fi att lägga en bättre hand än din genom att pusha och de enda som lär syna är just de som har dig slagen. Tror inte heller FI sitter på annan K än möjligen KT i så fall. Vad skulle han annars synat med på floppen? Mer troligt är väl i så fall AT eller PP om h*n inte har en 7. Tack för alla svar! Jag synade bara och resonerade mycket som dej Ängeln. Fi visade upp AT. Tack! Citera
Recommended Posts